مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در زمان بازگشت طارمی به این تیم اعلام کرده بود که امکان جریمه این بازیکن وجود دارد، اما باشگاه جریمه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی طارمی دو فصل پیاپی به عنوان آقایی گلی رسید و در موفقیت‌های پرسپولیس هم نقش پررنگی داشت، اما این بازیکن و البته مدیران پرسپولیس با چند اشتباه حالا هزینه سنگینی روی دست باشگاه گذاشته‌اند. طارمی هنگامی که به ریزه‌اسپور ترکیه رفت با احساسات هواداران بازی کرد و همان زمان از این مسئله ضربه زیادی هم خورد، اما پس از حضور در چند تمرین این تیم ترکیه‌ای و واکنش هواداران پرسپولیس احساسی شد و تصمیم به بازگشت گرفت.

طارمی همانطور که غیر حرفه‌ای و با واسطه چند دلال راهی ترکیه شد و یک ایجنت رسمی بین‌المللی او را همراهی نکرد تا قراردادی قانونی امضا کند، جدایی‌اش از تیم ریزه‌اسپور هم کاملاً غیر حرفه‌ای بود تا حالا با محرومیت چهار ماهه مواجه شود. علاوه بر محرومیت این بازیکن باید رقم ۷۸۹ هزار و ۵۰۰ یورو به عنوان غرامت به باشگاه ترکیه‌ای بپردازد که باشگاه پرسپولیس هم به طور مشترک و جدی مسئول پرداخت این غرامت است. باشگاه پرسپولیس دو پنجره نقل و انتقالاتی نیز از جذب بازیکن محروم شده که این نشان دهنده کوتاهی مسئولان این باشگاه و بی‌توجهی به نوع جدایی طارمی از ریزه اسپور بوده است چراکه باشگاه ترکیه‌ای مدعی شده پرسپولیس با بازیکن تحت قرارداد آنها قرارداد امضا کرده که این موضوع تخلف محسوب می‌شود.

با این حال واکنش‌های سال گذشته پرسپولیسی‌ها در ارتباط با بازگشت مهدی طارمی هم در نوع خود جالب بود. تکذیب بازگشت این بازیکن به پرسپولیس جزو اولین واکنش‌های رسمی باشگاه بود.

۲۵ تیرماه ۹۵:پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در مورد احتمال بازگشت طارمی به پرسپولیس گفت: این موضوعی است که در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده و باشگاه پرسپولیس در جریان این موضوع قرار ندارد. موضوع بازگشت طارمی به پرسپولیس در باشگاه مطرح نشده است. ضمن اینکه پرسپولیس باشگاه کوچکی نیست که هر کسی به خودش اجازه دهد هر وقت دلش خواست از این تیم رفته و بعد از مدت کوتاهی برگردد. در هر زمینه‌ای شأن باشگاه پرسپولیس باید حفظ شود و تا الان هم حرفی در مورد بازگشت طارمی حداقل در باشگاه به میان نیامده است.

پس از اولین واکنش پرسپولیسی‌ها، یک روز بعد یعنی ۲۶ تیرماه بازگشت مهدی طارمی قطعی شد و این بازیکن بامداد ۲۷ تیرماه مصاحبه‌ای در این زمینه انجام داد.

۲۷ تیرماه ۹۵: مهدی طارمی گفت: برای اینکه به پرسپولیس برگردم خودم را برای مواجهه با هر سختی و دشواری آماده کرده‌ام. احساسی که نسبت به این بازگشت دارم قوی‌تر از آن است که با عباراتی چون «خوشحالی» قابل توصیف باشد. از مدیریت باشگاه و دوستانی که کمک کردند تا بار دیگر با پرسپولیس باشم نیز تشکر می‌کنم

۲۷ تیرماه ۹۵: طاهری در خصوص بازگشت طارمی گفت: طارمی بازیکن پرسپولیس بوده و زحمات زیادی در این تیم کشیده است. طارمی بازیکن ارزشمندی هم برای تیم ملی به حساب می‌آید. برهمین اساس شرایط را برای بازگشت وی به ایران مهیا کردیم و تا زمانی که این اتفاق قطعی نشده بود، آن را رسانه‌ای نکردیم.

در همان زمان و در تاریخ ۲۷ تیرماه خبرگزاری تسنیم گزارشی با تیتر «چند ابهام در ماجرای بازگشت طارمی/ بازیکنی که از باشگاه بزرگتر شد» منتشر کرد چرا که واکنش اولیه پرسپولیسی‌ها و خبر بازگشت طارمی ابهاماتی داشت. خبر بازگشت طارمی در سایت باشگاه به این شکل اطلاع‌رسانی شد: «با توجه به توافق‌های بین باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی و تعهداتی که از این ناحیه برای دو طرف وجود دارد، اقدامات لازم از سوی باشگاه صورت گرفت و بر همین اساس، زمینه بازگشت آقای گل فصل گذشته رقابت‌های لیگ فراهم شده است.» همان زمان خبرگزاری تسنیم نوشت که «پرسپولیسی‌ها با این شیوه اطلاع‌رسانی می‌خواهند افکار عمومی را به سمتی ببرند که طارمی باتوجه به تعهداتی که داشته، برگشته است». حتی در این گزارش چند سؤال از پرسپولیسی‌ها صورت گرفت مبنی بر اینکه: «آیا محرومیت طارمی را تهدید می‌کند؟ آیا قرار است به خاطر این موضوع مشکلاتی برای پرسپولیس به وجود بیاید؟ چرا به هیچ‌کدام از این سؤالات و ابهامات از سوی باشگاه پرسپولیس پاسخ داده نمی‌شود؟» اما بازهم به این سؤال‌ها که از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شد، پاسخ روشنی داده نشد.

