پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نمی‌توانیم صعود به جام جهانی را برای خودمان موفقیت بدانیم و دیگر به فکر کسب نتیجه خوب و صعود به مرحله بعد در این مسابقات نباشیم.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حذف تیم ملی ایران از جام جهانی جوانان بعد از اینکه پس از ۱۶ سال غیبت در این رقابت‌ها گفت: همین مسائل که مطرح می‌شود نباید باعث پایین آمدن سطح توقعات شود. اینکه ما بعد از ۱۶ سال به جام جهانی صعود کنیم، موفقیت چشمگیری برای فوتبال ایران نیست. صرف حضور در جام جهانی نباید ما را راضی کند، باید برنامه‌ریزی ما برای کسب موفقیت در جام جهانی باشد و صعود به این رقابت‌ها ملاکی برای موفقیت فوتبال ایران نیست.

وی افزود: چه کاری برای تیمی که به جام جهانی صعود کرد، انجام داده‌اند تا بتواند به موفقیت برسد. با قبول دو شکست حذف شدیم و در این راستا نباید به مربیان تیم سخت گرفت؛ چراکه اول باید این مسئله را بررسی کنیم که آیا امکانات کافی برای موفقیت تیم جوانان در نظر گرفته شده یا نه. متأسفانه به تیم‌های پایه و جوانان بها داده نمی‌شود و این مشکلات به وجود می‌آید.

قاسمپور در پاسخ به این سوال که آیا در شکست ایران مقابل پرتغال و زامبیا عواملی مثل کمبود بازی تدارکاتی تأثیر نداشت، اظهار داشت: در دیدار مقابل پرتغال ما نیاز به یک تساوی و حریف نیاز به یک پیروزی برای صعود داشت. چیزی که به پرتغال برای کسب پیروزی در این دیدار کمک کرد، تجربه بود. ما در رده پایه همیشه با کمبود بازی تدارکاتی روبرو هستیم و این مسئله به تیم ما لطمه می‌زند. برگزاری بازی دوستانه هزینه‌بر است. مقابل پرتغال گل‌هایی خوردیم که روی اشتباهات فردی و کمبود تجربه بود.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد نقش فدراسیون در حذف تیم ملی جوانان گفت: فدراسیون در شکست و موفقیت تیم‌های پایه تأثیرگذار است، باید بودجه و امکانات خوبی برای این تیم‌ها در نظر گرفته شود، مربی که نمی‌تواند برای تیم‌های پایه هزینه کند. با یک برنامه‌ریزی نه چندان خوب و هزینه‌های نیم‌بند نمی‌توان به موفقیت رسید، تا جایی که ما دیدیم فدراسیون برای تیم‌های ملی بزرگسالان هم تدارکات خوبی ندارد چه برسد به تیم‌های پایه. در کل فدراسیون باید در این رابطه جوابگو باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.