مدافع شیرازی فوتبال کشورمان قرارداد خود را با تیم اف.سی سئول رسمیت بخشید تا اولین فوتبالیست ایرانی باشد که حضور در لیگ حرفه‌ای کره جنوبی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد شفیعی که عدم مذاکراتش با تیم تراکتورسازی باعث دلخوری مسئولین این تیم از او شده بود و سرانجام نیز گل‌محمدی اعلام داشت نیازی به حضور این بازیکن ندارد، قراردادش را با تیم اف.سی سئول کره جنوبی به امضا رساند تا فصل جدیدی در دوران فوتبالش آغاز شود.

این فوتبالیست شیرازی که قبل از اعزام به کره جنوبی از گزینه‌های تیم استقلال هم محسوب می‌شد و حتی مذاکراتی هم با او انجام شد، به دلیل پیوستن منتظری به استقلال آبی پوش نشد تا سرانجام مذاکراتش با تیم کره ای به نتیجه رسید و عازم این کشور شد.

هرچندن در گذشته‌های دور و نزدیک تعداد قابل ملاحظه‌ای از فوتبالیست‌های ایرانی لژیونر شدن در فوتبال شرق آسیا را در کشورهایی همچون چین، تایلند، سنگاپور و حتی ویتنام و بنگلادش تجربه کرده بودند، اما شفیعی می‌تواند اولین فوتبالیست ایرانی باشد که در لیگ حرفه‌ای کره جنوبی حضور یافته است.

کره جنوبی به همراه ژاپن نه تنها در شرق آسیا، بلکه در سطح قاره کهن از فوتبالی پیشرفته بهره می‌برند تا جایی که می‌توان فوتبال این دو کشور را در بین کشورهای آسیایی نزدیک ترین فوتبال به استانداردهای روز دنیا دانست. کره و ژاپن تنها کشورهای آسیایی هستند که تجربه میزبانی جام جهانی را دارند. همچنین کره جنوبی با یکبار راه یافتن به جمع چهار تیم برتر جهان در جام جهانی ۲۰۰۲ از این حیث موفق ترین تیم آسیایی در جام جهانی به حساب می‌آید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.