تیم ملی فوتسال بانوان ایران در حالی شهریورماه باید در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت کند که به دلیل غیبت بازیکنان، اردوی دور جدید تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتسال بانوان ایران در حالی در تورنمنت روسیه طبق روال هر سال شرکت کرد که نتایج کسب شده به گفته کارشناسان ضعیف بود. تیم ملی فوتسال ایران به دعوت روسیه هر سال در این تورنمنت شرکت داشته و بارها با کشور میزبان در دیدارهای دوستانه و جهانی و همین طور با کشورهای دیگر مانند اسپانیا نیز دیدارهایی داشته است، اما آنچه که باعث نگرانی شده اینکه فوتسال این روزهای ما شبیه فوتسالی نیست که نایب‌قهرمان سال ۲۰۱۳ مسابقات داخل سالن و قهرمان سال ۲۰۱۵ در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد.

فوتسال این روزهای کشورمان درگیر حاشیه شده و بازیکنان نیز به دلایل مختلف از جمله کلاس‌های مربیگری، امتحانات و یا خستگی از حضور در اردوها سر باز می‌زنند و تمرینات نیز در غیاب بازیکنان سرشناس پیگیری می‌شود، اما نکته اینجاست تمرینات ملی‌پوشان در حالی به این صورت پیگیری می‌شود که ایران باید شهریورماه در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت کند.

اما نکته‌ای که نباید از آن دور شد و به نوعی به حضور بانوان در مسابقات داخل سالن ارتباط پیدا می‌کند، نتایجی است که بانوان ایران در تورنمنت روسیه کسب کردند و نگاهی کوتاه به نتایج سال‌های گذشته ملی‌پوشان در این تورنمنت نشان می‌دهد نتایج در همین ابتدای سال رضایت بخش نیست.

براساس آماری که در سایت فدراسیون فوتبال نیز وجود دارد، ایران در سال ۹۲ با هدایت شهرزاد مظفر در تورنمنت روسیه شرکت داشت و مقابل روسیه با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد. در سال ۹۳ زمانی که مظفر تیم ملی را تحویل داد، این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود روسیه به پایان رسید. ملی‌پوشان کشورمان در سال ۹۴ هم نتایج خوبی داشتند به طوری که با اختلاف یک گل و با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به روسیه واگذار کردند، اما در دیدار با اسپانیا در همین سال و همین طور سال ۹۵ با اختلاف ۵ گل بدون اینکه گلی وارد دروازه حریف کنند مغلوب شدند.

از سال ۹۵ بود که نتایج ضعیف در فوتسال بانوان رقم خورد و در ابتدای همین سال ۹۶ هم همان نتیجه تکرار شد، به روسیه با اختلاف ۴ گل و به اسپانیا با اختلاف ۷ گل بازی را واگذار کردیم؛ نتیجه‌ای که حالا نگرانی‌هایی را برای این تیم به وجود آورده و هنوز آسیب‌شناسی نشده چرا فوتسال بانوان این روزها در رکود و در سکوت است.

اگرچه به نظر می‌رسد این فوتسال نیازی به آسیب‌شناسی ندارد، چرا که به گفته نایب‌رئیس فدراسیون ایران سال گذشته هم همین نتایج را داشته است!

این نکته کاملا مشخص است که ایران در فوتسال حرفی برای گفتن دارد و نتایجی که ملی‌پوشان در مسابقات جهانی و همین طور قهرمانی آسیا داشتند این حرف ما را تایید می‌کند، اما در یکی دو سال اخیر و بعد از بازگشت از مسابقات جام ملت‌های آسیا دیگر خبری از شور و نشاط در اردوها و کسب نتایج درخشان نیست.

۳ ماه به مسابقات داخل سالن آسیا فرصت باقی است، اما خبر می‌رسد به دلیل غیبت تعداد زیادی از بازیکنان اردوها تعطیل است و فدراسیون فوتبال نیز در خبر روز یکشنبه خود اعلام کرد دور جدید تمرینات از ۲۸ خرداد آغاز می‌شود، این در حالی است که رقبای شرق آسیا از جمله ژاپن به شدت در تلاش هستند تا فوتسال خود را مانند فوتبال ارتقاء دهند، اما حاشیه‌های فوتسال ایران باعث شده تا روز به روز ملی‌پوشان از شرایط ایده‌آل فاصله بگیرند.

از طرفی کمتر از یک سال دیگر به مسابقات المپیک جوانان در سال ۲۰۱۸ فرصت باقی است و برای نخستین بار قرار است به جای فوتبال، رقابت‌های فوتسال برگزار شود، اما هیچ خبری از تمرینات و مسابقات دوستانه تیم جوانان در این روزها شاهد نیستیم. اگرچه سایت فدراسیون فوتبال خبر برگزاری اردوها را هر چند وقت یک بار رسانه‌ای می‌کند، اما مهم این است که هنوز هیچ دیدار دوستانه‌ای و تدارکاتی برای این تیم در نظر گرفته نشده است.

حالا باید دید با دو مسابقه مهمی که پیش روی فوتسال بانوان وجود دارد، فدراسیون فوتبال فکری به حال ملی‌پوشان می‌کند؟ باید دید فدراسیون می‌تواند با فراهم کردن امکانات، شرایط را برای تمرین مهیا کند یا با ممنوع‌المصاحبه کردن آنها سعی در مخفی کردن بحران در این تیم قهرمان دارد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.