مشاور سازمان لیگ گفت: در صورت انحلال تیم نفت تهران، صبای قم یا گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر حاضر می‌شوند.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نامه اولتیماتوم سازما ن لیگ به باشگاه نفت تهران و احتمال انحلال این باشگاه، گفت: در صورتی‌که نفت تهران منحل شود، دو نظر کارشناسی وجود دارد؛ نظر اول این است که تیم صبای قم که آخرین تیم سقوط‌کرده بوده در لیگ برتر ماندگار خواهد شد، اما نظر دیگر این است که یک تیم دیگر از لیگ دسته اول به لیگ برتر به‌جای نفت می‌آید که در آن صورت تیم گل گهر سیرجان جانشین نفت تهران در صورت انحلال می‌شود. با این‌حال باید ببینیم درصورتی‌که نفت تهران به فعالیتش ادامه ندهد و این تیم منحل شود، کدام‌یک از این دو نظر کارشناسانه‌تر و با قوانین AFC همخوان‌تر است، زیرا AFC می‌گوید ارزش تیم‌ها در دسته‌های مختلف متفاوت است.

وی ادامه داد: یعنی اینکه تیمی که در لیگ برتر وجود دارد به طور مثال ۲۲ میلیارد تومان قیمت دارد و تیمی که در لیگ دسته اول است مثلاً ۳ میلیارد تومان ارزشمند است.

بهروان در مورد اینکه امکان فروش تیم نفت تهران به خارج از استان وجود دارد،‌اظهار داشت: رئیس فدراسیون فوتبال با انتقال تیم‌ها به خارج از استان‌ها مخالف است و فصل گذشته نیز با انتقال تیم نفت تهران به استان دیگر مخالفت کرد، ضمن اینکه باید توجه داشت باشگاه منحل‌شده را نمی‌توان به فروش رساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.