گرگان - فوتبالیست گلستانی تیم پارس جنوبی جم پس از گلزنی در لیگ برتر آن را لذت بخش توصیف و هدف این تیم جنوبی را کسب سهمیه آسیا عنوان کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها - محمدامین شعبانی: گلستان هرچند نماینده ای در سطوح بالای فوتبال کشور در اختیار ندارد اما موفقیت و درخشش بازیکنان این استان در تیم ­های ملی و باشگاهی موجب حفظ و احیای نام فوتبال این خطه شده است.

«احسان تأییدی» متولد گرگان، تاکنون آخرین فوتبالیست گلستانی است که به واسطه درخشش در تیم تازه لیگ برتری «پارس جنوبی جم» نامش بر سر زبان ها افتاده و نوید تولد ستاره ای جدید در فوتبال کشور را می­ دهد.

تأییدی فوتبالش را از سن ۱۱ سالگی و با حضور در مدرسه تابستانه زیرنظر «بایرام قزاق» شروع کرد و پس از آنکه استعداد فوتبالی اش نمایان شد برای آموزش بیشتر نزد «علی سعیدی» یکی از مربیان مطرح آن زمان فوتبال استان رفت، سعیدی مهم ترین نقش در پیشرفت او را ایفا کرده به طوری که خود تأییدی در مورد وی می­ گوید: «فوتبالم را مدیون علی آقا هستم.»

پس از ادغام مدرسه فوتبال «ستارگان» و بعد از حدود سه سال از سعیدی جدا شد تا این بار در «شموشک» شاگرد «عیسی ساورسفلی» شود، او در سن ۱۷ سالگی به عضویت تیم لیگ دویی «آرد گلستان» در آمد و با درخشش در مسابقات دانشجویان کشور توجه «فیروز کریمی» که آن زمان سرمربی تیم «گسترش فولاد تبریز» بود را به خود جلب کرد و پس از یک فصل حضور در تبریز، راهی زادگاه خود گرگان شد تا برای تیم «اتکا گلستان» به میدان برود.

تأییدی چهارسال در فوتبال گرگان باقی ماند و در لیگ های دسته یک و دسته دو بارها برای تیم شهرش به میدان رفت، وی پس از انحلال اتکا راهی یزد شد و به عضویت تیم لیگ یکی «فولاد یزد» در آمد و یک سال بعد از یزد به کرمان رفت تا این بار پیراهن تیم «گل گهر سیرجان» را برتن کند.

این گلزن گلستانی سال گذشته به شمال بازگشت و به تیم پرطرفدار «نساجی قائمشهر» پیوست، حضورش در این تیم مازنی به علت مشکلاتی که پیش آمد بیش از یک نیم فصل دوام نیاورد و او مجبور شد از شمال راهی جنوب کشور شود.

«پارس جنوبی جم» نماینده استان بوشهر فعلاً آخرین تیم احسان تأییدی است، تأییدی سال گذشته به همراه این تیم با شایستگی صعود به لیگ برتر را تجربه کرد و امسال هم پیراهن شماره ۲۰ این تیم را برتن می­ کند و در بازی هفته سوم لیگ هفدهم، نخستین گل لیگ برتری اش را به ثمر رساند و همین اتفاق مهم بهانه ای شد تا به سراغش برویم و گفتگویی با وی ترتیب دهیم.

* از بازی با سپاهان شروع کنیم. بازی دشواری که تا لحظات پایانی با شکست تیم تان همراه بود اما در آخرین دقایق موفق شدید نتیجه را تغییر دهید.

تیم ما به حدی از خود باوری رسیده که در هر بازی حتی در زمین حریف برای پیروزی می جنگد و سپاهان هم با اینکه تیم بزرگی است اما برای برد به اصفهان رفته بودیم. با شناختی که از شرایط امسال تیم سپاهان داشتیم می دانستیم که می توانیم در نقش جهان موفق باشیم و به همین دلیل برای کسب سه امتیاز پای به میدان گذاشتیم. در نیمه اول موقعیت های گلزنی مناسبی داشتیم و حتی می توانستیم با پیروزی به رختکن برویم که اینگونه نشد. در نیمه دوم پس از دریافت گل به بازی هجومی خود ادامه دادیم و به پنالتی دست پیدا کردیم که متاسفانه ضربه پنالتی به گل تبدیل نشد اما بازهم به تلاش ادامه دادیم تا اینکه در وقت های اضافی به گل مساوی رسیدیم.

* بعد از آنکه پنالتی به گل تبدیل نشد زمان زیادی تا پایان باقی نمانده بود. فکرش را می کردید باز هم برای گلزنی شانس داشته باشید؟

کادر فنی از ما می خواهد در تمام بازی ها برای برد بجنگیم و در این بازی هم شرایط به همین گونه بود. شاید قسمت این بود پنالتی گل نشود که البته جزئی از فوتبال است. بعد از پنالتی حدود ۱۵ دقیقه فرصت جبران داشتیم و مهم این بود که روحیه خودمان را نبازیم. تیم حریف یک بازیکن کمتر داشت و ما محکوم به حمله کردن بودیم. پیش از آنکه گل بزنیم موقعیت های متعددی را از دست دادیم اما خدا را شکر تلاشمان نتیجه داد و به حداقل امتیازی که استحقاقش را داشتیم دست پیدا کردیم.

* در این بازی موفق شدید گل حساسی را به ثمر برسانید و تیم تان را از خطر باخت نجات دهید. اولین گل لیگ برتری چه حس و حالی دارد؟

من در لیگ دسته یک و دسته دو گل های بسیاری زده ام اما این گل لذت خاصی برایم دارد. خدا را شکر می کنم که توانستم اولین گل لیگ برتری ام را در این بازی حساس به ثمر برسانم این گل سه مزیت داشت، نخست اینکه باعث شد تیمم نتیجه را واگذار نکند. دوم آنکه با این گل، دل خانواده، دوستان و اطرافیانم شاد شد و دست آخر اینکه من در فوتبال زحمات بسیاری کشیده ام و زودتر از اینها می توانستم در لیگ برتر بازی کنم که با این گل به نوعی حقانیت خودم را ثابت کردم.

* پیش بینی می کردید که از سه بازی نخست لیگ، هفت امتیاز کسب کنید؟

بله، با صحبت های مدیریت باشگاه و کادر فنی، ما بازیکنان به درجه ای از خودباوری رسیده ایم که در هر بازی برای سه امتیاز به زمین می رویم. تیم یکدست و همدلی داریم و همه بازیکنان بی ادعا و بدون هیاهو به فوتبال می پردازند و این آرامش کمک می کند که بتوانیم نتایج مطلوب را کسب کنیم.

* اتفاقاً سوال بعدی ام در مورد فضای حاکم بر تیم بود. تیم شما ستاره خاصی در اختیار ندارد و به همین سبب جایگاهی که در جدول دارید تعجب برانگیز است. این نتایج درخشان ناشی از چیست؟

درست است که بازیکن «ستاره» نداریم اما رفاقت در تیم موج می زند و این رمز موفقیت ما است. ما شبیه تیم دو فصل قبل «استقلال خوزستان» هستیم که در عین ناباوری اهالی فوتبال به مقام قهرمانی رسید.

* آیا معتقدید با نتایجی که تا کنون کسب کردید، سطح انتظارات از تیم بالا رفته است؟

بله، با نتایج خوب مان سطح انتظارات بالا رفته و این را می دانیم. حتی بعد از بازی مقابل سپاهان، آقای رضائیان مدیرعامل تیم برای گفتن خسته نباشید به رختکن آمد و گفت: «اگر به توانایی خودتان بیشتر باور کنید می توانید در هر بازی برنده باشید.»

* پارس جنوبی تنها نماینده فوتبال بوشهر در لیگ برتر است که تماشاگران پرشوری هم دارد. فضای ورزشگاه در بازی های شما چگونه است؟

هواداران تیم فوق العاده هستند. در همین بازی تماشاگران زیادی رنج سفر را تحمل کردند و خود را به اصفهان رساندند و ما صدای تشویق آنها را می شنیدیم که این موضوع برایم تازگی داشت. خوشحالم که شرمنده آنها نشدیم. چه در بازی های خانگی و چه بازی های خارج از خانه ما را از حمایت خود محروم نمی کنند که لازم است تشکر ویژه ای از آنها داشته باشم.

* این هفته از تیم صنعت نفت آبادان که ۶ امتیازی است میزبانی می کنید. این بازی را چطور می بینید؟

صنعت نفت با نتایجی که کسب کرده نشان داده تیم قدرتمندی است اما ما در بازی های خانگی که از حضور تماشاگران بهره مند هستیم محکوم به بردیم و مطمئن باشید برای کسب سه امتیاز تا آخرین لحظه تلاش خواهیم کرد.

* به عنوان سوال پایانی، تیم پارس جنوبی امسال چه هدفی را دنبال می کند؟

باشگاه پارس جنوبی سازماندهی بسیار خوبی دارد و ما از همان ابتدای تمرینات، کسب سهمیه آسیایی را هدف گذاری کرده ایم. در واقع کسب سهمیه آسیا حداقل انتظار ما است و با نمایشی که ارائه داده ایم نیم نگاهی هم به قهرمانی داریم!

* از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید متشکریم و برای شما و تیمتان آرزوی موفقیت می کنیم.

من هم از شما تشکر می کنم. امیدوارم امسال بتوانیم در هر بازی دل مردم را شاد و به آنچه که فوتبال جم لیاقتش را دارد دست پیدا کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.