رئیس باشگاه بوروسیا دورتموند از اتحادیه فوتبال اروپا درخواست کرد که تیم پایتخت فرانسه را به خاطر ولخرجی‌اش در پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال ۲۰۱۷ را به شیوه‌ای غیر نقدی مجازات کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هانس یواخیم واتسکه معتقد است که جرایم نقدی یوفا برای مجازات پاری‌سن‌ژرمن به دلیل تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی بازدارنده نخواهد بود و این سازمان باید باشگاه فرانسوی را به شیوه‌ای دیگر مجازات کند.

واتسکه با بیان اینکه مالکان قطری متمول PSG‌ هیچ مشکلی برای پرداخت جرایم نقدی یوفا ندارند، به نشریه «تی آنلاین» آلمان در خصوص اینکه آیا راهی برای متوقف کردن ولخرجی‌های روزافزون در فوتبال اروپا برای خرید بازیکن وجود دارد، گفت: نمی‌دانم اما این وظیفه یوفا است و مسئولان این سازمان می‌توانند وکلای مجربی را برای رسیدگی به این موضوع استخدام کنند. با این حال به نظر من جریمه نقدی فایده‌ای ندارد. این کار بیهوده‌ترین مجازاتی است که می‌شود برای پاری‌سن‌ژرمن در نظر گرفت. آنها (مالکان PSG) در قطر به این جرایم می‌خندند.

واتسکه افزود: به نظر من باید پاری‌سن‌ژرمن را با کاهش امتیازاتش مجازات کرد چون در آن صورت اوضاع متفاوت خواهد بود با این حال تمام این‌ها وظیفه یوفا است. کاری که یوفا دارد انجام می‌دهد این است که به باشگاه‌ها می‌گوید تنها اسپانسر اصلی یا مالکان آن‌ها حق دارند ارقام بزرگی را به حساب آنها واریز کند اما این هم مشکلاتی دارد. به عنوان مثال به قطری‌ها نگاه کنید. آنها می‌توانند یکی از چندین صنعتی که سهامدارش هستند را فعال و آنها را به اسپانسر تیم‌شان تبدیل کنند و اینگونه بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو به حساب‌شان واریز می‌شود. به همین دلیل فکر نمی‌کنم که وضع یک قانون سیاسی امکان‌پذیر نباشد. با این وجود مهم است که یوفا تلاش کند قوانین سختگیرانه‌تری وضع کند، آ‌ن‌قدر سختگیرانه که حداقل دور زدن آن دیگر به این آسانی نباشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.