تیم فوتبال پارس جنوبی جم توانست با ایستادن بر صدر جدول رده بندی لیگ برتر در ۵ هفته ابتدایی لیگ هفدهم، خود را بعنوان تیم شگفتی ساز این دوره از مسابقات معرفی نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر در حالی ۵ هفته ابتدایی خود را پشت سر گذاشت و به اولین تعطیلی بلند مدتش به دلیل دو بازی پایانی تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه رسید که تیم فوتبال پارس جنوبی جم با قرار گرفتن در صدر جدول این مسابقات بعنوان تیم شگفتی ساز این دوره از مسابقات شناخته شد.

این تیم که تا دو فصل پیش در رقابت‌های لیگ دسته دوم فعالیت داشت، بعد از صعود به دسته اول دست به کار بزرگی زد و در همان اولین سال حضورش در این مسابقات قهرمان شد تا اولین تیم صعود کننده به لیگ برتر باشد. حال این تیم در پایان هفته پنجم و البته با احتساب یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول رده بندی قرار گرفته است.

* بهترین تیم بیرون از خانه

تیم فوتبال پارس جنوبی جم ۳ بازی از ۵ بازی خود را خارج بیرون از خانه انجام داده که دو بار پیروز از میدان خارج شده و تنها یکبار بیرون از خانه تن به تساوی داده تا با کسب ۷ امتیاز بیرون از خانه، بهترین عملکرد را از نظر امتیاز گیری داشتد.

شاگردان مهدی تارتار بهترین نتیجه این فصل خود را در یک بازی خارج از خانه به دست آوردند و در تبریز توانستند گسترش را با حساب ۴ بر یک مغلوب کنند. آنها در یک بازی خارج از خانه هم استقلال خوزستان را با حساب یک بر صفر مغلوب کردند و تنها در اصفهان به سبب مساوی یک -یک مقابل سپاهان امتیازات کامل را نگرفتند.

این تیم با زدن ۶ گل در بازی‌های خارج از خانه از این حیث نیز بهترین عملکرد را در بین ۱۶ تیم داشته و تنها ۲ بار دروازه‌اش باز شده است. سپاهان و گسترش فولاد تیم‌هایی هستند که در این بازی‌ها دروازه گسترش فولاد را باز کرده‌اند.

* بهترین تیم داخل خانه

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ۳ بار در خانه به میدان رفته و با دو پیروزی و یک مساوی بیشترین امتیاز را در خانه گرفته است. شاگردان کمالوند در خانه ۵ بار گلزنی کردند و ۲ بار هم گل خوردند.

البته تیم پارس جنوبی با کسب دو پیروزی از دو بازی خانگی نه تنها بعد از صنعت نفت در این جدول در جای دوم قرار دارد، بلکه می‌توان گفت این تیم با آمار ۱۰۰ درصد پیروزی در خانه از نظر درصد امتیازگیری بهترین عملکرد را داشته است.

* آمار عجیب سیاه جامگان

سیاه جامگان تنها تیم در بین ۱۶ تیم لیگ برتری است که تاکنون در بازی‌های خانگی‌اش به پیروزی نرسیده است. این تیم که در پایان هفته چهارم با کسب ۶ امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار گرفته است، ۳ بار در خانه خودش به میدان رفته که حاصل این ۳ بازی خانگی یک شکست و دو مساوی است. سیاه جامگان با تنها ۲ امتیاز خانگی ضعیف ترین تیم در بازی‌های داخل خانه به حساب می‌آید. این در حالی است که تیم گسترش فولاد تبریز هم دارای ضعیف ترین عملکرد در بازی‌های خارج از خانه به حساب می‌آید. این تیم با ۲ شکست از ۲ بازی، زدن یک گل و خوردن ۵ گل ضعیف ترین آمار در بازی‌های خارج از خانه را به خود اختصاص داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.