سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: هدفم صعود به مرحله حذفی جام جهانی است و به عنوان توریست به روسیه نمی‌رویم.

به گزارش خبرگزاری فارس،کارلوس کی‌روش که دوشنبه گذشته تیم ملی ایران را به پیروزی ۲ بر صفر مقابل ازبکستان در ورزشگاه آزادی رساند، موفق شد تیم ملی کشورمان را بعد از برزیل، دومین تیم راه‌یافته به جام جهانی روسیه کند.

سرمربی پرتغالی که تیمش در مرحله مقدماتی جام جهانی با ۲۰ امتیاز و بدون گل خورده به رکوردی اعجاب انگیز دست یافت، در گفت‌وگویی با سایت ESPN اظهار داشت: جو و هیجان هواداران خارق‌العاده بود.آنها شایسته این اتفاق بودند. ما سعی نکردیم فقط به جام جهانی فکر کنیم.نخواستیم فقط ۲ بازی بکنیم.بلکه خواستیم روی ازبکستان تمرکز کنیم. این که برنده بازی شویم و امتیاز جمع کنیم.تردیدی نیست تیم برتر میدان بودیم و خوشبختانه برنده هم شدیم.در فوتبال کسی باید برنده شود که آن،‌ما بودیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم و صادقانه می‌گویم ۲ رقابت در سطح آسیا هست.یک آمار و ارقام و دیگری رقابت‌های واقعی. از منظر امتیاز و آمار، ارقام نشان می‌دهند که ما تیم شماره یک هستیم.هیچ تردیدی در این مورد وجود ندارد.حتی یک گل هم دریافت نکردیم. بازنده نشدیم و هنوز ۲ بازی باقیمانده برای جام جهانی برگزیده شدیم اما در مجموع هنوز از سطح بین‌المللی فاصله داریم. از این جهت، معتقدم کره جنوبی و ژاپن یک گام از ما جلوتر هستند. آنها تجربه بیشتری دارند و فوتبال‌شان به استانداردهای اروپایی نزدیکتر است.به هرحال یک فاصله است که باید آن را حین دوره آماده‌سازی پرکنیم.

کی‌روش همچنین عنوان کرد:خیلی‌ها متوجه نمی‌شوند که ارزشی که برای این انتخاب و راهیابی کسب کردیم، چقدر است.سخت است که برای دنیا مشکلات‌مان را شرح دهیم و زمین برای تمرین کردن یا بازی بیابیم.

کی‌روش که در دوران ۶ ساله حضورش چالش‌های زیادی با فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها داشته، هم اکنون خواهان حمایت کامل در ۱۲ ماه باقیمانده است.

او در این مورد بیان کرد: تلاش خواهم کرد تا گفته‌ای شبیه به گفته یک رئیس جمهور معروف، قدیمی و بزرگ داشته باشم. این که بگویم سئوال این نیست که تیم ملی چه کاری می‌تواند برای ایران بکند. اما چه کاری ایران برای تیم ملی می‌تواند انجام دهد.

وی افزود:برای دست‌یابی به پیشرفت، نیاز به ساختار بهتری و حمایت مالی مطلوب‌تری برای برگزاری اردوی و مسابقات دوستانه داریم.اگر این کار را نکنیم، نتیجه حاصل نمی‌شود. چنین اتفاقی انتظار هواداران ایرانی و چیزی که سزاوارش باشند، نخواهد بود. اکنون وقت آن است که تیم ملی ایران همه کارها را برای فوتبال ایران کرده است.اکنون فرصت آن است مسئولیت‌ها را بالاتر ببریم.شور و اشتیاق هست و ما باید برنامه دیگری را به مورد اجرا گذاریم تا بازیکنان گوناگون بتوانند پیشرفت کنند.پرتغال ۲۶ یا ۳۰ سال قبل بازیکنان خوبی را عرضه کرد اما در پرتغال ما نخوابیدیم تا بازیکن ساخته شود. این چیزی است که جایش در ایران خالی است.یک برنامه مدون و کامل با همه ساختارها و حمایت‌های فردی.

وی همچنین عنوان کرد: ما تیم و کادر ۲۶ یا بیشتر بازیکن ساخته‌ایم که دستم برای کارهای دیگر بیشتر باز است.۳ دروازه‌بان دارم ۳ مدافع کناری دارم و بقیه هم همینگونه است.در جام جهانی بعدی،می‌توانم به مردم آرامش دهم و آنها را پر شور نسبت به بازی‌ها نگه دارم و استانداردها را حفظ کنم. این امر بستگی به آن دارد که بازیکنان‌مان درخشان باشند. هیچگاه در زندگی بازیکنانی نساخته‌ام که تا این حد آماده جانفشانی باشند.

کی‌روش در مورد هدفش نیز عنوان کرد:هدف و رویای‌ام این است در جام جهانی ۲۰۱۸ به مرحله حذفی صعود کنیم.من با این حس که دیگر کارمان به پایان رسیده،‌می‌جنگم.نباید فقط با حضور در مرحله گروهی راضی باشیم.بلکه باید جاه طلب باشیم و فکر بزرگ داشته باشیم.پس بدانید که به روسیه به عنوان جهانگرد نمی‌رویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )