مربی توپچی‌ها که مدت‌ها به از تاکتیکی دیگر استفاده می‌کرد اظهار داشت: به نظرم سیستم ۳-۴-۳، بهتری چینش برای آرسنال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از موفقیت کونته با استفاده از سیستم ایتالیایی ۳-۴-۳، بسیاری از مربیان انگلیس به تقلید از وی پرداختند.

در برخی بازی‌ها گواردیولا، مورینیو و پوچتینو از ۳ دفاع استفاده می‌کردند که حالا نوبت به ونگر رسید. کمتر کسی فکر می‌کرد که سیستم چندین ساله توپچی‌ها تغییر کند.

مربی فرانسوی ابتدا در دیدار هفته قبل مقابل میدلزبرو از این چینش استفاده کرد که توانست پس از عدم پیروزی در ۵ دیدار غیرخانگی سرانجام میدلزبرو را شکست دهد.

در دیدار نیمه نهایی جام حذفی مقابل سیتی نیز از این سیستم استفاده کرد که توانست با برتری ۲ بر یک مقابل گواردیولا، به فینال این رقابت برسد.

اکنون به نظر می‌رسد، ونگر راه حل تیم خود را پیدا کرده و فردا در دربی حساس لندن مقابل تاتنهام، با این چینش به مصاف پوچتینو برود.

ونگر اظهار داشت: صادقانه بگویم می‌خواستم از ۲ماه و نیم پیش از این سیستم استفاده کنم. اما با خودم فکر کرده که چینش چندین ساله را خراب نکنم. وقتی اعتماد به نفس شما شکننده می‌شود شما باید بر روی سیستم‌های متفاوت تمرکز کنی.

مربی آرسنال تصریح کرد: سیستم ۳-۴-۳ به نظر بهترین شیوه برای ما خواهد بود. چینش جدیدی هم نیست زیرا من بیست، سی سال پیش اینگونه بازی می‌کردم. این تاکتیک زمانی که اعتماد به نفس مدافعینت متزلزل شده به کمکت می‌آید و امیدی مجدد تزریق می‌کند.

به نظر می‌رسد با توجه به این چینش و مصدومیت «شکودران موصطفی»، «راب هولدینگ» دوباره در ترکیب توپچی‌ها قرار گیرد و کنار «گابریل» و «کوشیلنی»، دفاع ۳ نفره ونگر را تشکیل بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.