هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور امروز (شنبه) با انجام دو دیدار آغاز خواهد شد، هفته‌ای که بعد از یک هفته پر از حاشیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران پویا، لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور امروز (شنبه) در حالی با برگزاری دو دیدار وارد هفته ششم می‌شود که هفته پنجم این مسابقات با حاشیه‌های فراوان و درگیرهای شدید در سه بازی به پایان رسید. هفته گذشته در جریان دیدار تیم‌های خونه‌به‌خونه بابل و فجرسپاسی، مدیران دو باشگاه با یکدیگر درگیر شدند و در شهرهای ماهشهر و اراک نیز عوامل دو تیم و تماشاگران درگیری شدیدی با هم داشتند تا هفته گذشته به یکی از هفته‌های پرحاشیه لیگ یک تبدیل شود.

اما در نخستین دیدار هفته ششم تیم بادران که بدون شکست در رده دوم جدول قرار دارد، میزبان تیم راه‌آهن بحران‌زده و بدون سرمربی است. بادرانی‌ها در این فصل با سرمایه‌گذاری زیاد و جذب بازیکنان با کیفیت به دنبال رسیدن به لیگ برتر هستند و قطعاً یکی از مدعیان اصلی صعود نیز به شمار می‌آیند. از سوی دیگر راه‌آهن تیم بدون برد و قعرنشین جدول پس از کناره‌گیری دین‌محمدی از سرمربیگری این تیم، هنوز نتوانسته کسی را جایگزین او کند و محسن بیاتی‌نیا به‌عنوان کاپیتان، همه‌کاره این تیم ریشه‌دار است.

در دیگر دیدار روز نخست این هفته، تیم نفت مسجدسلیمان صدرنشین کنونی لیگ دسته اول، پس از حاشیه‌های فراوان و پیدا شدن سرنگ در رختکن این تیم در هفته گذشته، میزبان خونه‌به‌خونه بابل است. جدال محمود فکری و جواد نکونام بازیکنان شماره شش سابق استقلال و مربیان کنونی دو تیم قطعاً بر حساسیت این دیدار خواهد افزود. شاگردان نکونام دو دیدار قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند و در این دیدار با وجود کار سختی که دارند، فقط برای سه امتیاز به زمین خواهند رفت، هر چند مسجدسلیمانی‌ها نیز برای حفظ صدرنشینی نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار دارند.

به طور حتم حساس‌ترین دیدار هفته ششم را تیم‌های نساجی قائمشهر و ملوان بندرانزلی برگزار خواهند کرد. دو تیم ریشه‌دار و پرطرفدار شمال کشور خود را مدعی صعود به لیگ برتر می‌دانند و برای رسیدن به این مهم، نباید از هیچ امتیازی به سادگی بگذرند. نادر دست‌نشان، سرمربی ملوان سابقه بازی و سرمربیگری در تیم نساجی را در کارنامه دارد و بازگشت او به ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر، آن هم به‌عنوان سرمربی تیم رقیب،‌ می‌تواند حواشی زیادی در این بازی ایجاد کند. تیم نساجی با ۱۰ امتیاز در جایگاه پنجم و ملوان با هشت امتیاز در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول قرار دارند.

در دیگر بازی این هفته تیم‌های میانه جدولی مس رفسنجان و شهرداری تبریز به مصاف یکدیگر خواهند رفت و تیم فجرسپاسی میزبان ایرانجوان بوشهر خواهد بود. فجری‌ها هفته گذشته در لحظات پایانی بازی با خونه‌به‌خونه دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند بازی باخته را در بابل با برد عوض کنند.

مس کرمان نیز پس از شکست تلخ هفته گذشته مقابل ملوان، این هفته میزبان برق جدید شیراز است. مسی‌ها هفته گذشته در دقایق پایانی بازی را به حریف خود واگذار کردند و در این دیدار به دنبال جبران آن شکست خارج از خانه هستند. شاگردان داود مهابادی در تیم برق نیز هفته گذشته موفق شدند با یک گل از سد اکسین‌ البرز بگذرند و تا جایگاه ششم جدول رده‌بندی بالا بیایند. این تیم می‌تواند با پیروزی در این دیدار حتی تا رده دوم جدول نیز خود را بالا بکشد.

در آخرین دیدار هفته ششم نیز تیم اکسین البرز میزبان تیم شگفتی‌ساز شهرداری ماهشهر است که توانسته نتایج بسیار خوبی را در اولین فصل حضورش در لیگ دسته اول کسب کند. اکسین هفته گذشته مغلوب برق جدید شیراز شد و تیم شهرداری هم در خانه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی ۲ - ۲ مقابل نساجی مازندران دست نیافت. تیم شهرداری هم‌اکنون با ۱۰ امتیاز در رده سوم ایستاده است و تیم اکسین البرز هم با هفت امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد.

برنامه هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است:

شنبه - ۹۶/۷/۱

* بادران تهران - راه‌آهن، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه کارگران تهران

* نفت مسجدسلیمان - خونه‌به‌خونه مازندران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

یکشنبه - ۹۶/۷/۲

* فجرسپاسی شیراز - ایرانجوان بوشهر، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه حافظیه شیراز

* صبای قم - گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

* مس رفسنجان - شهرداری تبریز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه شهدای رفسنجان

* نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر

* ماشین‌سازی تبریز - آلومینیوم اراک، ساعت ۱۶، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

* مس کرمان - آینده‌سازان برق جدید شیراز، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

دوشنبه - ۹۶/۷/۳

* اکسین البرز - شهرداری ماهشهر، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه انقلاب کرج

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.