سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با دو پیروزی راه خودمان به مرحله بعد لیگ قهرمانان را باز می‌کنیم و قرار نیست کارمان برای صعود به محاسبه بازی‌های رو در رو بکشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: قبل از هر صحبتی تمایل دارم که با استفاده از این فرصت، یک بار دیگر نوروز و سال جدید را به تمام ایرانی‌ها تبریک بگویم. همین طور به بازیکنان خودم به مناسبت این روزها و نتایج درخشان سال گذشته تبریک می‌گویم و امیدوارم و انتظارم این است که موفقیت‌ها را ادامه بدهیم. البته پیش از همه اینها برای همه آرزوی سلامتی دارم.

وی درباره آخرین وضعیت تیم خود برای شروع بازی‌های سال جدید ادامه داد: بعد از چند روز استراحت، تمرینات آماده‌سازی برای سخت‌ترین بخش فصل فوتبال شروع شده است. ما در مقطعی قرار داریم که باید نتیجه تمام تلاش‌ها را دریافت کنیم. برای این منظور خواست و اراده فراوانی در تیم وجود دارد تا به هدف اصلی یعنی قهرمانی قاطعانه در لیگ برتر و راهیابی به مرحله دوم لیگ قهرمانان دست پیدا کنیم.

ایوانکوویچ درباره ارزیابی خود از شرایط سرخپوشان در سال ۹۶ با توجه به افزایش انتظارات، ناشی از عملکرد باشگاه و تیم خاطر نشان کرد: پیش از هر چیز انتظار این است که پرسپولیس به عنوان یک باشگاه در تمام موارد و زمینه‌ها پیشرفت کند و به عنوان یک تیم هم از لحاظ فنی هر روز قویتر شویم. همچنین روند کسب نتایج خوب را ادامه خواهیم داد. به هرحال اگر امروز یک تیم موفق داریم دلیلش این است که کل مجموعه باشگاه کار خود را به خوبی انجام داده است.

سرمربی سرخپوشان در پاسخ به سوالی درباره اینکه به نظر می‌رسد پرسپولیس در کنار حفظ فاکتورهای بازی‌های زیبا در بعضی بازی‌ها مانند دیدار با الریان در مواردی مانند پرس کردن کمی دچار ایراد شد، تصریح کرد: من با این نظر موافق نیستم. ما مقابل الریان یک بازی عالی انجام دادیم. من حتی به شما نشان خواهم داد که داور با اشتباهات خود به ویژه در مورد پنالتی به ما لطمه زد. می‌گوییم قطعا زیبایی‌های فوتبالی که توسط پرسپولیس اجرا می‌شود و حداقل در میان تیم‌های ایرانی منحصر به فرد است قابل انکار نیست ولی همین پرسپولیس در مواجهه با اشتباهات فراوان داوری در لیگ برتر و به ویژه در نیم فصل دوم راه خود را باز کرد که وی پاسخ داد: ما اشتباهات کوچکی داشتیم ولی قطعا روند بازی اینگونه نبود که بخواهیم در همین بازی با الریان بازنده باشیم. لیگ قهرمانان شرایط خاص خود را دارد و با توجه با توان تیم‌ها رقابت فشرده‌تر است و در این شرایط اشتباه داور واقعا روند بازی را تغییر داد.

وی درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر قطر با ارایه یک بازی بسته تر اظهار داشت: من به تیم ملی و مردم ایران بابت این نتیجه خوب تبریک می‌گویم. از نظر من شاید این پیروزی یکی از مهمترین نتیجه‌ها در مسیر راهیابی ایران به جام جهانی بود و خوشحالم که بازیکنان ما هم به بهترین شکل در این پیروزی سهیم بودند.

