مثل اینکه همچون گذشته کار از دست فدراسیون فوتبال خارج است و باید از مسئولان بلندپایه کشور استدعا داشت تا فکری به حال عزت نفس ایرانی‌ها در مقابل بیگانه‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از اینکه کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بیانیه‌ای نسبت به یکی از ارکان بلند پایه فوتبال ایران انتقادات بی سابقه‌ای را مطرح کرد و حتی از مهدی تاج درخواست کرد تا او را از فدراسیون فوتبال اخراج کند، باید منتظر باج دادن تاج می‌ماندیم و مطابق معمول این اتفاق هم افتاد.

در این بین کسی منکر توانایی‌های فنی کی‌روش نیست به خصوص در مقدماتی جام جهانی که بدون گل خورده و از این حیث به عنوان بهترین تیم جهان و در بین اولین‌ها راهی جام جهانی شد، اما از گستاخی‌ها و هجمه‌های خارج از وظایف ایشان به هموطنان عزیزمان هم نمی‌توان براحتی گذشت.

هرچند وقت یک بار ولنگاری کلام کی‌روش نسبت به یک ایرانی! گویا همچون گذشته کار از دست فدراسیون فوتبال خارج است و باید از مسئولان بلندپایه کشور استدعا داشت تا فکری به حال عزت نفس ایرانی ها در مقابل این بیگانه داشته باشند.

کاری به عملکرد اسدی در مدت زمان حضورش در فدراسیون فوتبال نداریم؛ شاید همین عملکرد و ادبیاتی که در برخورد با منتقدان داشت کار را به اینجا کشاند اما او یک پزشک متخصص ایرانی به شمار می رود و هیچ بیگانه‌ای حداقل در کشورمان این حق را ندارد با یک فرد متخصص چنین برخورد زشتی را کرده و او را جادوگر قلمداد کند!

منتظر بودیم؛ تاج بازهم باج داد!

به کی‌روش رسانده بودند که اسدی رفتنیست و او هم با بیانیه‌اش خواست کاری کند که به اسم او تمام شود و همین طور هم شد.

امروز فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای آورده است:

بدینوسیله این فدراسیون به منظور جلوگیری از هرگونه اختلافات و ایجاد تنش در فضای شیرین به وجود آمده فوتبال که در سایه موفقیت های اخیر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به وجود آمده و در جهت رفع هرگونه تنش زدایی به اطلاع می رساند نظر به اینکه جناب آقای دکتر اسدی، دبیر کل محترم فدراسیون از مدتی قبل تقاضای کناره گیری از سمت دبیرکل را داشته و در این مورد با ریاست محترم فدراسیون فوتبال تفاهم گردیده است، لذا با توجه به خدمات صادقانه و شبانه روزی مشار الیه، ایشان کماکان همکاری خود را با فدراسیون به عنوان مشاور عالی ادامه خواهد داد.

اگر این اطلاعیه صحت دارد ای کاش، ای کاش، ای کاش در برهه زمانی بعدی این اتفاق محقق می‌شد تا این طور در اذهان نقش نبندد که تیر خلاص را کی‌روش به پیکره اسدی زده است!

کی‌روش به این شکل و در بیانیه‌اش به اخراج اسدی از فدراسیون فوتبال به نوعی از تاج باج خواهی کرده بود که این اتفاق هم افتاد هرچند که فدراسیون اینطور نوشته است که: بدیهی است این تصمیم قبلا گرفته شده و هیچگونه ارتباط با شرایط به وجود آمده در چند روز گذشته نداشته و ندارد.

حرف کی‌روش به کرسی نشست

دیروز اسدی در گفت و گوهایش اعلام کرده بود که کی‌روش دانش خود را می‌فروشد و خبری از نهادینه شدن آن در فدراسیون فوتبال نیست، ضمن اینکه برکناری مربیان ایرانی به نوعی توهین به ایران و منافع‌مان محسوب می‌شود. حالا می‌بینیم که یک ایرانی دیگر این بار در یک جایگاه دیگر به خاطر کی‌روش از فوتبال ایرانی رفتنی شده و این بار هم حرف سرمربی پرتغالی به کرسی می‌نشیند.

کی‌روش از تاج خواست تا به سرعت این کار عملی شود و پیام او در فدراسیون فوتبال دریافت شد و حالا دیگر همه می‌گویند تاج گوش به فرمان کی‌روش است!

انفعال، انفعال و انفعال؛ هیات‌ رئیسه‌ای متحدم آرزوست!

کفاشیان روز گذشته در مورد اینکه برخی منتقدان دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گویند او مهره تحمیلی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال است، گفت: این حرف‌ها چیست؟ اسدی با مصوبه هیأت رئیسه دبیرکل فدراسیون فوتبال شد و این صحبت‌ها بی‌پایه و اساس است. هم در زمان ریاست بنده و هم در زمان ریاست تاج در فدراسیون فوتبال، اسدی با مصوبه هیأت رئیسه به عنوان دبیرکل انتخاب شده است و اصلاً تحمیلی نیست.

این صحبت‌های کفاشیان نشان می‌دهد که اسدی مهره تحمیلی نبود و با مصوبه هیأت رئیسه به فدراسیون آمده است اما آیا برای رفتن (بخوانید استعفای او) هم مصوبه‌ای از سوی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در کار بود؟

در گذشته بارها از اختلافات و تضارب آرا در هیأت رئیسه شنیده بودیم و می‌دانستیم در هیأت رئیسه از اتخاد خبری نیست اما توقع داشتیم حداقل این بار خیلی فوری این دوستان جلسه‌ای اضطراری را تشکیل داده و در این مورد هم تصمیم گیری کنند نه اینکه منفعلانه دستورات ارشدترین مسئول فدراسیون فوتبال را روی سایت این فدراسیون ببینند.

آیا این فرصت به اسدی داده شده است تا از خودش دفاع کند؟ و هزاران سوال دیگر در این خصوص از فدراسیون فوتبال که هرچه بیشتر فکر می‌کنیم پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنیم!

کی‌روش را رئیس فدراسیون فوتبال کنید و تمام!

حالا کی‌ روش خیال می‌کند با این بیانیه ها برنده شده است اما زهی خیال باطل! این حرکت زشت او در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد. تعیین تکلیف برای فدراسیون فوتبال و محقق شدن وعده او طی ۲۴ ساعت! حالا هم او در صفحه مجازی‌اش عکسی را با نبی منتشر کرده و این یعنی تصمیم تاج مبنی برای انتخاب ساکت را هم قبول ندارم.

جای بحث به انتخاب ساکت هم زیاد است اما در این مقال فقط بحث‌مان به رفتار کی‌روش است و باجی که تاج به داده است.

کی‌روش در گذشته هم نسبت به ساکت روی خوش نشان نداده بود و مشخص نیست در ادامه بین این دو چه اتفاقای رخ خواهد داد هرچند که شاید پشت پرده اتفاقاتی در پس رابطه این دو رخ داده که از آن بی خبر هستیم اما انتشار عکس کی‌روش کنار نبی در صفحه شخصی او چیز دیگری را بیان می‌کند.

هر چند هنوز این قدر حافظه تاریخی ما کم نشده که یادمان نیاید همین مرد پرتغالی در قابل نبی هم موضع داشت اما حالا چه شده او را بهتر می‌داند؟

این طور که وقایع ۲۴ ساعته گذشته پیش رفته نشان داد عالیجناب کی‌روش از فیس‌بوک خود فرمان را صادر می کند و فدراسیون فوتبال هم گوش به فرمان حکم اخراج اسدی را منتشر کرد.

در هر صورت با این وضعیت باید کی‌روش را رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ دکتر هم به مطبش بازخواهد گشت و تمام!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۹ )