جدول لیگ دسته اول فوتبال در فصل ۹۶-۹۵ نکات جالب و تعجب‌برانگیزی دارد، تیمی که خط حمله آتشین دارد، اما در خطر سقوط به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، لیگ دسته اول فوتبال در فصل ۹۶-۹۵ روز دوشنبه با انجام ۹ بازی به پایان می‌رسد. در حالیکه پارس جنوبی در هفته سی و سوم به قهرمانی رسیده و صعودش را به لیگ برتر قطعی کرده است. با این حال سه تیم سپیدرود، گل‌گهر سیرجان و ملوان همچنان برای رسیدن به نایب قهرمانی و صعود به لیگ برتر روز دوشنبه تلاش خواهند کرد.

یک هفته مانده به پایان مسابقات برخی از نکات آماری لیگ دسته اول را استخراج کردیم که قابل توجه است. برخی از این نکات مربوط به جدول رده بندی لیگ یک است:

آمار جدول لیگ

تیم فجرسپاسی که در رده شانزدهم جدول و خطر سقوط قرار دارد ۲۹ گل زده دارد و به اندازه تیم قهرمان لیگ( پارس جنوبی) گل زده است.

* استقلال اهواز تنها تیمی است که چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها سقوطش مسلم شد.

* آبی پوشان اهوازی با ۶۵ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع مسابقات را هم در اختیار دارند.

* تیم گل‌گهر سیرجان که در رده سوم جدول است با ۴۷ گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است.

* نفت مسجد سلیمان با ۱۵ مساوی رکوردار تساوی در لیگ است و بعد از آن تیم‌های پارس جنوبی و بادران ۱۴ مساوی دارند.

* پارس جنوبی با ۱۳ گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.

* استقلال اهواز با ۲۲ شکست بیشترین باخت و پارس جنوبی با ۳ باخت، کمترین شکست‌ را در این فصل دارند.

* پارس جنوبی در ۲۲ مسابقه متوالی شکست نخورده است.

آمار مربیان:

* ۹ سرمربی تیم‌های لیگ یکی تجربه حضور در لیگ برتر را دارند. وینگو بگوویچ، مهدی تارتار، محمد مایلی‌کهن، نادر دست‌نشان، اکبر میثاقیان، علیرضا مرزبان، غلامحسین پیروانی، منصور ابراهیم‌زاده و یحیی گل‌محمدی مربیانی هستند که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تجربه مربیگری داشته‌اند.

* ۵ مربی پرسپولیسی لیگ یک عبارتند از مایلی‌کهن، گل‌محمدی، بگوویچ، تارتار، مرزبان که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند.

* مهدی پاشازاده، سیروس دین‌محمدی، محمود فکری، سهراب بختیاری‌زاده( سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان) مربیان استقلالی لیگ یک محسوب می‌شوند.

* غلامحسین پیروانی با سابقه‌ترین مربی لیگ یک این فصل است. محمد ربیعی را می‌توان یکی از جوان‌ترین مربیان این فصل دانست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.