سرمربی تیم فوتبال آکادمی کیا گفت: با استفاده از تجربیات و آموزش هایی که دیده ایم تفکرات آلمانی را در تیم های پایه پیاده کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال آکادمی کیا با مدیریت مهدی مهدوی کیا و هدایت هادی مهدوی کیا چند سالی است با کشف استعدادهای نونهال از تهران و نقاط مختلف کشور تیمی را روانه مسابقات بین المللی و باشگاه های تهران کرده است که همگان لب به تحسین این تیم ها گشوده اند.

تیم های آکادمی کیا در فصل جاری عنوان قهرمانی لیگ نونهالان تهران و لیگ دسته اول نوجوانان تهران را به خود اختصاص دادند. این آکادمی در حال حاضر حدود ۱۰۰ بازیکن مستعد را تحت پوشش دارد.

هادی مهدوی کیا در مورد این دو قهرمانی تیمش به خبرنگار مهر گفت: با بازیکنانی که از ابتدای راه با ما بودند در این دو رده شرکت کردیم و توانستیم با ارائه فوتبالی زیبا و قابل تحسین دو عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهیم.

وی در مورد دلایل موفقیت این تیم ها نیز گفت: طبیعتا تفکری که در تیم های ماست برگرفته از فوتبال اروپاست. تجربیاتی که آقا مهدی دارند و اموزشی که بنده زیر نظر مربیان آلمان و خارجی دیده ام کمک کرده تا بتوانیم تفکر فوتبال اروپا را در آکادمی پیاده کنیم.

مهدوی کیا ادامه داد: برخی مربیان اروپایی بودند که با تیم ما کار کردند و حتی بعد از اینکه از جمع ما جدا شدند بازهم در ارتباط بودیم و از نقطه نظرات آنها استفاده می کردیم. به همین خاطر سعی کردیم درست فوتبال بازی کردن و کار اصولی را به این بازیکنان یاد بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در مسابقات تهران بازی می کردیم چه کادر فنی و مسئولان تیم های حریف، چه پدر و مادرهای بازیکنان حریف و چه مسئولان و کارشناسانی که بازی تیم ما را می دیدند لب به تحسین فنی بازیکنان و سبک بازی تیم ما می گشودند. این برای خود ما بسیار خوشحال کننده است که می بینیم پاسخ این هزینه کردها را می گیریم و می توانیم فوتبال تماشاگر پسندی را به نمایش بگذاریم.

هادی مهدوی کیا ادامه داد: تفکر من و آقای مهدی بسیار به هم نزدیک است. ما می دانیم که نباید بچه ها را از فوتبال بازی کردن بترسانیم و کار را برای آنها سخت کنیم. ما به آنها یاد داده ایم که به فکر آینده باشند و فوتبال را درست یاد بگیرند و درست هم اجرا کنند.

وی افزود: ما این فصل با ترکیبی از تیم نونهالان و برخی بازیکنان بزرگتر در لیگ نوجوانان شرکت کردیم و فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتیم و در شرایطی که شرایط فیزیکی بازیکنان ما ضعیف تر از ۹۰ درصد تیم ها بود اما توانستیم عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهیم.

وی در مورد برنامه های آکادمی کیا برای آینده گفت: طبیعتا هر چقدر این بازیکنان بزرگتر می شوند ما هم باید در رده های سنی بالاتر حضور داشته باشیم. طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم باید طی چهار - پنج سال آینده این تیم به لیگ برتر برسد. البته کار سخت است و ممکن است این زمان کمی طولانی شود. به همین خاطر باید سخت کار کنیم و تمرینات بیشتری را انجام دهیم.

هادی مهدوی کیا در پایان گفت: فوتبال ایران پر از استعداد است اما برخی ها نمی خواهند وقت بگذارند و به دنبال کشف و پرورش این استعدادها بروند. برخی مربیان «حاضر خور» شده اند و سعی نمی کنند بازیکنی را پرورش دهند. آنها بهایی به استعدادها نمی دهند و فقط دنبال این هستند که از دست پرورده دیگران استفاده کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )