ایران در بهترین موقعیت برای صعود به جام جهانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی ایران تا به حال ۴ بار طعمصعود به جام جهانی را چشیده اما هیچگاه چنین صلابت و اقتداری را در دور مقدماتیرقابت های جام جهانی تجربه نکرده است.

ایران در سال های ۱۹۷۸ و ۲۰۱۴ به عنوان تیم اول از گروه خود راهیرقابت ها شد اما سابقه نداشته است که تیم ملی در آغاز دور برگشت بازی ها هیچ گلیاز حریفان خود نخورده باشد و با تیم دوم گروهش اختلافی ۴ امتیازی را ایجاد کردهباشد. موقعیت فعلی ایران در جدول بازی ها کاملا دست نیافتنی است و این چیزیست کهما طی سال های قبل تجربه نکرده بودیم.

سال ۱۹۹۸ ایران تمامی راههای ممکن را برای رسیدن به فرانسه امتحان کرد تا بالاخره به عنوان تیم سی و دوممسافر جام جهانی شد. سال ۲۰۰۶ هم ایران درگروهی ۴ تیمی توانست راهی جام جهانی شود که البته سختی و فشردگی گروه فعلی به هیچعنوان قابل مقایسه با آن سال نیست.

خلاصه اینکه کشتی ایران در مسیر روسیه، بدون هیچگونه تکان اضافی و باآرامش کامل در حال حرکت است. ایران قدم به قدم و بدون استرس به جام جهانی نزدیک ترمی شود تا شاید برای اولین بار بدون کوچک ترین دلهره و نگرانی ای فوتبال دوستانایرانی بتوانند طعم شیرین حضور در فستیوال فوتبال جهان را تجربه کنند. نبایدفراموش کرد که ایران الان با ۱۴ امتیاز و بدون گل خورده در صدر جدول گروه قراردارد و از ۴ بازی آینده، ۳ بازی را در استادیوم آزادی از حریفانش میزبانی خواهدکرد. شاید با اتکا به همین آمار و اطلاعات می توانیم در فاصله یک سال و سه ماهمانده به جام جهانی ۲۰۱۸ با صدای بلند فریاد بزنیم: سلام روسیه!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )