سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه قبول هدایت سرخپوشان یک ریسک بود در مورد تغییر نظرش برای زدن پنالتی توسط طارمی گفت: کاپیتان تیم تصمیم من را عوض کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ با ابراز خرسندی از قهرمانی پرسپولیس در لیگ شانزدهم به روندی که طی شد تا این تیم به این عنوان رسید گفت: ما سال پیش یک روز قبل از شروع تمرینات پیش فصل با وضعیت بدی کار را با آقای طاهری شروع کردیم و کارهای خیلی بزرگی انجام دادیم. در این مدت اصرار بر کار تیمی داشتیم نه فردی و انفرادی. هر کاری کردیم تیمی بود. چه بردها و چه باخت ها.

وی افزود: هدف اصلی باشگاه هواداران هستند. ما افتخارمی کنیم به نتایجی که با پرسپولیس کسب کردیم.

برانکو در مورد اینکه فصل گذشته تیمش ستاره خاصی نداشته است و انگیزه اش برای آمدن به ایران چه بوده است گفت: پرسپولیس تیمی بزرگی است و من هم دوست داشتم در تیم بزرگی کار کنم. به دانش و کار خودم هم اطمینان داشتم و می دانستم که بتوانیم به موفقیت برسیم. از باشگاه های دیگری هم پیشنهاد داشتم اما نپذیرفتم. این باشگاه هواداران زیادی دارد اما در ابتدای راه قرار دارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: من هم دوست دارم در تیمم ستاره داشته باشم چرا که آنها هواداران را به ورزشگاه می آورند. از دو سال پیش تاکنون فقط مهدی طارمی و علی علیپور در تیم ما مانده اند. بقیه بازیکنان را عوض کرده ایم و توانستیم یک تیم خوب را آماده کنیم.

برانکو ادامه داد: قبول دارم که هدایت پرسپولیس برای من یک ریسک بود چرا که قبلا در تیم ملی فوتبال ایران بودم و شناخت خوبی از تیم های ایرانی داشتم. با این حال کار من به عنوان یک مربی به گونه ایست که باید ریسک کنم. با حمایت هواداران به موفقیت های خوبی دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم. چیزی که برای من مهم است اینکه باشگاه از کار من راضی است. خوشبختانه دکتر طاهری هم دید بلند مدت دارد. در ابتدای کار توافق کردیم که در یک برنامه کوتاه مدت همکاری بکنیم که یک ساله بود و میان مدت که دو ساله بود و یک برنامه چهار ساله که بلند مدت خواهد بود. در این شرایط تکلیف کاری هر کسی مشخص خواهد بود.

برانکو ادامه داد: دکتر طاهری انتظار دارد که بنده دانش خودم را در آکادمی فوتبال پرسپولیس هم به کار ببندم. به همین خاطر باید شرایطی فراهم شود که توسعه کاری صورت بگیرد. در همین دو سال هم توانستیم کارهای زیادی را انجام دهیم. فقط موفقیت تیم بزرگسالان مهم نیست و باید کارهای دیگری هم کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه گفته بود

گفتم که باید سیدجلال پنالتی را می زد اما سیدجلال کاپیتان بنده و دست راست من در زمین است. به همین خاطر می تواند تصمیم من را عوض کند. سیدجلال می خواست که اعتماد به نفس را به مهدی طارمی برگرداند و او هم آقای گل لیگ برتر شود.

برانکو در مورد اینکه پای حرفش ایستاد و رامین رضاییان را به تیم برنگرداند گفت: ارزیابی من این بود که این بهتری تصمیم برای باشگاه بود. چیزی که همیشه به بازیکنانم می گویم این است که ملی پوشان هیچ حقی ندارند جز اینکه مسئولیت دارند. باید بهترین در تمرینات باشند و به تیم کمک کنند و هم خودشان و هم دیگران را کنترل کنند. این یعنی ملی پوش. آنها مسئولیت مضاعفی دارند. تصمیم من و مدیریت این بود که این بهترین تصمیم برای باشگاه بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد کمبود بازیکن در این تیم نیز گفت: ما در نیم فصل محدودیت داشتیم و نتوانستیم بازیکن بگیریم. اکثر بازیکنان تحت قرارداد باشگاه بودند. بازیکن خارجی هم نمی توانستیم بگیریم چون تشخیص دادیم که خارجی ها نمی توانند به ما کمک کنند. همین ارزش قهرمانی ما را خیلی بیشتر کرد. در روزهای آتی چهار - پنج بازیکن جدید جذب خواهیم کرد. اصولا در هر پستی یک بازیکن خواهیم گرفت.

وی در مورد کیفیت دو بازیکن اوکراینی گفت: آنها کیفیتی نسبی را داشتند و زمان کمی مانده بود به شروع تمرینات که به جمع ما اضافه شدند. طبیعی بود که من اولویت را به بازیکنان ایرانی دادم. اگر چه هم در شرایط مساوی بودند اما من اولویت را به بازیکن بومی دادم. برای همین نیم فصل احساس کردم که دیگر نیازی به آنها نداریم. به همین خاطر توافق دو طرف کردیم که بروند. الان هم به این نتیجه رسیدیم که تصمیم درستی گرفته ایم.

برانکو در مورد اینکه آیا سیاست نگرفتن بازیکنان خارجی ادامه خواهد داشت گفت: اگر تشخیص بدهیم که بازیکن با کیفیت خارجی وجود دارد که به درد تیم ما می خورد قطعا او را جذب خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد رابطه اش با تیم ملی گفت: هیچ وقت هیچ مشکلی در مورد حمایت پرسپولیس و باشگاه ها از تیم ملی وجود نداشته است. اما همه باید بدانیم باشگاه ها هم منافع خاص خودشان را دارند. پرسپولیس تلاش خودش را خواهد کرد تا بازیکنان را آماده کند برای خدمت در تیم ملی. همه ما خواهان موفقیت تیم ملی هستیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )