تیم‌ملی عربستان در گروهی که ژاپن و استرالیا در آن قرار دارند، صدرنشین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت در دیگر گروه آسیا برای رسیدن بهجام جهانی حساس و فشرده است. گروه B که به مراتبگروه پر ترافیک تری برای صعود نسبت به گروه A است، رقابتی پیچیده و مهیج را برای رسیدن به روسیه در خود میبیند.

شاید تنها مهمان ناخوانده این گروه تایلند بود که آن ها هم با کسب ۱امتیاز از ۶ مسابقه ای که انجام داده اند، تکلیف خود را مشخص کرده اند. عراق هم باوجود اینکه تیم خوبی در اختیار دارد اما شاید با بدشانسی در تقابل با تیم های بزرگنتوانسته نتایج خوبی بگیرد و با ۴ امتیاز عملا شانس زیادی حتی برای رسیدن به پلیآف هم ندارد.

اما از رتبه ۴ گروه به بالا شرایط متفاوت است. به خصوص نتایج روزپنجشنبه، کاملا جدول و تیم های آن را در موقعیت حساسی قرار داده است. از شگفتی هایرخ داده در این گروه همین بس که با حضور ژاپن و استرالیا، این عربستان است که درصدر جدول این گروه قرار گرفته است.

سعودی ها با هدایت برت فن مارویک هلندی با ۱۳ امتیاز در صدر گروهقرار گرفته اند. به نظر می آید فوتبال عربستان پس از مدت ها توانسته دوران افت خودرا پشت سر بگذارد و حالا قدرتمند تر از همیشه در مسیر رسیدن به جام جهانی قراردارد. عربستان آخرین بار در سال ۲۰۰۶ طعم حضور در جام جهانی را تجربه کرده و الانپس از ۱۲ سال رویای رسیدن به روسیه را در سر می پروراند.

از طرف دیگر، ژاپن مثل همیشه محکم و با صلابت به سمت جام جهانی قدمبر می دارد. آن ها فقط به حکم تفاضل گل کمتر نسبت به عربستانی ها در جایگاه دومقرار دارند و تحت هدایت وحید هلیلودژیچ به دنبال قطعی کردن صعود خود به جام جهانیهستند. آن ها بازی ها را با باخت مقابل امارات شروع کردند اما در ادامه با کسب ۴برد و ۱ تساوی توانستند به امتیاز ۱۳ برسند و مدعی اصلی رسیدن به روسیه از گروه B لقب بگیرند.

دیگر شگفتی این گروه را می توان عملکرد ضعیف استرالیا قلمداد کرد.کانگوروها تا به حال شکستی را تجربه نکرده اند اما ۴ تساوی از ۶ مسابقه کاری کردهکه با ۱۰ امتیاز در رده سوم گروه بایستند تا نه تنها شانسشان برای صعود مستقیمکاهش یابد، بلکه حتی ممکن است رتبه سوم و پلی آف را از دست بدهند. زیرا اماراتیخطرناک و جوان در کمین آن ها نشسته است. مهدی علی و تیمش تا به حال در این گروهمساوی نکرده اند. ۳ باخت و ۳ برد و ۹ امتیاز آن ها را در فاصله یک امتیازیاسترالیا قرار داده و شانس آن ها را حداقل برای حضور در پلی آف افزایش داده است.

بازی های سه شنبه:

استرالیا-امارات/ فینال گروه

بدون شک حساس ترین بازی روز سه شنبه گروه B را تیم های استرالیا و امارات در خاک استرالیا برگزار خواهند کرد.رقابتی که تا حد زیادی می تواند تکلیف این دو تیم را برای ادامه رقابت ها مشخصکند. استرالیا اگر می خواهد به صعود مستقیم فکر کند باید برنده باشد و امارات اگربه دنبال حضور در پلی آف است نباید به میزبان قدرتمندش ببازد.

ژاپن-تایلند/ رقابتی یک طرفه

پیشبینی برد ژاپن مقابل تایلند چندان کار سختی نیست. شرایط دو تیمهمانطور که اشاره شد کاملا متفاوت است و تایلند انگیزه چندانی برای رقابت با ژاپنآن هم در زمین حریف ندارد. به نظر می آید می توان از الان ژاپن را در جدول اینگروه ۱۶ امتیازی تصور کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.