برانکو درباره حضور ۹۰ دقیقه‌ای طارمی در بازی با قطر در شرایطی که مهاجمان لژیونر چنین شرایطی نداشتند و ارتباط آن با میزان آمادگی او افزود: من به دلیل آنکه در هواپیما بودم نتوانستم بازی را ببینم و از این رو آن را تحلیل نمی‌کنم ولی به طور کلی، هم از پیروزی ایران و هم از نقش آفرینی بازیکنان خودمان در آن خوشحال هستم. چهار بازیکن از لیگ ایران در این بازی حضور داشتند که سه نفرشان پرسپولیسی بودند. در مورد عملکرد بازیکنان هم باید از کیروش سوال کنید ولی طارمی هم حتما عملکرد خوبی داشته است که تا آخر بازی کرد. ضمن آنکه انجام تعویض را هم نمی‌توان به حساب نارضایتی گذاشت ولی همانطور که گفتم چون نتوانستم بازی را ببینم آن را تحلیل نمی‌کنم. همینکه تیم ملی در قطر به پیروزی رسید یک اتفاق خوب برای شروع سال جدید و راهیابی به جام جهانی بود.

سرمربی پرسپولیس با توجه به اینکه در لیگ قهرمانان در شرایط امتیاز برابر، بازی‌های رو در رو ملاک رتبه بندی قرار می‌گیرد، درباره استراتژی تیمش در بازی برگشت با الریان گفت: اصلا قرار نیست کار ما برای صعود به مرحله بعد به این جاها بکشد. ما حریفان را دست کم نمی‌گیریم ولی به قدرت و توانایی خودمان هم ایمان داریم. الریان تیم خوبی است ولی ۶ امتیاز خود را از دو بازی خانگی گرفته است. کافی است ما دو بازی برابر الریان و الوحده را در تهران ببریم. در این صورت ده امتیازی می‌شویم و همواره کسب ۹ امتیاز برای صعود کافی بوده است. البته ما به بیش از این فکر می‌کنیم.

ایوانکوویچ درباره اینکه آیا اظهارات لادروپ مبنی بر اینکه پرسپولیس و الهلال از قدرت های اصلی گروه و آسیا در این دوره هستند را ناشی از استراتژی او برای بازی می‌داند یا نه؟ خاطر نشان کرد: واقعیت همین است و به نظر من او در گفتارش صادق بود. گروه ما واقعا گروه مرگ است و بازیکنان ما مصمم هستند قدرت خود را در آسیا نشان بدهند. بچه‌ها استراحت کرده‌اند و هم اکنون تمرینات خوبی را هم دنبال می‌کنیم تا در ۲۱ فروردین در بهترین فرم خود باشیم.

وی درپاسخ به این سوال که آیا در صورت قهرمانی زود هنگام در لیگ برتر به بازیکنان جوانتر و نیمکت نشین فرصت بیشتری برای بازی خواهد داد تا برای فصل آینده تجربه بیشتری پیدا کنند یا نه؟ اظهار داشت: ما همین حالا جوان‌های زیادی را در ترکیب اصلی داریم که آینده را می‌سازند. باید منتظر بود و دید شرایط در آن زمان چگونه خواهد شد. آن چه قطعی است برای بازی در پرسپولیس نه سن و سال و نه قهرمانی زود هنگام تعیین کننده نیست بلکه شایستگی اهمیت دارد و هر بازیکن باید خود را به این حد برساند تا بازی کند. البته الان بچه‌هایی که کمتر بازی می‌کنند هم شایستگی خود را برای این پیراهن و بازی با آن نشان داده اند ولی ما در هربازی در نهایت می‌توانیم از یازده بازیکن در ترکیب اصلی و ۱۴ نفر در کل ۹۰ دقیقه استفاده کنیم.

برانکو در پایان افزود: پرسپولیس از سال ۹۴ روندی صعودی را در سایه حمایت هواداران خود رقم زده است. همه ما مصمم هستیم در سال ۹۶ بهترین ها را تقدیم آنها کنیم و البته مانند گذشته روی حمایت‌های همه جانبه آنها حساب می‌کنیم و بی‌صبرانه منتظر دیدار با آنها در ورزشگاه‌ها به ویژه ورزشگاه آزادی هستیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )