رئیس فدراسیون فوتبال تاکید دارد که باشگاه های بدهکار باید ۲۵ درصد بدهی را هر سال بدهند و بازیکن خارجی نگیرند اما تجربه نشان می دهد این حرف ها ضمانت اجرایی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورشکستگی برخی باشگاه ها یا بهتر بگوییم بیشتر باشگاه های فوتبال ایران نه فقط از مدیریت ها و نه تنها از ساز و کار غلط و عدم وجود قوانین حرفه ای که نتیجه سهل انگاری سازمان لیگ و کمیته های انضباطی طی همه سال های قبل هم بوده است.

در واقع اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مثل فیفا در مورد بدهی های باشگاه ها به بازیکنان و مربیان عمل می کرد امروز نه پرسپولیس قریب به صد میلیارد و نه استقلال قریب به ۶۰ میلیارد تومان بدهی نداشتند و آن ۱۴ تیم دیگر هم بدهکار نبودند.

با این وجود باید تاکید کرد حرف های جدید مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال پیش از این توسط بسیاری از روسای همین فدراسیون، روسای سازمان لیگ و روسای کمیته های انضباطی گفته شده بود اما هرگز تاکنون ضمانت اجرایی نداشته است. تاج اعلام کرده که باشگاه هایی که پرونده در فیفا دارند تا اطلاع ثانوی حق ندارند بازیکن خارجی بگیرند.

از سوی دیگر طبق اعلام همان مهدی تاج باشگاه های بدهکار باید هرسال ۲ درصد از بدهی های خود را پرداخت کنند تا بدهی هایشان صفر شود اما امروز هیچکس برای خواندن این جملات هم وقت نمی گذارد چون تجربه های قبلی ثابت کرده که این حرف ها هرگز اجرایی نمی شوند.

کمیته های انضباطی پیشین گاهی حتی اعلام می کردند که اجازه حضور در لیگ برتر را به باشگاه های بدهکار نخواهند داد اما تمام آن باشگاه ها بدون ذره ای مشکل در لیگ برتر شرکت کردند و حتی بابت این مصوبه ها به زحمت هم نیفتادند و البته بدهی روی بدهی گذاشتند.

همین حالا عنوان شده که یکی از باشگاه های معروف لیگ برتری قراردادی ۵۰۰ هزار دلاری با یک مهاجم خارجی بسته و قراردادش را تمام کرده است آن هم در حالی که طبق این قانون های جدید اصلا حق جذب بازیکن خارجی را ندارد!

باید دید این برنامه تا کجا جلو می رود و آیا این بار و در زمان ریاست مهدی تاج این قوانین قابلیت اجرا دارند یا نه؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.