کارشناس فوتبال ایران سیستم تاکتیکی تیم ملی فوتبال ایران را حاصل تفکرات قدیمی و مدل عقب افتاده فوتبال دنیا دانست!

جلال چراغپور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تساوی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و ادامه رکورد گل نخوردن تیم ملی ایران گفت: اینکه تیم ملی ایران توانسته است بیش از یک سال در بازی های رسمی گلی را دریافت نکند بسیار عالی است. این موضوع، نشان دهنده تفکر عمیق کادر فنی به ایجاد اتحاد دفاعی است. دفاع عاقلانه یکی از مهم ترین فاکتورهای فوتبال روز دنیاست که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: با این حال فکر می کنم سیستم فعلی تیم ملی فوتبال ایران به گونه ای است که نشان می دهد کادر فنی تیم ملی، استراتژی آمار محورانه دارد. در واقع، نوع نگرش هواداران فوتبال ایرانی و آنچه آقای کی روش به آن توجه می کند فاصله است. ما از پنجره صعود به دور دوم جام جهانی به ماجرا نگاه می کنیم و سرمربی تیم ملی هم با نگاه به این موضوع، مسایلی همچون بازاریابی لازم برای خودش پس از جام جهانی را در نظر می گیرد. کی روش نمی خواهد شکست های بدی را با تیم ملی در جام جهانی به نام خودش ثبت کند تا پیشنهادات خودش را پس از جام جهانی از دست بدهد. به همین خاطر هم هست کمتر دست به ریسک می زند.

مربی اسبق تیم ملی ایران درباره تاکتیکی که تیم ملی با بهره از آن توانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد تصریح کرد: من باز هم می گویم ثبت چنین رکوردی واقعا با ارزش است. اما شما در همین بازی با کره جنوبی دیدی که سعید عزت اللهی توانایی حضور در پست هافبک دفاعی را ندارد. سیستمی که تیم ملی بازی می کند نیاز مند هافبک دفاعی است. تفکری قدیمی که به نظرم باعث شده تا از سیستم عقب افتاده ای بهره بگیریم. اکثر تیم های دنیا در حال حذف هافبک دفاعی هستند اما ما به دنبال ایجاد چنین پستی هستیم. اگر قرار است با همین سیستم، کار را ادامه دهیم بهتر است هافبک دفاعی مطمئنی را به تیم اضافه کنیم. چون عزت اللهی به هیچ وجه به درد چنین پستی نمی خورد. شما دیدید که وقتی درگیری ها زیاد شد او کنترل خودش را از دست می داد و نمی توانست کمک شایانی داشته باشد.

چراغپور در پایان اظهار داشت: اگر قرار است به فکر صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشیم بهتر است تغییرات تاکتیکی اعمال کنیم. وگرنه چنین سیستمی در روسیه نیازمند ابزاری است که آقای کی روش باید در تیم خودش اعمال کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶۷ )