کروز: سخت تر از گذشته در راه آماده سازی به جام جهانی باید تلاش کنیم

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، اوسیانو کروز، کمک مربی تیم ملی فوتبال درباره اهمیت برگزاری مرحله نخست تمرین تیم ملی در تهران گفت: مرحله نخست تمرین تیم ملی بخش بسیار مهمی از کار ما بود. در واقع در این کمپ این فرصت را داشتیم تا از لحاظ جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان داخلی تیم ملی را به منظور حضوری پرقدرت در رقابتهای جام جهانی آماده کنیم.ضمن اینکه بازیکنان این موضوع را درک کردند که برگزاری این اردو بسیار حائز اهمیت است و آنها می توانند برای حضورشان در تیم ملی مبارزه کنند.

وی در ادامه درباره ارزیابی از عملکرد بازیکنان در این مرحله  از اردو گفت: در این مرحله از اردو، بازیکنان تعهد و کیفیت خود را نشان داده و تایید کردند که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند.همانطور که کی روش اعلام کرد، درب های تیم های ملی بر روی بازیکنانی که بهتر هستند و می توانند سطح تیم ملی را بالا ببرند، باز است. در واقع بازیکنان مهارتهای خود را افزایش می دهند و در نهایت این تیم ملی است که از این برنامه، منفعت خواهد برد.

کمک مربی تیم ملی در خصوص اینکه چه انتظاراتی از بازی دوستانه برابر توگو دارد، گفت:  ما ابتدا با بازی برابر توگو با بازیکنان آفریقایی و سپس یک دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه که یک تیم اروپایی است، مواجه می شویم. انجام دیدار دوستانه برابر توگو، دقیقا همان شرایطی است که ما به دنبالش بودیم. در واقع برگزاری این دیدار تدارکاتی این فرصت را به جهت مواجه با بازیکنانی که از نظر جسمانی قوی  و سرعتی هستند، به ملی پوشان می دهد و در نهایت پس از قرعه کشی رقابتهای جام جهانی، با تیم هایی که از لحاظ تیمی به توگو نزدیک هستند، مواجه می شویم.ما می خواهیم تجربه بازیکنانمان را مقابل این نوع رقبای آفریقایی افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به نظر می آید آدبایورمصدوم است، اما توگو بازیکنان سطح بالایی که تجربه  بازی در لیگ های اروپایی دارند را در تیم خود دارد. بازیکنانی نظیر "ببو" که در هانوفر آلمان و" ژنه" که در ختافه اسپانیا بازی می کند. "دسسی" در متس توپ می زند و مشخصا آنها با مهمترین مربی های فوتبال افریقا نظیر "کلود لو روی" با تجربه که نقش مهمی در هدایت تیم های مانند کامرون، سنگال، غنا و کنگو را داشته است، کار کرده اند.

وی در ادامه درباره برگزاری دیدار دوستانه برابر روسیه افزود: ملی پوشان ایران با بازیکنان سطح بالای اروپایی مواجه می شوند و در واقع با تیمی که میزبان جام جهانی است، به رقابت می پردازند.در واقع ما نه تنها نیاز به کیفیت بازی در این سطح داریم بلکه بازیکنانمان این فرصت را به دست می آورند تا با فضای جام جهانی بیشتر آشنا شوند.

کروز در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری بازی دوستانه برابر توگو و روسیه شروع دوباره تیم ملی و تمرکز بعد از صعود به جام جهانی است، گفت: ارزیابی مطلوبی از صعودمان به جام جهانی داشتیم. اما باید بگویم دقیقا این همان شروع دوباره است. ما کاملا با یک سطح متفاوت مواجه می شویم و باید قدم دیگری برداریم و به کارمان حتی بهتر و سخت تر از گذشته در راه آماده سازیمان ادامه دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.