سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:مساوی را از صمیم قلب مدیون هواداران می دانم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان پس از تساوی یک بر یک مقابل الاهلی امارات در نشست خبری گفت: خداوند را شکر می‌کنم که امروز شرایطی پیش آمد که نگذاشت شرمنده هواداران شویم. دست تک تک هواداران را به نمایندگی از بازیکنان و کادر و باشگاه می‌بوسم. در این باران شدید یک لحظه از تشویق شدید دست نکشیدند. همه بازیکنان جوان و خودم مدام مصاحبه می‌کردیم که هواداران بیایند. با یک تیم بسیار حرفه‌ای بازی داشتیم و نایب قهرمان آسیا شده بود و در بازی رفت هم با یک اشتباه مساوی را با باخت عوض کردیم. سخت است ۴ روز یکبار بجنگیم و بازی کنیم تا هم سهمیه بگیریم و هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: مساوی را از صمیم قلب مدیون هواداران می دانم این مساوی به ما کمک کرد در جدول باشیم. اگر خطا روی کاوه رضایی درست بود باید بازیکن حریف اخراج می‌شد و با فشاری که به الاهلی آوردیم می‌توانستیم برنده شویم شرایط جدول ما به هفته آخر کشیده شده بود ‌آسیا جای بازی احساسی نیست.

منصوریان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر حضور پرشور تماشاگران اظهار داشت: وقتی وارد ورزشگاه شدیم برای اولین بار با خسرو و مهدی به داخل استادیوم آمدند، قبل از بازی خسرو نبود و مجبور شدم با مهدی این مسافت را طی کنم. وقتی هم که یک بر صفر عقب بودیم تماشاگران تشویق کردند. وقتی با مهدی هم به ورزشگاه وارد شدم می‌خواستم این احساس به من ورود کند که چه احساسی است که این همه تماشاگر زیر بارش باران آمده‌اند، شاید هواداران ۱۰ چتر هم با خود به ورزشگاه نیاورده بودند و خیس می‌شدند. همین حضور تیم ما را روبه‌جلو فراخواند. در نیمه دوم بحث کار تاکتیکی و فنی نبود فقط می‌گفتیم نباید هواداران با ناراحتی ورزشگاه را ترک کنند، زیرا عید مبعث بود.

سرمربی استقلال در مورد اینکه این باشگاه رکورد حضور تماشاگران در ورزشگاه را شکسته، گفت: ۷۶ هزار نفری که اعلام شد بر اساس تعداد صندلی بود اما با توجه به فشردگی شاید ۸۶ و ۹۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه بود. خدا را صدهزار مرتبه شکر می‌کنم، البته اعتقاد دارم شرایط صعود برایمان فراهم شده اما هنوز چیزی قطعی نیست. التعاون ۴ گل خورد و ۴ گل هم امروز زد که این نشان‌دهنده این است که در خط دفاع ضعف دارد و خط حمله قدرتمندی دارد. ما در عمان از ضعف دفاعش استفاده کردیم و در قطر باید با هوش بازی کنیم. در فوتبال هیچ برنامه‌‌ای قابل پیش‌بینی نیست. باید از پرچم کشورمان در مقابل التعاون عربستان دفاع کنیم.

منصوریان درمورد حریف احتمالی‌اش در مرحله یک هشتم اظهار داشت: من ابتدا امیدوارم نمایندگان ایران از گروه‌شان صعود کنند. نمی‌دانم در گروه ذوب‌‌آهن چه اتفاقی می‌افتد، چون ذوب‌آهن، العین و الاهلی شانس صعود دارند. امیدوارم ذوب‌آْهن صعود کند و با صعود هر ۴ تیم ایرانی ۱+۳ سهمیه در آسیا داشته باشیم. نمی‌دانم چه پیش می‌آید پناه بر خدا، اما از خدا می‌خواهم هر تیمی که حریف ما شد بتوانیم آن را شکست بدهیم. از فدراسیون فوتبال هم می‌خواهم در مقابل عربستان عقب‌نشینی نکند و بتوانیم در کشور ازبکستان میزبان آنها باشیم.

منصوریان در مورد اینکه رضا افتخاری اعلام کرده رامین رضائیان و مرتضی تبریزی در لیست او قرار دارند و هواداران هم امروز رضائیان را تشویق کردند، اظهار داشت: به افتخاری لیستی ندادم. فقط یک هدف دنبال می‌کنیم و آن هم حفظ ستاره‌های خوبمان است.

وی با تاکید دوباره همان خبرنگار و تشویق رضائیان از سوی هواداران استقلال تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ بازیکن ما قراردادشان رو به اتمام است و ما از باشگاه خواسته‌ایم آنها را حفظ کنند. زمانی برای جذب بازیکنان جدید و تعریف فضای تاکتیکی تیم‌مان به آنها نداریم. سال قبل در بحث بازیکن و کادر فنی یک خانه تکانی کامل داشتیم و امروز به هارمونی مدنظرمان رسیدیم. هیچ لیستی به باشگاه ندادم و نگفتم چه کسی را می‌خواهم. ابتدا به ساکن تمام تلاش ما حفظ بازیکنان فعلی است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه یادآور شد: امروز یار دوازدهم ما حدود ۹۰ هزار نفر روی سکوها حضور داشتند و ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر هم در خانه نشسته بودند. ما سامانه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم که از فردا ویدئوهای آن هم ارائه می‌شود. در این وضعیت حمایت هواداران مستقیم به باشگاه می‌آید. بزرگترین نعمت ما استقلالی‌ها امروز روی سکوها بود. اگر این هواداران نبودند الاهلی به شکل دیگری بازی می‌کرد. جا دارد از حامی مالی خود تشکر کنیم. امروز قبل از ساعت ۱۴ بازیکنان چک تضمینی گرفتند و به این ترتیب ۸۰ درصد مطالبات‌شان پرداخت خواهد شد. از مدیرعامل باشگاه بابت تلاشی که برای دریافت پول کرد، تشکر می‌کنم. این اولین بار است که قبل از اتمام فصل ۸۰ درصد پول بازیکنان پرداخت شده است.در بخشی از فصل بازیکنان تحمل زیادی انجام دادند و این مسئله خیلی به ما کمک کرد. در کل شاید نفراتی که ما امسال جذب کنیم به ۲ یا ۳ نفر نرسد.

