رشت- بازی تیم فوتبال سپیدرود رشت و استقلال تهران درحالی پیگیری شد که یکساعت قبل از مسابقه ظرفیت ورزشگاه شهید عضدی تکمیل شد و در طول مسابقه نیز استقلال با دو گل، بازگشتی رویایی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر سه شنبه در ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر جام «خلیج فارس» تیم فوتبال سپیدرود رشت در ورزشگاه شهید عضدی از ساعت ۱۶:۱۵ میزبان استقلان تهران بود.

از نکات حاشیه ای قبل از آغاز این مسابقه تکمیل شدن ظرفیت ورزشگاه یک ساعت قبل از شروع مسابقه و تجمع علاقه مندان به تماشای این دیدار در پشت درب های بسته ورزشگاه شهید عضدی رشت بود.

همچنین یکی دیگر از نکات این دیدار صدور مجوز برای پرشدن فضای خالی بین تماشاگران دو تیم به علت تراکم جمعیت هواداران تیم فوتبال سپیدرود رشت بود.

در این مسابقه تیم فوتبال سپیدرود رشت با سید محمد حسینی، سید هادی موسوی، امید سام‌کن، مهرداد جماعتی، میثم تهیدست، شهاب کرمی، حسین ابراهیمی، رضا الماس‌ خاله، علی دهقان، میلاد قربان‌زاده و پویا نزهتی و به سرمربیگری علی نظر محمدی به میدان آمد.

همچنین ترکیب استقلال تهران در این بازی نیز سید حسین حسینی، لئوناردو پادوانی، مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، فرشید باقری، خسرو حیدری، فرشید اسماعیلی، سرور چپارف، حسن بیت سعید و جابر انصاری با سرمربیگری موقت «مک مت درموت» بود.

این دیدار به قضاوت «محمدحسین زاهدی فر» به عنوان داور وسط با همراهی «علی میرزابیگی»، «تورج عیوض محمدی» کمک داوران انجام شد.

گفتنی است با وجود محدودیت ها برای حضور تماشاگران در ورزشگاه شهید عضدی به دلیل فرسوده بودن صندلی ها بخشی از این ورزشگاه حدود ۹ هزار نفر از هواداران دو تیم شاهد برگزاری این مسابقه از نزدیک بودند.

در دقایق ابتدایی دو تیم بازی را سرعتی آغاز کردند و در دقیقه ۴ دیدار «میلاد قربان زاده» با ارسال یک شوت از پشت محوطه جریمه استقلال «سید حسین حسینی» دروازبان این تیم را به حرکت واداشته که وی با دو ضرب موفق به دفع این توپ شد.

در دقیقه ۸ دیدار «پویا نزهتی» مهاجم تیم فوتبال سپیدرود توانست صاحب موقعیتی تک به تک شود که با دخالت موثر دروازه بان استقلال این توپ به اوت رفت.

در دقیقه ۱۱ این دیدار نیز «میثم تهیدست» هافبک سپیدرودی ها بر روی ارسال ضربه آزاد از میانه میدان صاحب موقعیت مسلم گل شد که با ضربه ای عجولانه توپ را از بالای دروازه حسینی به خارج فرستاد.

از نکات جالب توجه این بازی حضور سه بازیکن با نام «حسینی» برای دو تیم به نام های «سید مجید حسینی» مدافع، «سید حسین حسینی» دروازه بان استقلال تهران و «سید محمد حسینی» دروازه بان تیم سپیدرود در زمین مسابقه بود.

در دقیقه ۱۵ اول بازی بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران با خطاهای متعدد در میانه میدان سعی برکنترل بازیکنان سرعتی سپیدرود داشتند.

گفتنی است مترجم سرمربی موقت تیم فوتبال استقلال تهران در طول مسابقه در کنار خط زمین به صورت مداوم در حال رفت و آمد بود تا تذکرات تاکتیکی «مت درموت» را به بازیکنان این تیم انتقال دهد.

دقیقه ۲۳ دیدار «حسین ابراهیمی» پشت ضربه آزاد خطا به سود سپیدرود قرار گرفت و با ارسالی خطرناک موقعیت جدی گل را برای سپیدرودی ها به وجود آورد و در ادامه ضربه برگردان «امید سامکن» به صف مدافعان آب پوش برخورد کرد.

در دقیقه ۲۶ «حسین ابراهیمی» به دلیل اعتراض به رأی کمک داور از داور وسط «محمد حسین زاهدی فر» نخستین کارت زرد این دیدار را گرفت.

دقیقه ۲۸ بازی در حالی پیگیری شد که فرار «میلاد قربان زاده» و نفوذ «پویا نزهتی» منجر به ایجاد موقعیتی مساعد برای گلی زنی برای سپیدرودی ها تبدیل شد که با ضربه بی دقت «علی دهقان» حاصلی در بر نداشت.

در دقیقه ۳۶ بازی ضربه آزاد خطای بدست آمده برای تیم فوتبال سپیدرود رشت توسط «حسین ابراهیمی» ارسال شد که در آستانه شکستن قفل دروازه استقلال با دخالت حسینی دروازبان این تیم به خارج زمین رفت.

دقیقه ۴۰ و رو به پایان نیمه اول «صالح مصطفوی» که همزمان نقش مترجم و مربی تیم استقلال را ایفا می کرد از بازیکنان استقلال می خواهد در زمین خود باقی مانده و بر روی ضدحملات تلاش کنند.

در دقیقه ۴۳ دیدار فرار «پویا نزهتی» مهاجم سرخ پوشان رو به دروازه استقلال نیز حاصلی برای تیم گیلانی نداشت.

در پایان وقت های قانونی دیدار داور یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول اعلام کرد.

نیمه اول دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند تا با راهنمایی مربیان خود بتوانند در نیمه دوم راهی برای گشودن دروازه های یکدیگر پیدا کنند.

از نکات قابل توجه نیمه اول این دیدار بازی تهاجمی از تیم سپیدرود بود که منجر به خلق موقعیت های متعدد بر روی دروازه استقلال تهران شد.

قبل از شروع نیمه دوم تیم فوتبال استقلال تهران با ورود «داریوش شجاعان» به جای «فرشید باقری» نخستین تعویض این دیدار را به اسم خود ثبت کرد تا تغییر در روند بازی ایجاد کند.

در دقیقه ۴۶ نخستین موقعیت در نیمه دوم این بازی برای سپیدرودی ها با ارسال ضربه ایستگاهی به دست آورد که نتیجه ای دربرنداشت.

دقیقه ۵۲ بازی نخستین گل این دیدار بر روی فرار «جابر انصاری» روی پاس اشتباه هافبک تیم فوتبال سپیدرود بدست آمد که به سمت دروازه سپیدرود حمله و در حالتی تک به تک با دروازه «سید محمد حسینی» سپیدرود بر خلاف روند جریان بازی به ثمر رساند.

در دقیقه ۵۷ بازی نیز نخستین تعویض تیم فوتبال سپیدرود با ورود «میعاد یزدانی» به جای «شهاب کرمی» ثبت شد.

دقیقه ۵۹ بازی تیم های سپیدرود رشت و استقلال تهران درحالی پیگیری شد که با مصدومیت «خسرو حیدری» در میانه میدان بازی برای دقایقی متوقف شود.

در دقیقه ۶۲ دومین تعویض تیم فوتبال استقلال با ورود «امید نورافکن» به جای «حسن بیت سعید» همراه شد.

دقیقه ۶۶ بازی پاس کاری های بی نتیجه در میانه میدان از سوی دو تیم با شعارهای یکدست هوادارانشان جو خاصی را بر بازی حاکم کرد.

در دقیقه ۶۸ دومین گل تیم استقلال با ضربه فنی و زیبای «داریوش شجاعیان» بازیکن تعویضی این به ثمر رسید، شوتی که با چند پاسکاری کوتاه و ضربه ای فنی و ناگهانی در سه جاف دروازه «سید محمد حسینی» نشست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.