در تاریخ ۲۷ تیرماه و درست یک ساعت و نیم پس از انتشار این گزارش در خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر طاهری، سرپرست وقت و مدیرعامل فعلی باشگاه پرسپولیس مصاحبه دیگری در خصوص بازگشت طارمی انجام داد. مصاحبه‌ای که به نظر می‌رسید شفافیت بیشتری دارد، اما گویا این شفافیت هم ساختگی بود. طاهری در خصوص بازگشت طارمی گفت: «بعد از اینکه طارمی احساس کرد شرایط خوبی در تیم جدیدش در ترکیه ندارد خواهان بازگشت به پرسپولیس شد و ما به‌صورت پنهان مذاکراتی را با باشگاه ترکیه‌ای انجام داده و در نهایت به نتیجه رسیدیم. طارمی بامداد امروز به ایران بازگشت و در فصل جدید رقابت‌های لیگ پرسپولیس را همراهی کند». از این جهت برای صحبت‌های طاهری شفافیت ساختگی را به کار می‌گیریم که او گفته بود با باشگاه ترکیه‌ای برای بازگشت طارمی به نتیجه رسیدیم و حالا مشخص شد این موضوع واقعیت نداشته است. اگر صحبت‌های طاهری واقعیت داشت و باشگاه پرسپولیس با ریزه‌اسپور برای بازگشت طارمی به نتیجه می‌رسید، اکنون نه محرومیت و غرامتی شامل حال طارمی می‌شد و نه برای باشگاه پرسپولیس.

در همان مصاحبه طاهری تأکید کرده بود که سعی کردند شأن باشگاه پرسپولیس حفظ شود و با وجود تأکید جعفر کاشانی و حمیدرضا گرشاسبی روی این مسئله، اما در قضیه طارمی به خاطر هواداران اینطور عمل شد یعنی سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس منت بازگرداندن طارمی را هم بر سر هواداران گذاشت، در حالی که هواداران در آن زمان حسابی از طارمی دلزده شده بودند و حتی از دنبال کردن این بازیکن در شبکه‌های اجتماعی نیز پشیمان شدند، پس چطور می‌توان بازگرداندن او را به هواداران ارتباط داد؟ طاهری در ادامه همین مصاحبه خود نیز در خصوص اینکه گفته می‌شد باشگاه پرسپولیس در قضیه بازگشت مهدی طارمی باید جریمه سنگینی را بپردازد، گفت: «در هر صورت با شرایط پیش آمده قدر مسلم باشگاه پرسپولیس هیچ پرداختی نخواهد داشت، اما شاید خود بازیکن از این نظر متضرر شود. هرچند باشگاه پرسپولیس تمام تلاش خود را می‌کند تا طارمی کمترین آسیب را از نظر مالی در این زمینه ببیند».

به واژه‌های طاهری به صورت دقیق توجه کنید که گفته بود قدر مسلم باشگاه پرسپولیس پرداختی نخواهد داشت، اما حالا این باشگاه در جریمه ۷۸۹ هزار و ۵۰۰ یورویی طارمی شریک است و علاوه بر آن از دو پنجره نقل و انتقالات نیز محروم خواهد بود. آیا جریمه‌ای سنگین‌تر از این هم وجود دارد که طاهری با قطعیت گفته بود پرسپولیس قدر مسلم پرداختی نخواهد داشت؟ یا طاهری در آن زمان واقعیت‌ها را به هواداران نگفته است، یا از قوانین خبر نداشت و یا اینکه فکر چنین مسائلی را نمی‌کرد.

۲۸ تیرماه ۹۵: یک روز پس از بازگشت رسمی طارمی به پرسپولیس واکنش برانکو هم در این خصوص جالب بود. سرمربی کروات سرخپوشان که بارها گفته بود طارمی دیگر در تیم او جایی ندارد وقتی با این سؤال خبرنگاران مواجه شد که اقتدارش با بازگشت طارمی زیر سؤال رفت و خیلی‌ها می‌گویند نباید چنین تصمیمی می‌گرفت، اظهار داشت: «این سیاست باشگاه است. همه مربیان بازیکن خوب و باکیفیت را دوست دارند و مهدی هم آقای گل لیگ برتر بوده است. من مشکلی نمی‌بینم». صحبت‌های برانکو نیز نشان دهنده این موضوع است که باشگاه در خصوص بازگشت طارمی تصمیم گرفته بود و حالا باید دید طاهری و سایر مسئولان باشگاه چه پاسخی برای هواداران دارند.

۲۹ تیرماه ۹۵:خبرگزاری تسنیم دو روز پس از بازگشت طارمی بازهم به عدم شفافیت بازگشت او و احتمال شکایت باشگاه ترکیه‌ای اشاره کرد. در خبری که با تیتر «وضعیت مبهم طارمی و لزوم شفاف‌سازی باشگاه پرسپولیس» منتشر شده بود، به این موضوع اشاره شد: «سایت‌های ترکیه‌ای از این نوشته‌اند که طارمی تهدید شده و از ریزه اسپور رفته و البته نوشته‌اند که این باشگاه از طریق فیفا موضوع را پیگیری خواهد کرد. با توجه به این شرایط هر احتمالی وجود دارد؛ از جریمه نقدی گرفته تا محرومیت اما با این حال مسئولان باشگاه پرسپولیس و خود طارمی ترجیح می‌دهند حرفی در این باره نزنند و البته گاهی اوقات هم موضوع را حاشیه‌ای و بی‌اهمیت بخوانند». حتی به لزوم شفاف‌سازی باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی در خصوص جدایی از ریزه‌اسپور اشاره شده بود، اما سکوت تنها واکنش طاهری و طارمی بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.