پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: این بازیکنان انگشت کوچک محمود خوردبین و بازیکنان دهه شصت هم نیستند که بخواهند او را دستمایه مصاحبه‌ طنز خود قرار دهند.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برنامه روز گذشته ۹۰ و اینکه محسن مسلمان، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی و کمال کامیابی‌نیا در یکی از آیتم‌ها در مورد مسائل مختلف تیم صحبت می‌کردند و به نوعی برای خنده و شوخی ادای سیدجلال حسینی، محمود خوردبین، برانکو ایوانکوویچ و ... را درآوردند، گفت: مخالف این رفتارها هستم، یک تیم باید از نظر فنی و انضباطی قوی باشد اگر پرسپولیس امسال ۸ بازیکن در تیم ملی دارد زمانی این تیم ۱۳ بازیکن در تیم ملی داشت که اصلاً این مسائل رسانه‌ای هم نمی‌شد.

وی افزود: ممکن است بگویند در دهه‌های قبل موبایل و ... نبوده است اما همان موقع هم برنامه‌های تلویزیونی و دوربین بود اما کسی به خودش اجازه نمی‌داد چنین رفتارهایی انجام دهد. حسینی یک بازیکن بزرگ است که نقش مؤثری در تیم دارد، نباید این بازیکنان به خودشان اجازه دهند کاپیتان تیم را تمسخر کنند شاید خود ما زمانی که وارد اتوبوس و محل اردو می‌شدیم خیلی شوخی‌ها با یکدیگر می‌کردیم چرا که رفاقت‌ها بسیار نزدیک بود اما اجازه نمی‌دادیم این مسائل رسانه‌ای شود. آنها برای بزرگ کردن رفیق خود و کوچک کردن دیگران این رفتارها را انجام دادند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه آیا آنها هم به خود اجازه در آوردن ادای مربی‌شان را می‌دادند، تصریح کرد: ما چه به صورت پنهان و چه به صورت آشکار به خودمان اجازه انجام چنین رفتاری را نمی‌دادیم. نسل ما علاوه بر مسائل فنی نسل اخلاق هم بود، جنبه بزرگی را داشتیم و بلد بودیم چطور رفتار کنیم.

وی در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس در خیلی از مسائل اشتباه هم از حمایت می‌کنند مثل اینکه حسین ماهینی بعد از پنالتی مهدی طارمی در مقابل الریان اعلام کرد این پنالتی فدای سر طارمی، گفت: بزرگترین ضربه را همین حرکت طارمی به تیم زد، ماهینی چه کاره است که می‌خواهد ضرری که به پرسپولیس وارد شده را ببخشد. این رفتارها برای این است که یکی را بزرگ کنیم و یکی را کوچک. ما نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم ملی هم با همه بازیکنان رفیق بودیم و با هم بلند می‌شدیم و با هم می‌نشستیم، همه با هم می‌خندیدیم اما نباید دیگران را دستمایه خندیدنمان قرار دهیم. در مقطعی که ما در پرسپولیس بازی می‌کردیم طی ۱۳ سال تنها ۷ یا ۸ بار شکست خوردیم. باور کنید بعد از هر باخت تا دو ساعت غمگین بودیم و توان خروج از رختکن را نداشتیم.

عربشاهی در ادامه، تأکید کرد: همان زمان هم در فوتبال پول بود اگر به گسترش می‌رفتم و ۷ میلیون می‌گرفتم می‌توانستم دو آپارتمان به متراژ ۲۱۰ متر که در کل ۴۴۰ متر می‌شد در آتی‌ساز خریداری کنم که الان ۱۰، ۱۱ میلیارد قیمت آن بود اما ما همه چیز را در نظر می‌گرفتیم. بازیکنان فعلی نصف بازیکنان آن زمان هم نمی‌شوند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه محمود خوردبین هم دستمایه صحبت‌های بازیکنان پرسپولیس در برنامه دیروز شد و گفتند زیرپیراهن خوردبین برای دهه ۶۰ بوده است، تصریح کرد: شما انگشت کوچک بازیکنان دهه ۶۰ هم نمی‌شوید. این بازیکنان انگشت کوچک خوردبین هم نیستند که بخواهند با او شوخی کنند. برخی از این فوتبالیست‌ها ضربه زدنشان به توپ هم اشتباه است و این کار را به صورت اصولی بلد نیستند می‌دانید کدام بازیکن به توپ اشتباه ضربه می‌زند. مهدی طارمی ضربه زدن درست به توپ را هم بلد نیست.

وی تأکید کرد: اینکه یک جا بنشینید و بخواهید به حالت طنز دیگران را مورد خطاب قرار دهید کار قشنگی نیست. آقای طارمی اگر یک نفر چنین واکنشی به شما انجام می‌داد سکوت می‌کردید؟ محسن مسلمان که تا یک ضربه می‌خورد می‌خواهد به دل بازیکن برود آیا نسبت به شوخی بی‌تفاوت می‌ماند؟ خودتان را نگه دارید این تیم ۴۰ میلیون هوادار دارد که حاصل تلاش پیشکسوتان زیادی است. اگر شما بعد از مدت‌ها یک قهرمانی آوردید ما ۶ سال پشت هم در دهه ۶۰ در حضور آن استقلال قدرتمند به مقام قهرمانی رسیدیم و خواسته‌ای نداشتیم. تمامی این هواداران که اکنون پرسپولیس بزرگ را تشکیل دادند در زمانی که ما در این تیم بازی می‌کردیم پرسپولیسی شدم. شما ۵ فوتبالیست خوب در حال حاضر به من نشان دهید، امیدوارم خدا هر چیزی به هر کسی می‌دهد جنبه‌اش را هم بدهد. یک مربی کروات چندی پیش مصاحبه خوبی انجام داد و گفت فوتبال ایران در گذشته پر از ستاره بود اما الان یک فوتبالیست خوب ندارید.

عربشاهی در پایان، گفت: تا دو سال قبل چه کسی طارمی، رضاییان و ماهینی را می‌شناخت. ما در زمان خودمان فوتبالیست‌های بزرگی بودیم و جنبه‌اش را هم داشتیم و سال‌های سال افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم داشتیم. یک مقدار خودتان را اصلاح کنید و شومن دیگران هم نباشید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )