رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: مهدی طارمی برای حضور در بازی با الهلال عربستان نیاز به دستور موقت دارد که بعید است این دستور توسط فیفا صادر شود.

روزبه وثوق احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره حکم محرومیت مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا گفت: حکم فیفا روز گذشته به فدراسیون فوتبال رسیده است و تمام موارد مربوط به این محرومیت به طور شفاف در اختیار قرار گرفته است. بلافاصله هم این حکم را به مسئولان باشگاه پرسپولیس ابلاغ کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در این حکم به صراحت اعلام شده است باشگاه پرسپولیس، بابت نقض قرارداد مهدی طارمی با باشگاه ریزه اسپور ترکیه با محرومیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی آینده روبرو شده است. همچنین مهدی طارمی از ۲۲ سپتامبر که دیروز بوده است به مدت ۴ ماه از حضور در میادین محروم می شود.

رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان درباره مبلغ جریمه قید شده در این حکم تصریح کرد: در حکم فیفا به طور شفاف آمده است که باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی به صورت متضامنی بایستی ۷۸۹ هزار و ۵۰۰ یورو به عنوان جریمه به باشگاه ریزه اسپور ترکیه پرداخت کنند. متضامن بودن در پرداخت به این معنی است که هر یک از این دو طرف پرداخت کنند صحیح است و در آن اعلام نشده است که چند درصد را طارمی بدهد و چند درصد از این جریمه را باید باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.

وثوق احمدی درباره راهکار رفع محرومیت باشگاه پرسپولیس از حکم اعلامی اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس باید ظرف یک ماه آینده پول را به حساب باشگاه ریزه اسپور ترکیه واریز کنند. اما می تواند در مدت ۲۱ روز، نسبت به این حکم اعتراض کنند تا محکومیت مالی اش به تعلیق بیافتد. اما درباره محرومیت طارمی راهی جز دستور موقت از سوی فیفا نیست. پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی هم محروم است و باید واکنش داداگاه بین المللی ورزش را در تجدید نظر خواهی پرسپولیس را دید. اینکه محرومیت طارمی ظرف یکی دو روز آینده با دستور موقت از سوی فیفا روبرو شود تا بتواند مقابل الهلال بازی کند بسیار ضعیف است اما غیرممکن نیست!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.