سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت: ایمان مبعلی خودش خواستار قید شرط مصدومیت در قراردادش شد. رحیم زهیوی هم می‌توانست گرانترین بازیکن لیگ هفدهم شود اما به فولاد آمد. زهیوی و مبعلی عرقشان را به خوزستان نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدسیروس پورموسوی بعد از چند سال حضور در استقلال خوزستان سال قبل هدایت آبی‌پوشان خوزستانی را برعهده گرفت و با وجود مشکلات فراوان توانست نتایج خوبی در این تیم بگیرد و در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

پورموسوی در لیگ هفدهم به فولاد خوزستان پیوسته و کار خود را در جمع قرمزپوشان خوزستانی دنبال می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت فولاد خوزستان و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

فارس: از اردوی تیم در زنجان رضایت دارید؟

خدا را شکر شرایط خوب است و تمرینات منظمی را برگزار می‌کنیم. روز اول که به اینجا آمدیم یک جلسه تمرین کردیم. از روز دوم سعی کردیم هر روز سه جلسه تمرین کنیم. از ساعت۷ تا ۸، ۱۱ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ تمرین کردیم. بیشتر به دنبال آماده سازی تیم از لحاظ بدنی هستیم. می‌خواهیم دو بازی دوستانه هم برگزار کنیم. یک بازی با سپاهان زنجان و یک بازی درون تیمی هم پشت سر خواهیم گذاشت.

فارس: از نقل و انتقالات رضایت داشتید؟

تا به الان خوب جلو آمدیم اما برای اینکه تیم‌مان تکمیل شود نیاز به جذب ۳-۴ بازیکن دیگر داریم. مذاکرات خوبی انجام دادیم و سعی می‌کنیم در این یکی دو روزه کار را تمام کنیم. دوست داشتم تا روز پنج‌شنبه تیم تکمیل شود اما برخی مسائل از عهده من خارج است. با بچه‌ها که صحبت می‌کردیم دو سه روز فرصت می‌خواستند تا فکر کنند. می‌خواهیم بازیکنی که به تیم می‌آید تمرکز کامل داشته باشد تا بتواند به ما کمک کند. فکر می‌کنم تا یکشنبه دوشنبه تیم را کامل کنیم.

فارس: گفته می‌شود خواستار جذب دخسوس گلر گسترش فولاد هستید؟

دو گزینه داخلی و دو گزینه خارجی داشتیم. باید فردا به ما اعلام شود که با کدامیک از این چهار نفر می‌توانیم قرارداد ببندیم. فکر می‌کنم مدیریت باشگاه و هیأت مدیره مخالف جذب بازیکن خارجی باشند که این مسئله کمی دست و پای ما را برای جذب نفرات می‌بندد.

فارس: وضعیت بختیار رحمانی چه شد؟

رحمانی هم جزو نفرات مدنظرمان است. او هم جزو ۴-۵ بازیکنی است که نیاز داریم تا تیم تکمیل شود. سعی می‌کنیم طی دو سه روز آینده تیم را با حضور بازیکنانی که دلشان با تیم است و استعداد دارند به طور کامل ببندیم.

فارس: بعد از حضور ایمان مبعلی شایعاتی مبنی بر مصدومیت این بازیکن مطرح شد. حتی گفتند بندی در قرارداد این بازیکن برای مصدومیت وجود دارد.

می‌دانید انسان خیلی شفاف و رکی هستم. مبعلی یک بازیکن بزرگ و اسطوره باشگاه فولاد است. او ۶ سال در بالاترین سطح فوتبال آسیا بازی کرده و سپس به استقلال پیوسته. سپس مبعلی به استقلال خوزستان آمد و از آنجا نفت رفت و چند سال موثرترین مهره این تیم بود. هواداران از جذب مبعلی خیلی خوشحال شدند. مبعلی در فصل قبل مصدومیتی داشت و خودش به ما گفت در قراردادم قید کنید که رباطم مشکلی داشته و ۹۵ درصد مشکلی برای بازی ندارم چرا که از سوی پزشکم برای بازی مجوز گرفتم. اما از آنجا که برخی دوستان همیشه به دنبال شیطنت هستند و نمی‌توانند بزرگی مبعلی را زیر سوال ببرند خودش خواست این شرط را در قراردادش بگذارد که اگر از ناحیه رباط پا دچار مشکل شد هیچ حق و حقوقی نگیرد. هیچ بازیکنی این کار را نمی‌کند اما مبعلی رفتار بزرگی انجام داد.

رحیم زهیوی هم همین رفتار بزرگ را به شکل دیگری داشت. او با پشنهادهای خیلی خیلی بالایی روبرو بود. حتی دقایقی که او را در باشگاه نشاندم تا قراردادش تایپ شود ۲ پیشنهاد به او شد که اگر می‌پذیرفت گرانترین بازیکن لیگ هفدهم می‌شد. به استان خوزستان تبریک می‌گویم که چنین فرزندانی دارد که در شهر خود می‌مانند و قید پول را می‌زدند. ایوب والی، عبدالله کرمی و ... همه پیشنهادات خوبی داشتند اما وقتی از آنها می‌خواستم در تیم بمانند این درخواست را قبول می‌کردند. به زهیوی هم گفتم تو یک خوزستانی اصیل هستی که قید پول را زدی تا به فولاد خوزستان کمک کنی.

فارس: هدف فولاد در لیگ هفدهم چیست آیا به کسب سهمیه و قهرمانی فکر می‌کنید؟

هیچ قول و قراری با باشگاه نگذاشتم. تعهدی برای قهرمانی و سهمیه ندادم اما قول دادم تیم قابل احترامی ببندم که هواداران به آن عشق بورزند. امیدوارم خدا کمک کند تا تیم خوبی داشته باشیم. ما ارزان‌ترین تیم تاریخ باشگاه فوتبال فولاد را می‌بندیم. دو برنامه کوتاه مدت هم داشتیم. سعی کردیم بازیکنانی جذب کنیم که از لحاظ اخلاقی به ما کمک کنند. برنامه دوم اضافه کردن بازیکنان آکادمی به صورت آهسته و پیوسته است تا ‌آنها هم شرایط خوبی پیدا کنند.

فارس: گفتید ارزان‌ترین تیم تاریخ هستید و شاید به نوعی بودجه باشگاه کم شده که این حرف را می‌زنید. سال قبل هم در استقلال خوزستان شرایط مالی تیم بسیار بد بود. انگار شانس ندارید و هر جا فعالیت می‌کنید مشکلات مالی وجود دارد؟

من هر جا برم آنجا خشک می‌شود (با خنده).

فارس: تکلیف طلب‌هایتان از استقلال خوزستان مشخص شد؟

روزی که می‌خواستیم برویم به ما چکی دادند که تاریخ آن برای ۳۰ تیر بود تا بخشی از مطالبات اعضای تیم پرداخت شود. امیدوارم استقلال خوزستان هم شرایط خوبی پیدا کند و شکل بگیرد. حیف است استقلال خوزستان به این روز بیفتد. امیدوارم بحث مالی این باشگاه مرتفع شود تا بازیکنان و اعضای تیم به حق و حقوق خود برسند.

فارس: بعد از رفتن محمد طیبی به پارس جم گفته می‌شد فولاد خواستار عقد قرارداد با او شده که در واکنش به این اقدام مهدی تارتار علیه شما مصاحبه و حرف‌هایی را مطرح کرد؟

اول اینکه از طریق یک از دوستان مشترک به من پیام داد و گفت من به این شکل مصاحبه و حمله نکردم اما واقعیت این است که چون در مقطع مهمی هستیم نمی‌خواهم ذهنم را درگیر کنم و به این موضوع وارد شوم. اما او عملکرد خودش را در یارگیری ببیند که چطور ورود کرده بعد از من ایراد بگیرد.

فارس: و صحبت پایانی.

از عزیزان زنجانی به خاطر همکاری خوبی که با ما در بحث جذب بازیکن داشتند تشکر می‌کنم. از باشگاه سپاهان زنجان، آقای رضایی‌منش و دوستان که از زمین خوب، سالن وزنه، هتل مناسب و ... همه چیز را به خوبی فراهم کردند تشکر کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.