تبریز - گسترش فولاد تبریز با انگیزه کسب دومین پیروزی فصل خود در شرایطی در خانه نفت طلائیه به میدان می رود که پیروزی در این بازی می تواند شاگردان لوکا بوناچیچ را از قعرنشینی نجات دهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - محمود نصیرپور: با انجام سه دیدار، هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از امروز پنجشنبه آغاز می شود و طی آن در یکی از این بازی ها تیم گسترش فولاد تبریز در تهران به دیدار تیم نفت طلائیه می رود.

این بازی مصاف دو تیمی است که به سه امتیاز آن بیشتر از نان شب احتیاج دارند؛ چراکه نفتی ها تلاش خواهند کرد تا علی کریمی دوران مربیگری حرفه ای اش را با پیروزی آغاز کند و گسترشی ها هم برای بقای لوکا بوناچیچ در نیمکت تیمشان به آب و آتش خواهند زد.

تلاش برای فرار از قعر

گسترش فولاد هم اکنون با کسب سه امتیاز حاصل از پیروزی دیرهنگام برابر سپیدرود رشت، در قعر جدول لیگ قرار گرفته است. شاگردان لوکا بوناچیچ در صورتیکه بتوانند از حریف خود سه امتیاز بگیرند، قطعا فانوس جدول لیگ را به تیم دیگری خواهند سپرد.

در سوی مقابل تیم نفت تهران که دو امتیاز بیشتر از آبی های تبریز اندوخته است، در اندیشه کسب اولین پیروزی خود با علی کریمی است. کریمی پس از اینکه ابتدای فصل به عنوان سرمربی نفت شروع به کار کرد، دیری نگذشت که بدون حتی یک بار تجربه نشستن روی نیمکت مربیگری در یک بازی رسمی، جای خود را به حمید درخشان داد اما حالا با گذشت پنج هفته از بازی های لیگ و تغییر مالکیت باشگاه نفت، جادوگر دوباره به عنوان سرمربی به این تیم بازگشت تا در اولین تجربه مربیگری خود، امروز برابر تیم گسترش فولاد تبریز روی نیمکت بنشیند.

جنگ جادوگر و لوک بدشانس

این بازی برای نفت و گسترش فولاد و بخصوص سرمربیان دو تیم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. نفتی های پنج امتیازی که چشم به پیروزی در این بازی خانگی دارند، در صورت کسب سه امتیاز می توانند به نیمه بالایی جدول صعود کرده و از جمع قعرنشینان بیشتر فاصله بگیرند.

از طرفی همانطور که عنوان شد، این بازی اولین مسابقه رسمی علی کریمی به عنوان سرمربی نفت است و او خیلی دوست دارد که کار حرفه ای مربیگری اش را با پیروزی آغاز کند. کریمی ملقب به جادوگر، اکنون از انگیزه های زیادی برخوردار است و با این حال قطعا تیمش را برای انجام یک بازی سخت برابر گسترش فولاد آماده کرده است.

انتقام شکست به برانکو از کریمی

در آن سوی بازی امروز اما تیم گسترش فولاد حضور دارد. تیمی که در طی چند فصل اخیر حضور خود در لیگ برتر، خیلی کم طعم قعرنشینی را چشیده بود اما امسال و تا پایان هفته پنجم، آبی های تبریز در پایین ترین خانه جدول جاخوش کرده اند. پیروزی در بازی امروز برابر نفت طلائیه، گسترش فولاد را بطور حتم از پایین جدول جدا خواهد کرد. اما سه امتیاز این بازی بیشتر از تیم گسترش فولاد، برای لوکا بوناچیچ اهمیت دارد.

