امثال فرهاد مجیدی و علی کریمی که بازیکنان معتبری هستند هم می توانند با جذب اسپانسر آکادمی هایی شبیه به آکادمی مهدوی کیا بسازند تا هم خود در آینده از آن برداشت کنند و هم فوتبال ایران.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدوی کیا در حال انجام چه کاری است؟ او دقیقا کجا را نشانه رفته که تیمی از نونهالان را در دست گرفته و رده سنی به رده سنی بالا می آید و اردوی خارج از کشور دارد و بازی های بین المللی انجام می دهد؟

قاعدتا این یک جور سرمایه گذاری محسوب می شود، یک سرمایه گذاری بلند مدت که در آینده جواب می دهد و نه امروز. در واقع مهدی مهدوی کیا مدرسه ای صد نفره ساخته شبیه به مدرسه آژاکس و هامبورگ و بارسلونا و رئال مادرید.

او امروز کاشته تا هم خودش و هم فوتبال ایران چند سال بعد منتفع بشوند، شاید بیش از پنج سال دیگری که تیم او می تواند در لیگ برتر فوتبال ایران شرکت کند و لژیونر بسازد و درآمد زایی داشته باشد و فوتبال ایران هم به افتخار او و برادرش هادی کلاه از سر بردارد. بحث اما اینجاست:

هستند بازیکنان دیگری که پس از فوتبالشان یا رفته اند در تجارت و ساخت و ساز که تخصص‌شان نیست و بعضا شکست خورده اند و هستند ملی پوشان بزرگ دیگری که فعلا دور خودشان می چرخند و عملا کار خاصی انجام نمی دهند. آنها نه مربیگری می کنند نه تجارت خاصی انجام می دهند.

به عنوان مثال علی کریمی و فرهاد مجیدی جزو این دسته قرار می گیرند، بازیکنانی بسیار محبوب و معتبر که در اروپا فوتبال بازی کرده اند و ملی پوش بوده اند و می توانند مهدوی کیا های دیگری باشند و آژاکس های دیگری بزنند و هم با فوتبال که تخصص خودشان است درگیر بمانند و هم سرمایه گذاری کنند برای آینده ای مطمئن تر.

آنها قاعدتا فوتبالیست را از بچگی می توانند تشخیص بدهند، اسپانسر هم می توانند به سادگی داشته باشند. این پروسه به فرهاد مجیدی و علی کریمی هم ختم نمی شود، بازیکنان دیگری هم هستند که در همین اندازه ها معتبرند.

به هر حال کاری که مهدوی کیا انجامش می دهد، باید تکرار شود و بیشتر. این کار می تواند حتی با هزینه پدر و مادر ها هم انجام شود و از دلش فوتبالیست های بزرگی بیرون بیایند. باید آستین همت بالا زد و معتبر ها را وارد میدان کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )