دبیرکل فدراسیون فوتبال نسبت به توهین‌های سرمربی تیم ملی به وی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس،کارلوس کی‌روش شب گذشته در صفحه مجازی خود انتقادات تندی را علیه علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح کرد و در اقدامی بی‌سابقه او را جادوگر خواند و خواستار اخراج او از فدراسیون فوتبال شد.

بر همین اساس علیرضا اسدی در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به نحوی از خود دفاع کرده و این ادبیات و فرهنگ را در شأن خود کی‌روش دانست.

صحبت‌های کامل دبیر کل فدراسیون را در زیر می‌خوانیم:

اسدی در ابتدای صحبت‌های خود گفت:معمولا می‌گویند سکوت علامت عقلانیت کامل است و کمال عقل به شمار می‌رود.در برخی مسائل که منافع ملی ارجح محسوب می‌شود نسبت به منافع سازمانی و شخصی باید سکوت کرد.بحث آسیب‌شناسی که چرا باید این حرف‌ها زده شود برمی‌گردد به ۲ جلسه ابتدایی که با کی‌روش داشتیم و جلسه دوم که ۵ ساعت به طول انجامید و به صورت ضبط شده فایل صوتی آن موجود است و اگر لازم باشد آن را در اختیار مردم خواهم گذاشت و مطمئن باشید اگر صلاح باشد یک روز حتما این کار را خواهم کرد چون برای منافع ملی‌ام از همه چیز می‌گذرم.من برای مردم زندگی می‌کنم و اینجا کشور من است و چند صباحی نمی‌آیم و بروم. من برای مردم، کشورم و دینم زندگی‌ام را می‌دهم.

* اگر ما سکوت می‌کنیم یعنی ضعیف هستیم

وی ادامه داد: ۲ بحث را از روز اول داشتیم؛ اول اینکه دانش فنی توسط کی‌روش باید نهادینه می‌شد که الحمدالله حرف‌مان به کرسی نشست و مشخص شد که او دانش فنی‌اش را می‌فروشد و نهادینه نمی‌کند. الان هم آفتاب آمد دلیل آفتاب. چون تمام ایرانی‌ها بیرون هستند و این یعنی توهین به ملت ما، توهین به منافع ملی ما، توهین به منابع ملی ما و توهین به منابع انسانی و مالی ما. حالا خیلی بد است بگویند عیبی ندارد که بردیم و به جام جهانی رفتیم. اگر دانش فنی نهادینه شود حتما پیروزی‌های ممتد و پیوسته می‌آوریم. الان هم اگر سکوتم را می‌شکنم به خاطر این است که از خطر رد شده و به جام جهانی رسیده‌ایم اما اگر سکوت می‌کنیم یعنی ضعیف هستیم؟! خیر سکوت می‌کنیم تا شادی مردم تلخ نشود.

*آقای کی‌روش شما در گذشته هم به تاج و کفاشیان توهین کردی

اسدی گفت: دومین موضوع تعریف جایگاه افراد است. شما یک آدم فنی هستی و باید در حیطه خودت کار کنی. اینکه قبلا به شما چه کسی اجازه داده و بعدا چه کسی اجازه داده، به این مسائل کار ندارم. من در دوره خودم برخوردی که شایسته شما بود را با شما انجام دادم. حالا او چه بماند و چه نماند و چه عده‌ای خوششان بیاید و عده‌ای خوششان نیاید. این درست نیست که اینطور توهین کنید. شما در گذشته علیه تاج که رئیس سازمان لیگ بود و حتی به کفاشیان هم چه قبل و چه بعد از اینکه رئیس فدراسیون بود، توهین کردید. حتی ترابیان هم که شما را آورد توهین کردید. حتی به وزیر هم توهین کردید. پس محدودیت جایگاه چه می‌شود؟ مگر می‌شود یک نفر بیاید از تمام امکانات ما استفاده کند و همه محبت مردم شامل حال او شود و با قدرت و ظرفیت بچه‌های ما که به صورت ژنتیکی وجود دارد به جام جهانی برویم و این همه هم توهین بشنویم؟ اصلا این اجازه هست که توهین به تمام ارکان ساختار شود. منظورم جایگاه دبیرکل نیست.

*خیلی رسانه ها به رفتارها و ادبیات او صحه می‌گذارند

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: این صحبت‌ها به خاطر خودم نیست. من فردا پس فردا تکلیفم را روشن می‌کنم اما این صندلی نیست که هر کسی به او توهین کند و باید احترام آن را نگه داشت. نه این صندلی بلکه هر صندلی دیگر را باید احترام گذاشت. انسان باید جایگاهش را بداند و اگر هم تا الان سکوت کردم فقط به خاطر بحث منافع ملی بوده است.

اسدی درباره اینکه او را جادوگر خطاب کردند، گفت: هر کسی شخصیتش متناسب با دایره لغات اوست و نوع رفتاری که انجام می‌دهد به صورت فیزیکی یا کلامی. که ایشان هم همینطور است و خیلی‌ها در رسانه‌ها روی این رفتارهای او صحه می‌گذارند و یا انتقاد کوچکی می‌کنند و رد می‌شوند که آن هم انتقاد نیست. همه کسانی که در این مدت با او کار کرده‌اند، یک نفر را پیدا کنید که از او رضایت رفتار دارد. ترابیان این فرد را آورد اما بدترین برخورد را با او کرد. اصلا در فرهنگ جامعه ما چنین چیزی قابل قبول است؟ اگر ترابیان جوابش را نمی‌دهد به خاطر این است که او ترسو است؟ خیر او به عنوان برادر شهید و با شخصیت والایی که دارد و هزینه‌ای که برای مملکت داده است، نمی‌تواند پاسخ دهد؟ اگر پاسخ نمی‌دهد،ترسو است؟ اصلا کسی اجازه دارد به کسی توهین کند؟

* بابت توهین‌های کی‌روش همه مقصر هستیم

وی درباره اینکه چرا کی‌روش در این سال‌ها به همه توهین کرده است، تاکید کرد: از خودمان باید بپرسیم. همه مقصر هستند. از رسانه‌ها و آن کسی که در تلویزیون مقابل او کرنش می‌کند تا بقیه. کار خوب را باید ستود و کار بد را باید نهی کرد اگر انسان نفاق در سیما و قلبش وجود نداشته باشد. ما از روز اول ۲ مطلب گفتیم که به او برخورده است. من به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال در تمام جهان حق ارزیابی و ممیزی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورم را دارم یا ندارم؟ ما دانش فنی یک فرد را می‌خواهیم نه قیافه و چهره و تیپش را که آن هم باید نهادینه شود نه اینکه کالای فنی‌شان را به ما بفروشند. این برای ۵۰۰ سال پیش است. هر چند که ایران کشوری با ۷ هزار سال قدمت است.

* سکوت ما به خاطر منافع ملی بوده و هست

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: سکوت من باعث می‌شود که به من هزینه وارد شود هر چند من آدمی نیستم که نسبت به این مسائل سکوت کنم و حاضرم هزینه‌ها را پرداخت کنم. من به خاطر مردم کشورم حاضرم بمیرم، فدراسیون فوتبال که دیگر چیزی نیست. پست‌های بزرگتری دبیرکلی حتی وزارت و ریاست جمهوری هم در قبال فداکاری برای مردم چیزی نیست. فکر نکنند که به خاطر پست حاضریم هر کاری انجام دهیم. ما جزو آن دسته از افراد نیستیم که این کارها را انجام دهیم. اگر هم خواستید گذشته افراد را ببینید که چه کسانی در چه پست‌هایی چه شکلی از پست‌هایشان رفته‌اند. اگر آدم توانمند نباشد به او پست‌های خوب نمی‌دهند و اگر هم استقلال شخصیتی داشته باشد معمولا سخت است زیاد دوام بیاورد. اینها شاخص به شمار می‌رود.

اسدی افزود: الان از بحران عبور کرده‌ایم و اهمیتی ندارد چه کسی در این قضایا فدا شود. همین که ملت از صعود به جام جهانی خوشحال هستند کفایت می‌کند آنهم در حالی که چقدر خون جگر خوردیم و چقدر مشکلات ایجاد کردند. حالا عده‌ای این موفقیت‌ها را مصادره می‌کنند؛ بنده از همان اول دنبال این صحبت‌ها نبودم و نیستم. نه روز اول گفتم ما اینکارها را کردیم و نه حالا می‌گویم.از نگهبان در فدراسیون تا وزیر ورزش و رئیس‌جمهور که زحمت می‌کشند ما هم به اندازه سهم خودمان یک ثانیه کارمان را عقب نینداختیم و چیزی که در توان‌مان بود را برای مردم انجام دادیم و از آن هم خوشحالیم. سکوت‌مان هم به خاطر آن بود که منافع ملی حفظ شود در غیر این صورت نه از کسی می‌ترسیم و نه از کسی حساب می‌بریم. اصلا ملت ما چنین خصوصیتی دارد.

* با کی‌روش کاری ندارم اما تکلیف خودم را مشخص می‌کنم

وی در مورد اینکه آیا از کی‌روش شکایت خواهد کرد یا خیر، گفت: کاری به او ندارم بلکه تکلیف خودم را مشخص می‌کنم. کسی که قلبش برای منافع ملی می‌زند دنبال این مسائل نمی‌رود. باید از ایشان سؤال کرد که چرا حتی به دوستانش هم در تیم ملی که او را تائید می‌کردند و برایش هزینه کردند هم رحم نکرد. مثل آب خوردن در شأن یک انسان با آنها هم رفتار نکرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه هیچ موقع به کسی جادوگر نگفته بود، عنوان کرد: ادبیات ایشان متناسب با شخصیت‌شان است. فرهنگ کشور ما فرهنگ غنی است و ما شعرا و ادبای بزرگی داشتیم و بحث دینی ما هم اجازه نمی‌دهد با این ادبیات صحبت کنیم. او در کشور غریبه که اینطور صحبت می‌کند وای به حال کشور خودش.

* دوستانی که در تیم ملی بودند با مجوز چه کسی اخراج شدند؟

اسدی درباره اینکه کی‌روش حتی برای تاج هم تعیین تکلیف کرده است،‌گفت: از روز اول گفتیم که حیطه هر فردی باید مشخص باشد. دوستانی که در تیم ملی داشتند تجربه کاری می‌دیدند، به چه مجوزی اخراج شدند و چه کسی آنها را اخراج کرد؟ خیلی‌ها به خاطر منافع ملی حرف‌هایشان را نمی‌زنند و حرف نمی‌زنند تا آرامش مردم و خوشحالی مردم خدشه‌دار نشود. برای اینکه تلخکامی ایجاد نکنند. اگر قرار باشد یک نفر برد را مصادره کند، پس بگوید هیچ کسی هیچ کاری انجام نداده است. هیأت رئیسه، رئیس فدراسیون، وزیر ورزش و حتی رئیس‌جمهور هم هیچ کاری نکردند. البته رئیس‌جمهور هم به نمایندگی از مردم محبتش را نثار سرمربی تیم ملی می‌کند اما ما باید حواس‌مان جمع باشد و ما باید جایگاه خودمان را بدانیم.

* رفتن من حذف نیست بلکه ترجیح منافع ملی است

وی در مورد اینکه اگر بخواهد از فدراسیون برود به معنای عقب‌نشینی نیست تا در ادامه باز هم کی‌روش بخواهد این رفتارها را تکرار کند، گفت: در طول تاریخ فراز و نشیب زیاد داشتیم. حذف یک زمان فیزیکی و یک زمان هم پست و سمتی انجام می‌شود و یک زمان هم به صورت معنوی. اینکه یک نفر باشد یا نباشد، مهم نیست بلکه مهم این است که حرفش را با منطق می‌زند و حاضر است برای منافع ملی هزینه کند. با قضایا خیلی راحت می‌توان کنار آید اما مگر می‌شود بر سر منافع ملی معامله کرد؟ الان کار به جایی رسیده و من در نقطه‌ای هستم که می‌گویم دیگر این هزینه را نمی‌کنم تا آرامش به هم نخورد. این اسمش حذف نیست بلکه ترجیح منافع ملی به شمار می‌رود.

* آیا کی‌روش مادرزاد برای تیم ملی ایران انتخاب شده است؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه او به عقیده کی‌روش مثل جادوگرها پنهان می‌شود تاکید کرد: سؤال من این است که او را از کجا آوردند و آیا او مادرزاد انتخاب شده بود؟ اگر این اخراج‌ها بد است پس او را هم از امارات به بدترین شکل اخراج کردند. مگر آن موقع شأن و شخصیت نداشت؟ پس چطور به آن شکل اخراج شد؟ در جاهای دیگر هم همینطور. پس هنوز او درسش را نیاموخته که برخی مواقع می‌گوید من درسم را یاد نگرفته‌ام؟ نمی‌خواهم قضایا را شخصی کنم چون علاقه‌ای به این کارها ندارم و هیچ زمان هم به این شکل صحبت نکرده بودم.

* لازم باشد فایل صوتی او را منتشر می‌کنم تا مردم بدانند توهین به وزیر ورزش یعنی چه

اسدی گفت: از روز اول گفتم که کی‌روش باید در چارچوب کاری خودش باشد و دانش فنی‌اش را برای ما نهادینه کند. بقیه حرف‌‌هایی که گفته می‌شود شاید از همان جلسات اول نشأت گرفته و عواقب آن است. اگر لازم باشد فایل صوتی جلسه ۵ ساعته‌مان را منتشر می‌کنم تا مردم بفهمند توهین به وزیر ورزش یعنی چه. منتشر می کنم تا مردم بفهمند ایشان با چه ادبیاتی صحبت کرده است. تیمم به جام جهانی رفته و دیگر برای مردم احساس خطر نمی‌کنم و خیالم راحت است. هر کسی هم بیاید این قضایا را مدیریت کند چون تیم به جام جهانی رفته برایم اهمیتی ندارد. پس من با سکوتم پیروز شدم.برای اینکه منافع مردمم را می‌خواهم اگرچه من نباشم و این مهم نیست.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۸ )