اردوهای تیم ملی ایران در نهایت منجر به ساخت بیش از سه تیم قدرتمند و اهل رقابت شده که برایش مصدومیت بازیکن، تهدید نیست بلکه فرصت است برای جوانان دیگر.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم کی روش بزرگ است، نه از منظر نتایجی که گرفته و غریب به ۵۰۰ روز است که به هیچ آسیایی در هیچ دیدار رسمی نباخته، نه از این جهت که چهار بار پشت سر هم کره جنوبی را برده و یا به جام جهانی صعود کرده و حالا هم با چهار امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبی در صدر گروه مدعی صعود مستقیم به عنوان تیم اول به روسیه است بلکه از منظر نیروی انسانی تیم بزرگی ساخته شده تا همه متوجه شوند که آن همه اردو برای ساخت چه تیمی بوده است. تیمی که در هر بازی با یک ترکیب به میدان می رود و اصلا برایش اهمیتی ندارد که چه کسی مصدوم یا محروم است. به ایم آمار نگاه کنید:

۱۱ بازیکن تیم ملی ایران مقابل چین این افراد بودند:

«علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، رامین رضائیان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، وحید امیری و سردار آزمون. »

۱۱ بازیکن اصلی تیم ملی ایران برای دیدار با سوریه این نفرات بودند:

« سوشا مکانی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی، رامین رضائیان، سعید عزت‌الهی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش. »

در مقابل کره جنوبی هم ترکیب تیم ملی دوباره متفاوت بود:

«علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، وحید امیری، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون»

این در حالی است که تیم ملی در دیدار با قطر با ترکیب بیرانوند، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد، پژمان منتظری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و وریا غفوری به میدان رفت.

در واقع تیم ملی بسته به حریف خود و یا شرایطی که دارد یا مصدوم و محروم هایی که دارد نفراتش را به گونه ای عوض می کند که هیچ اتفاقی برای این تیم رخ نمی دهد و به همین دلیل رقابت در این تیم به اوج رسیده و بازیکنان که می دانند به راحتی کس دیگری جایشان را در تیم ملی می تواند بگیرد اصلا چیزی به نام کم فروشی و یا اشتباه را برای خودشان نمی پذیرند.

تیم ملی فوتبال ایران واقعا شرایط خوبی پیدا کرده و با ادامه این روند می تواند حتی برای اولین بار به صعود از مرحله اول جام جهانی هم امیدوار باشد به شرط آنکه دم به دم اردوهای کی‌روش را لغو نکنیم و بازی های تدارکاتی بیشتری برایش مهیا کنیم.

تیم ملی امروز چنان ساده به صدر گروه رسیده که باور آن برای خیلی ها امکان پذیر نیست و در واقع این تیم اصلا منتظر هیچ بازیکنی برای صعود و یا ناجی نمی ماند.

با این حال باید تاکید کرد که اردوهای مورد نظر کی روش که برخی نمی دانند به کدام دلیل است برای همین روزها بوده است، برای داشتن تیمی با نیروی انسانی زیاد و پرقدرت و هماهنگ. این پاسخ همه آنها است که می گفتند اردوی امارات یا اردوی ارمنستان را می خواهیم چه کار.

پاسخ را در ترکیب های متفاوت تیم ملی که یکی از دیگری بهتر هستند می توان جستجو کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۷ )