منصوریان بار دیگر در مورد تشویقی که هواداران استقلال در حمایت از رضائیان انجام دادند، عنوان کرد: امروز در کنار خط مثل بازیکنان می‌دویدم و برای همین برای حضور در نشست لباسم را عوض کردم. واقعا تمرکزم روی زمین بود و حواسم به موضوعات دیگر نبود. باز هم تاکید می‌کنم ابتدا باید با بازیکنان فعلی تیم تمدید کنیم و بعد ببینیم چه نقاط ضعفی داریم تا بر اساس آن مهره جدید بگیریم.

وی در رابطه با اینکه آیا بارش باران روی عملکرد تیمش تاثیر گذاشت و چه صحبتی در رابطه با وقت‌کشی حریف دارد، اظهار داشت: الاهلی نسبت به سایر تیم‌های عربی خیلی کمتر وقت کشی می‌کند. تنها گلر این تیم اتلاف وقت می‌کرد که این مسئله هم طبیعی بود چرا که آنها در اواخر مسابقه ۱۱ نفره در باکس محوطه جریمه جمع شدند. قطع به یقین بارش باران روی کار ما تاثیر گذاشت. وقتی به نشست می‌آمدم کاوه حرف خوبی زد. ما روی همه چیز حساب کرده بودیم به جز باران. در گوگل هم که نگاه کردیم احتمال بارش باران را ۵۰-۵۰ می‌دانست. می‌دانید تیم‌های اماراتی روی بازی در زمین مرطوب مهارت دارند. آنها ۳ ساعت قبل از شروع بازی، یک ساعت قبل از شروع بازی و زمانی که تیم‌ها برای گرم کردن از زمین خارج می‌شوند تا برای شروع بازی به زمین بیایند، ۳ بار زمین را آبیاری می‌کنند و متخصص فوتبال در زمین مرطوب هستند.قربان خدا بروم به اندازه نیاز آنها باران بارید. تیم‌های ایرانی در زمین نمناک ضعف دارند چرا که ما اصلا شرایط تمرین در این شرایط را نداریم. باشگاه نمی‌تواند به زمین تمرین ما آب بدهد چرا که با یک مقدار آب زمین به باتلاق تبدیل می‌شود.

منصوریان در مورد اینکه چرا استقلال در لیگ برتر دچار افت شده است، گفت: لیگ برتر ما فیزیکی است و خروجی آنها ابتدا به ساکن بار فیزیکی دارد نه بار تاکتیکی. ۱۶ تیم در آن می‌جنگند عده‌ای برای سقوط نکردن و عده‌ای هم می‌خواهند سهمیه بگیرند. هرچه به آخر مسابقات می‌رسیم بازی‌ها فشرده‌تر می‌شود. اولویت سازمان لیگ هم تیم ملی است به همین دلیل گاهی در یک ماه شش بازی می‌کنیم و گاهی چهار تعطیلی ۲۰ روزه داریم. باید انعطاف پذیر نسبت به برنامه‌های تیم ملی باشیم من در سال‌های گذشته هم به فتاحی گفتم که وقتی لیگ به اواخرش می‌رسد نمایندگان آسیایی ضرر می‌کنند یا باید در آسیا موفق شوند یا در لیگ وگرنه ضربه می‌خورند. ما اکنون مجبوریم ۴ روز یا ۴ و نیم روز یک بار بازی کنیم و شرایط لجستیکی هم به آن سطح کیفی نرسیده که بتواند تیم را به هتل ببریم تا مسابقه با پدیده.

وی افزود: در اواخر فصل تیم‌های آسیای ضربه می‌خورند سازمان لیگ خوب برنامه‌ریزی می‌کند اما در مورد تیم‌های آسیای این شرایط پیش می‌آید و نمی‌توانیم در هر دو جا مدعی باشیم البته در نفت فصل گذشته هم در آسیا و هم در لیگ برتر و جام حذفی مدعی بودیم به فینال جام حذفی رسیدیم اما این شرایط همیشه قابل انجام نیست. از نظر لجستیکی این امکان وجود ندارد در نفت این امکان وجود داشت که دست به تغییرات بزنم اما اینجا شرایط متفاوت است ۳۰ میلیون هوادار پشت این تیم خوابیده ما اکنون باید به مشهد برویم و با مشهد بازی کنیم و برای دومی بجنگیم در حالی که تراکتورسازی با ۷ روز استراحت باید مقابل سپاهان بازی کند. آخر لیگ این اتفاقات پیش می‌آید که تیم‌های ‌آسیای بازی‌هایشان فشرده می‌شود. فقط از خدا خواستم که در اواخر لیگ مصدوم ندهیم در ۲ سال گذشته هم در اواخر فصل مصدوم نداشتیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )