هفته هفتم لیگ برتر هم برگزار شد و ماحصل برگزاری این بازی‌ها در سه روز، فاصله پرسپولیس با صدر جدول و رسیدن استقلال به قعر جدول بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر در سه روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه انجام شد و این هفته برای سرخابی‌های پایتخت چندان خوشایند نبود. سرخابی‌های تهران مقابل دو تیم اصفهانی نتیجه‌ای بهتر از مساوی نیافتند تا پرسپولیس به رده سوم جدول سقوط کند و استقلال هم به آخرین رده جدول برسد. در هفته هفتم یک اتفاق بزرگ هم افتاد و آن هم استعفای علیرضا منصوریان بعد از مساوی برابر ذوب آهن و جدایی وی از جمع آبی پوشان بود.

* شکست ناپذیری تیم تارتار در دقیقه ۹۷

تیم پارس جنوبی جم در هفته هفتم تا یک قدمی شکست هم رفت اما پنالتی دقیقه ۹۷ به سود این تیم باعث شد تا این تیم در آخرین لحظه هفته هفتم از شکست فرار گریخته و همچنان شکست ناپذیر باقی بماند.

این تیم تازه لیگ برتری شده که شگفتی ساز لیگ هفدهم شده و مقتدرانه صدر جدول را به خود اختصاص داده، در این هفته و در مقابله با تیم سایپا تا یک قدمی اولین شکست فصل رفت که در نهایت این اتفاق برای این تیم نیفتاد.

* دربی کروات ها برنده نداشت

تقابل بین دو مربی کروات پرسپولیس و سپاهان در کنار زاینده رود برنده‌ای نداشت. این مساوی به درد هیچ کدام از این دو تیم نخورد اما تیمی که بیشتر ضرر کرد، سرخ پوشان تهران بودند که یک گام دیگر از صدر جدول فاصله گرفتند تا در آستانه دیدار حساس آسیایی شان با الهلال در رده سوم جدول قرار بگیرند.

پرسپولیس از دو هفته آخر لیگ برتر تنها یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن را گرفته است و این اتفاق برای این تیم خوش آیند نیست.

* سقوط استقلال به قعر جدول

همه نتایج در هفته هفتم به سمت و سویی رفت که آبی پوشان تهران به آخرین رده جدول رده بندی سقوط کردند. اتفاق نادری که در لیگ برتر بی‌سابقه بود. استقلال تا یک قدمی پیروزی بر ذوب آهن هم پیش رفت اما در نهایت با یک گل مشکوک به آفساید تن به مساوی داد تا با تقسیم امتیازات این بازی بین استقلال و یک استقلالی و با توجه به پیروزی گسترش فولاد در مشهد و مساوی استقلال خوزستان مقابل سپیدرود، این تیم برای اولین بار در تاریخ حیاتش به آخرین رده جدول لیگ برتر سقوط کرد. اتفاقی که منجر به استعفا و جدایی علیرضا منصوریان از هدایت تیم استقلال شد.

* سهم پیکان در گل‌های هفته

​در هفته هفتم شاهد رد و بدل شدن ۱۷ گل در ۸ بازی بودیم تا معدل کمی بیشتر از دو گل در هر بازی را شاهد باشیم و هفته نسبتا کم گلی را پشت سر گذاشته باشیم. سهم تیم پیکان با ۳ گلی که به نفت تهران زد بیش از سایر تیم ها در گلزنی بوده است.

پیکان با پیروزی ۳ بر یک مقابل نفت بهترین نتیجه هفته هفتم را به دست آورد تا صعود چشمگیری در جدول رده بندی داشته باشد. این تیم در هفته هفتم سومین پیروزی متوالی را به دست آورد تا موفق ترین تیم در سه هفته اخیر باشد.

* پدیده همچنان پدیده

شاگردان رضا مهاجری همچنان شگفتی خلق می‌کنند. این تیم در ادامه نتایج جالب توجهش به خصوص برابر تیم‌های بزرگ، در هفته هفتم موفق شد تراکتورسازی را هم در تبریز مغلوب نماید تا با جهشی خیره کننده در جدول و عبور از تیم پرسپولیس به رده دوم جدول رده بندی برسد.

* اولین شکست خانگی صنعت نفت

تیم فوتبال صنعت نفت که تا هفته ششم فقط در بازی‌های خارج از خانه می‌باخت، در این هفته اولین شکست خانگی‌اش را هم تجربه کرد تا شرایط فراز کمالوند روی نیمکت این تیم قدری متزلزل باشد. اگر صنعت نفت هفته هشتم قادر به جبران این نتیجه نباشد، قطعا اولین کارت زرد باشگاه به فراز کمالوند نشان داده خواهد شد.

شکست خانگی صنعت نفت مصادف بود با یک پیروزی جالب توجه و خارج از خانه دیگر تیم فولاد. فولادی که با پورموسوی روزهای خوبی را می‌گذراند و با شایستگی در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته است.

* اولین شکست جادوگر در لیگ برتر

علی کریمی برای آن که اولین شکست خود در نقش سرمربی را در لیگ برتر تجربه کند خیلی انتظار نکشید. او که در اولین تجربه سرمربیگری‌اش با مساوی کارش را به اتمام رسانده بود، حالا اولین شکست خود را تجربه کرد. نفت ضعیف ترین نتیجه هفته هفتم را به دست آورد تا علی کریمی هم اولین شکست در نقش سرمربی را تجربه کرده باشد.

* زودهنگام و دیرهنگام ترین گل

زودهنگام ترین گل هفته را تیم استقلال زد. روزبه چشمی در دقیقه ۱۲ بازی دروازه ذوب آهن را باز کرد تا این گل زودهنگام ترین گل هفته باشد. رضا خالقی‌فر مهاجم تیم گسترش فولاد هم در دقیقه ۱۳ بازی دروازه تیم سیاه جامگان را گشود تا دومین گل زودهنگام این هفته توسط او زده شده باشد.

دیرهنگام ترین گل هفته نیز توسط وحید حمید نژاد مدافع تیم پارس جنوبی به ثمر رسید. این بازیکن در دقیقه ۹۷ بازی با سایپا از روی نقطه پنالتی گل زنی کرد تا این گل دیرهنگام ترین گل هفته باشد.

* ۵ پنالتی گل شده

در هفته هفتم کلا ۵ بار داوران به نشانه ضربه پنالتی در سوت خود دمیدند که هر ۵ پنالتی هم تبدیل به گل شد. نکته جالب در خصوص این پنالتی‌ها این بود که اغلب آنها در زمان های تلف شده و یا در آخرین دقایق بازی به وقوع پیوست. دیرترین پنالتی هفته که با حرف و حدیث‌های زیادی هم همراه بود در دیدار بین دو تیم سایپا و پارس جنوبی حاصل شد. پنالتی که در دقیقه ۹۷ این بازی توسط وحید حمدی نژاد وارد دروازه سایپا شد.

* بهترین گلزن هفته

مرتضی آقاخان مهاجم تیم فوتبال پیکان تهران که در هفته ششم هم مهمترین گل هفته را که یک گل سه امتیازی برابر پرسپولیس بود را به ثمر رسانده بود، در هفته هفتم هم دو گل از سه گل تیمش را به زد تا تنها بازیکن هفته هفتم باشد که بیشتر از یک گل در یک بازی زده باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.