لوک بدشانس این روزهای لیگ برتر در بازی قبلی تیمش برابر پرسپولیس، به بدترین حالت ممکن و با یک تعویض اشتباه سه امتیاز را به هموطن باهوش خود برانکو تقدیم کرد تا پرسپولیس را با روحیه ای مضاعف به دیدار با الاهلی بفرستد. حالا لوکا این فرصت را پیش روی خود دارد تا همانطور که نیمکت و جایگاهش در گسترش فولاد را به دست یک پرسپولیسی متزلزل دید، به دست یک پرسپولیسی دیگر بنام علی کریمی، جایگاه خود را تا حدودی محکم کند.

بوناچیچ این روزها به شدت از سوی رسانه ها و هواداران تیمهای تبریزی تحت فشار است و برای رهایی از این وضعیت بغرنج، موقتا نیاز به کسی یک نتیجه خوب در بازی با نفت دارد. گفته می شود در صورت شکست گسترش فولاد برابر نفت تهران، احتمال برکناری لوکا از این تیم تبریزی وجود دارد.

یک پرسپولیسی مانع از قعرنشینی استقلال!

در صورت پیروزی تیم نفت تهران در این بازی، شاگردان کریمی به نیمه بالایی جدول صعود خواهند کرد و احتمال دارد حتی به رده های پنجم، ششم نیز برسند اما باخت آنها به گسترش فولاد شاید باعث رخ دادن اتفاق جالبی در جدول مسابقات باشد. هم اکنون بالاتر از گسترش فولاد، استقلال چهار امتیازی حضور دارد که پانزدهم جدول است. گسترشی ها اگر برابر نفت پیروز شوند، حداقل برای ۲۴ ساعت هم که شده استقلال تهران را به قعر جدول خواهند فرستاد و چنانچه شاگردان منصوریان در بازی روز جمعه برابر تیم شگفتی ساز و رده دومی پارس جنوبی شکست بخورند، قعر جدول را حداقل تا بازی های هفته هفتم به نام خود سند خواهند زد و آنگاه باید منتظر کری های پرسپولیسی ها در خصوص سر و ته جدول باشند.

با این شرایط اما یک پرسپولیسی می تواند علیمنصور و استقلال را از قعرنشینی و شماتت طرفداران پرسپولیس نجات دهد. علی کریمی با شکست دادن گسترش فولاد، آبی های تبریز را بجای آبی های تهران به پایین ترین خانه جدول خواهد چسباند و در این صورت استقلالی ها باید ممنون دار جادوگر پرسپولیسی باشند!

برای کسب نتیجه خوب به میدان می رویم

در ارتباط با بازی امروز دو تیم اما عباس آقایی مربی تیم فوتبال گسترش فولاد با بیان اینکه دیدار با نفت یکی از حساس ترین بازی های این تیم در هفته های اخیر است، گفت: هر دو تیم در نتیجه گیری ابتدای فصل با مشکل مواجه بوده اند و از این جهت برای کسب نتیجه کامل بازی وارد میدان خواهند شد.

از ۱۱ بازیکن اصلی فصل گذشته فقط دو بازیکن در تیم مانده اند و تقریبا ۷۰- ۸۰ درصد تیم تغییر کرده و برای بروز توانایی های بازیکنان و هماهنگی تیم به زمان نیاز داریم، البته بر این عقیده ایم که تا بدین جای رقابت ها باید بهتر از این عمل می کردیم.

وی درباره رویکرد گسترش فولاد برای بازی های لیگ و همچنین جام حذفی بیان داشت: در فوتبال باید بازی به بازی حرف بزنیم. مطمئناً در تمامی بازی‌ها برای کسب پیروزی به میدان می رویم.

عباس آقایی در واکنش به شایعه دادن اولتیماتوم به کادر فنی، ابراز داشت: اساساً هیچ جلسه ای برگزار نشده که اولتیماتومی هم داده شود و درباره مسائل کلان و تغییر مربی هنوز با ما صحبت نشده است.

دیدار تیم های فوتبال نفت تهران و گسترش فولاد تبریز از چارچوب رقابت های هفته ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، امروز - پنج شنبه ۲۳ شهریور- از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه تختی تهران برگزار می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.