پیشکسوت تیم استقلال گفت: به نظرم کاری که تیم استقلال در این فصل کرد و با بازیکنان جوان شگفتی آفرین شد، دست کمی از قهرمانی ندارد.

سهراب بختیاری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز تسلیت به خاطر جان باختن جمعی از هموطنانمان در حوادث طبیعی از جمله سیل و رانش زمین در آذرباییجان و کردستان، گفت: امیدوارم دیگر در سال ۹۶ شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و مردم کشورمان در سلامتی و آسایش زندگی کنند. وی سپس در خصوص دیدار شب گذشته آبی پوشان تهران و صبای قم و آخرین شرایط این دو تیم هم صحبتهایی انجام داد که مشروح آن در زیر می آید:

* تفکر هر دو تیم بردن بازی بود

هر دو تیم استقلال و صبا یک بازی تهاجمی، زیبا و تماشاگر پسند ارائه دادند و تفکر هر دو مربی برای این بازی بردن بود. این موضوع را از رفتار تیم ها در درون میدان به خوبی می شد تشخیص داد. به نظر من هر دو تیم خوب بازی کردند اما اگر واقعا یکی از دو تیم قرار بود در این بازی پیروز شود، این حق استقلال تهران بود که به سه امتیاز کامل این بازی برسد.

صبا بعد از گلی که در نیمه اول خورد با تراکم بازیکن در مرکز زمین نبض بازی را برای دقایق زیادی در دست گرفته بود و حتی در آن دقایق گل مساوی را هم زد اما بعد از آن شاگردان منصوریان ابتکار بازی را در دست گرفتند و در نهایت نیز بعد از فشار زیادی که به تیم صبا وارد کردند خط دفاعی این تیم وادار به اشتباه شد.

* صبا باید در کل فصل اینطوری بازی می کرد

وقتی بازی های اخیر تیم صبا را می بینم و مشاهده می‌کنم این تیم ذوب آهن و تراکتورسازی را می‌برد و حتی جسارت بازی پایاپای و چنگ زدن به سه امتیاز کامل بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی را هم دارد، حسرت می‌خورم که چرا این تیم در نیم فصل اول اینطور جسورانه و شجاعانه بازی نکرد که حالا مجبور باشد برای بقا در لیگ برتر اینچنین دست و پا بزند.

البته اضافه شدن نفراتی مثل عمران زاده و فروزان و بازیکنانی که در نیم فصل دوم به این تیم آمدند به تعویض جریان در آن کمک زیادی کرد. اما به جز تقویت این تیم در نیم فصل دوم، تفکر حاکم بر آن هم عوض شد و یک تفکر جسورانه و شجاعانه جایگزین یک تفکر احتیاط آمیز شد. صبایی ها که البته در نیم فصل اول ذهن شان مشغول مسائل مالی هم بود در نیم فصل دوم متوجه شدند حتی با این همه مشکل مالی هم می توان خوب بازی کرد و تیم های بزرگ را هم شکست داد.

* حنیف باغیرت است و نباید درباره او فکر منفی کرد

من خودم سال های زیادی در خط دفاعی بازی کردم و می دانم مشکلات بازیکنان مدافع چیست. هر دفاعی ممکن است اشتباه کند. اصلا فوتبال بازی اشتباهات است و تا اشتباهی در آن شکل نگیرد گلی به ثمر نمی رسد. نباید هر بازیکنی که مرتکب اشتباه می شود را متهم کرد و درباره او کج اندیشی کرد.

همین حنیف در نیم فصل دوم بازی های خیلی خوبی را برای صبا به نمایش گذاشته و در رشد فنی این تیم در نیم فصل دوم خیلی نقش داشته است. فقط انسان هایی با ذهن بیمار و یا بهتر بگویم فقط بیماران روانی می‌توانند فکر کنند که حنیف به تیمش خیانت کرده است یا انسان هایی که از فوتبال هیچ چیزی نمی فهمند.

من خودم بارها در خط دفاعی مرتکب اشتباهات بزرگ شده ام. پنالتی داده‌ام و اخراج هم شده‌ام. بزرگترین مدافعان فوتبال دنیا هم ممکن است چنین اشتباهاتی را بکنند. نباید بازیکن را متهم به خیانت به تیمش کرد. چون هیچ فردی نیست که یک تیم را بیشتر از شخصیت و حیثیت خودش دوست داشته باشد.

* کسب سهمیه برای استقلال خیلی مهم است

به نظرم منصوریان کارش را در این فصل تا اینجای کار خیلی خوب انجام داده و از حالا به بعد که فقط سه هفته به پایان لیگ مانده است، کسب سهمیه مستقیم آسیا باید هدف اول آبی پوشان باشد. دیدار این هفته این تیم مقابل تراکتورسازی خیلی سخت و سنگین است. اما آبی پوشان همانطور که در نیم فصل دوم دست به کارهای بزرگی زده اند، در تبریز هم باید دست به یک کار بزرگ دیگر بزنند و سه امتیاز آن بازی را هم از آن خود کنند.

* کار استقلال کمتر از قهرمانی نبود

البته بازگشت خوبی که استقلال در نیم فصل دوم داشت بسیار قابل ستایش و قابل ارج نهادن است و نباید زحمات بچه‌ها به خصوص کادر فنی نادیده گرفته شود. به نظرم کاری که تیم استقلال در این فصل کرد دست کمی از قهرمانی نداشت. این تیم با یکسری جوان شگفتی های بزرگی را خلق کرد و همین که ایستادن این تیم در رده سوم قطعی شده است، یعنی باید این تیم را قهرمان دانست.

* انتظارات از استقلال بالا رفته

استقلالی‌ها در ابتدای این فصل یکسری اشتباهاتی داشتند که تاوان آن هم شد یک نیم فصل نتایج نه چندان خوب. مدیران این مجموعه و کادر فنی باید هوشیار باشند که این اشتباهات در ابتدای فصل بعد تکرار نشود. عملکرد تیم در نیم فصل دوم باعث شد تا انتظارات از این تیم بالا برود. حالا مردم از استقلال برای فصل بعد قهرمانی می‌خواهند و باید تفکرات به سمت و سویی برود که این قهرمانی تحقق پیدا کند. تکرار این اشتباهات می‌تواند آبی پوشان را از تحقق این خواسته دور کند.

* این تیم در آسیا هم حرف های زیادی برای گفتن دارد

به گمان من منصوریان باید همه تمرکزش را فعلا بگذارد روی این بازی‌های باقیمانده و این که بتواند سهمیه مستقیم فصل بعد آسیا را بگیرد. ضمن این که بعد از آن باید همه انرژی ها به سمتی برود که این تیم در آسیا هم موفق باشد. بهرحال نام استقلال در آسیا یک نام شناخته شده است و دارای اعتبار. این تیم باید طوری در ادامه مسابقات خود در جام باشگاه‌ها حضور یابد که بتواند از نام بزرگ این تیم در قاره کهن دفاع کند.

این استقلال در آسیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اگر در نقل و انتقالات نقاط ضعف این تیم ترمیم شود، قادر به تکرار موفقیت‌های بین قاره‌ای اش خواهد بود. این نهایت آرزوی همه استقلالی‌ها است که ستاره های این تیم از دو به سه افزایش پیدا کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )