در مجموع ۱۰۷ تقابل تیم‌های ایرانی و عربستانی، ۲۵۶ گل رد و بدل شده است و نمایندگان ایران از نظر تعداد پیروزی‌ها جلوتر از رقیب سنتی خود در قاره کهن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال پرسپولیس و الاهلی عربستان فردا سه شنبه در چارچوب دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم خواهند رفت. دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی ۲ - ۲ خاتمه یافته بود. در همین ارتباط گزارشی از تقابل تیم های ایرانی و عربستانی در آسیا و آمار این تقابل‌ها ارائه می شود:

۱۰۷ تقابل و ۴۴ برد برای نمایندگان ایران

تیم های ایرانی و عربستانی تاکنون ۱۰۷ بار در آسیا با همدیگر بازی کرده اند و دیدار فردای پرسپولیس با الاهلی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، یکصد و هشتمین مسابقه است. از این تعداد تقابل، ۴۱ برد برای تیم های عربستانی به دست آمده است. سهم تیم های ایرانی از این تقابل ها ۴۴ برد بوده است و ۲۲ بازی هم با نتیجه تساوی تمام شده.

ایرانی ها دو گل عقب‌تر از عربستانی‌ها

در مجموع ۱۰۷ تقابل تیم های ایرانی و عربستانی، ۲۵۶ گل رد و بدل شده است که سهم تیم های عربستانی ۱۲۹ گل زده بوده است و سهم تیم های ایرانی ۱۲۷ گل.

هشت باشگاه عربستانی مقابل ۱۲ تیم ایرانی

در طول این سال‌ها، هشت باشگاه عربستانی برابر تیم های ایرانی قرار گرفته اند و ۱۲ تیم ایرانی (پرسپولیس، استقلال تهران، استقلال خوزستان، پاس، تراکتورسازی، ذوب آهن، سپاهان، سایپا، صبا باتری، فولاد خوزستان، مس کرمان و نفت تهران) برابر تیم های عربستانی به میدان رفته اند.

الاهلی و پرسپولیس رکورددار

در میان تیم های عربستانی، الاهلی با ۳۵ تقابل با تیم های ایرانی رکورددار است. در سوی دیگر هم پرسپولیس بیشترین تقابل را با تیم های عربستانی داشت است. پرسپولیس در مجموع ۲۴ بار با تیم های سعودی بازی کرده است که هفت پیروزی و ۹ تساوی به دست آورده و در هشت مسابقه هم بازنده بوده است. پرسپولیس توانسته ۲۸ بار دروازه تیم های عربستانی را باز کند و ۲۱ گل هم دریافت کند.

مهاجم الاهلی در صدر گلزنی به تیم های ایرانی

۸۰ بازیکن از تیم های عربستانی موفق به گلزنی به تیم های ایرانی شده اند که در صدر این فهرست، عمر السومه مهاجم سوریه ای الاهلی قرار دارد. السومه که در بازی رفت مقابل پرسپولیس هم گلزنی کرده بود، با به ثمر رساندن ۶ گل به تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، در صدر قرار دارد. از ۸۰ نفری که برابر نمایندگان ایران گل زده اند، ۴۹ بازیکن از کشور عربستان بوده اند که ۷۳ گل زده اند و ۳۱ بازیکن خارجی هم توانسته اند ۵۶ گل برای تیم های عربستانی به ثمر برسانند.

عمان، بیشترین میزبان بازی های بی طرف

تاکنون ۲۵ بازی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور بی طرف برگزار شده است که بیشترین مسابقه در کشور عمان انجام شده. کشور عمان ۱۰ بازی، قطر ۹ بازی و امارات ۳ مسابقه میزبان دیدار تیم های عربستانی و ایرانی بوده است. بحرین، لبنان و هنگ کنگ هم هر کدام یکبار میزبان دیدار تیم های این دو کشور بوده اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.