تیم فوتبال استقلال تهران در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا شامگاه سه شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم الاهلی امارات است.

به گزارش خبرنگار مهر، دو تیم هفت امتیازی گروه اول لیگ قهرمانان آسیا که در مکان های اول و دوم این جدول قرار دارند و شانس های اصلی صعود به مرحله بعدی این رقابت ها هستند، در یک دیدار حساس و مستقیم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. دیداری که صعود برنده آن به مرحله بعدی رقابت ها قطعی است.

هر دو تیم استقلال و الاهلی در ۴ بازی گذشته خود دو بار پیروز شده‌اند، یک بار مساوی کردند و یک بار هم شکست خورده‌اند. گرچه در گلشماری شرایط استقلال به مراتب بهتر از حریف اماراتی‌اش است، اما از آنجایی که در لیگ قهرمانان آسیا در شرایط مساوی امتیازات، بازی‌های مستقیم لحاظ می‌شود به واسطه پیروزی الاهلی در دیدار رفت مقابل استقلال، در جدول رده بندی این تیم در رده نخست قرار دارد و آبی پوشان در رده دوم جای گرفته‌اند.

تنها شکست استقلال در این مسابقات در همان نخستین بازی این تیم مقابل همین تیم الاهلی حاصل شده و تنها شکست تیم الاهلی نیز در تاشکند مقابل تیم لوکوتیو ثبت شده است. آبی پوشان تهران با ۷ گل زده بهترین خط حمله را در این گروه در اختیار دارند و تیم الاهلی با ۵ گل زده بعد از استقلال دومین تیم خوب تهاجمی این مسابقات است.

آبی پوشان با تنها ۳ گل خورده در این مسابقات بهترین خط دفاعی را هم از آن خود کرده‌اند. اما نکته حائز اهمیت این است که از ۳ گلی که استقلال در این رقابت‌ها دریافت کرده، دو گل را از همین تیم الاهلی خورده. دو گلی که توسط یک بازیکن به اسم «مالیک دیوپ» به ثمر رسیده است.

آبی پوشان در صورت پیروزی در این دیدار صعود شان بعنوان صدر نشین روی کاغذ قطعی می‌شود. چنانچه این بازی با نتجه مساوی به پایان برسد شانس صعود شاگردان منصوریان همچنان زیاد است اما آنها باید تا پایان روز ششم این مسابقات برای قطعی شدن صعود شان انتظار بکشند. در صورتی هم که این بازی با پیروزی تیم الاهلی همراه باشد آبی پوشان همچنان شانس صعود دارند، اما شانس آنها کمی کمرنگ می‌شود.

تنها حالتی که صعود استقلال بعنوان تیم اول گروه را تضمین می‌کند، پیروزی در برابر الاهلی است.

شاگردان منصوریان در حالی به این دیدار پا می‌گذارند که هیچ بازیکن محروم و مصدومی ندارند و سرمربی این تیم دستش برای استفاده از نفرات مورد نظرش کاملا باز است. اما آبی پوشان بازیکنانی را دارند که در معرض محرومیت از دیدار بعدی آبی پوشان قرار دارند. خسرو حیدری، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، بهنام برزای و جابر انصاری شش بازیکن استقلال هستند که در صورت گرفتن اخطار در این بازی، دیدار بعدی تیم شان را از دست می‌دهند.

نگرانی ویژه سرمربی استقلال دو سه بازیکن با تجربه تیم الاهلی است که در راس آنها مالیک دیوپ، مهاجم سنگالی این تیم است. همچنین آساموا ژیان و احمد خلیل دو بازیکن با تجربه دیگر تیم الاهلی هستند که می توانند در این بازی برای آبی پوشان خطرناک باشند.

منصوریان و تیمش در این بازی باید حتی القمدور از دادن ضربات شروع مجدد از کناره‌های زمین و به خصوص کرنر به تیم حریف خودداری کنند. چرا که تجربه نشان می‌دهد بازیکنان الاهلی روی اینگونه ضربات بسیار خطرناک هستند. آنها هر دو گل خود را در بازی رفت با همین شیوه به رحمتی زدند.

استقلال هم بازیکنانی دارد که بتوان از آنها با عنوان بازیکنان ویژه این دیدار نام برد. بازیکنانی که می‌توانند روی نتیجه این بازی تاثیر گذار باشند. در راس بازیکنان کلیدی این تیم برای این دیدار باید ببه امید ابراهیمی و کاوه رضایی اشاره کرد. دو بازیکنی که روی هم در لیگ و آسیا ۱۷ بار گلزنی کرده اند و ۱۷ بار هم پاس گل داده اند.

آبی پوشان در خط دفاعی هم روی توانایی های رابسون و پادوانی حساب خاصی باز کرده‌اند. اگر این دو بازیکن در نبردهای هوایی از پس مهاجمان تیم الاهلی و به خصوص دیوپ برآیند، تیم منصوریان نیمی و حتی شاید بیشتر از نیمی از راه پیروزی بر الاهلی و صعود به مرحله بعدی مسابقت را طی کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.