رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درخصوص اطلاعیه صادر شده امروز این کمیته توضیحاتی را ارائه کرد.

روزبه وثوق احمدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت جباروف گفت: فعلا از نظر کمیته ما اتفاقی نیفتاده است. تا اطلاع ثانوی طبق قراردادی که در فدراسیون فوتبال ثبت شده است، این بازیکن تحت قرارداد با استقلال است اما در صورتی که بخواهد قرارداش را فسخ کند و به باشگاه دیگری بپیوندد، تازه کار ما اغاز می‌شود.

وی افزود: البته اگر جباروف بخواهد خارج از ایران بازی کند باید باشگاه آخر این بازیکن یعنی سپاهان ITC وی را صادر کند. در واقع این بازیکن برای ادامه فعالیت در ایران نیازی به ITC سپاهان ندارد.

وثوق‌احمدی درخصوص اطلاعیه امروز کمیته تعیین وضعیت ادامه داد: هرچند طبق مقررات فیفا و فدراسیون ایران، بازیکن می‌تواند در پایان فصل قراردادش را به هر دلیلی فسخ یک جانبه کند اما اگر این فسخ موجه نباشد، ممکن است بازیکن تا ۶ ماه محروم و باشگاهی که با بازیکن فوق قرارداد بسته، بر فرض اینکه بازیکن را تحریک کرده، باشگاه فوق هم تا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شود.

رئیس کمیته تعیین وضعیت تأیید کرد: این طور نیست که حتما برای فسخ قرارداد هر دو طرف راضی باشند و در قانون فسخ، فسخ یک جانبه هم داریم که اطلاعیه امروزی که صادر شد در خصوص فسخ یک جانبه یا یکطرفه است. در واقع بازیکن اگر یک جانبه قراردادش را فسخ کند باید منتظر عواقب احتمالی آن باشد.

وی گفت: در ادامه اینکه این فسخ یک جانبه موجه باشد یا خیر را ما تشخیص می‌دهیم. به طور مثال بازیکن در قراردادش ذکر کرده اگر ۳۰ درصد پولش را نگیرد می‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند که این مثال فسخ یکطرفه موجه است هرچند که از سوی دیگر باشگاه‌ها هم اعلام می‌کنند که مثلا این ۳۰ درصد بابت جریمه و مالیات کسر شده و آن را پای قرارداد می‌زنند. بنابراین در صورتی که فسخ یکطرفه‌ای صورت بگیرد، بازیکن و باشگاه دوم باید منتظر عواقب آن باشند. هرچند که در این صورت بررسی‌ها برعهده کمیته تعیین وضعیت بوده و رأی نهایی را ما صادر خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.