رئیس فدراسیون رومانی با حضور در نشست خبری گفت: معتقدم تفاهمنامه فقط یک سند نخواهد بود و ما قطعا دیدارهای دوستانه‌ای با هم خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رضوان بورلانئو رئیس فدراسیون رومانی در صحبت‌های خود گفت: اول از همه از مسئولان فدراسیون ایران به خاطر این دعوت تشکر می‌کنم. ما مفتخر هستیم که امروز در ایران حضور داریم. این فرصت به ما داده شد که به عنوان نماینده فوتبال رومانی در ایران باشیم تا این تفاهمنامه‌ را امضا کنیم.

وی در ادامه افزود: این فرصت را مغتنم می‌شمارم و به فدراسیون ایران و اصحاب رسانه تبریک می‌گویم که در آسیا جایگاه اول را دارند و جایگاه خوبی در فیفا دارند. ما به عنوان نماینده فوتبال اروپا از شما تشکر می‌کنیم که به این اندازه برای گسترش این رشته در ایران تلاش می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال رومانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: اینکه شما ملت فوتبالی‌ای هستید، خیلی مهم است که موضوع فوتبال را تمام جامعه شما مورد بحث قرار می‌دهند و جایگاه خوبی در بین مردم ایران دارد. فکر می‌کنم درباره رومانی باید اطلاعات خوبی داشته باشید چرا که ایران و رومانی در گذشته روابط اقتصادی خوبی با هم داشتند. اگر حقیقت را بخواهید، ما طی دو، سه سال اخیر پیشنهادهای زیادی برای امضای تفاهمنامه داشتیم. اما تصمیم گرفتیم که اولین همکاری را با یک کشور آسیایی، ایران برقرار کنیم. من چند دلایلی در مورد امضای این تفاهمنامه با ایران می‌آوریم که چرا ما اول می‌خواستیم با ایران همکاری‌مان را شروع کنیم.

بورلانئو در ادامه صحبت‌های خود گفت: در سال ۱۹۶۴ اولین نماینده رومانی که با یک تیم آسیایی در قالب المپیک بازی کرد، با تیم المپیک ایران بود و در سال ۱۹۷۶ اولین بازی بزرگسالان ما با تیم آسیایی انجام شد که آن هم ایران بود و این دیدار در تهران برگزار شد و نتیجه با تساوی به پایان رسید. قطعا شما آگاه هستید که دولت‌های دو کشور توافق‌نامه‌هایی اقتصادی را در زمینه اقتصادی با هم امضا کرده‌اند و ما می‌خواهیم تفاهمنامه بین دو کشور بیشتر شود و می‌خواهیم از کانال فوتبال این ارتباط را بیشتر کنیم چرا که هر دو طرف به صورت جدی معتقدند که فوتبال تأثیر زیادی در روابط اجتماعی برای هر دو کشور دارد.

رئیس فدراسیون رومانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: یکی از همکارهای ما اگر شما به خاطر بیاورید با خداداد عزیزی در کلن آلمان با هم در یک تیم بازی می‌کردند و او حالا در فدراسیون رومانی در بخش فوتبال‌های پایه فعالیت می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در فوتبال تفاهمنامه در حوزه‌های مختلف را خواهیم داشت. فوتبال بانوان، کلاس‌های آموزشی و مربیگری خواهیم داشت. فوتبال بانوان دو کشور تقریبا از لحاظ فرهنگی به یکدیگر نزدیک هستند. ما در گذشته فقط ۳۰۰ فوتبالیست در بخش بانوان داشتیم اما در حال حاضر ۱۰هزار نفر در این بخش فعالیت می‌کنند. در حال حاضر فوتبال ما در رده بانوان خوب شده و دوست داریم با ایران همکاری کنیم. ما پیشرفت خوبی در این بخش داشتیم و اگر بخواهیم با شما مقایسه کنیم، باید اینطور بگوییم همانطور که شما در بخش مردان در قاره پیشرفت داشته‌اید، ما هم در بانوان چنین پیشرفتی را داشته‌ایم البته حمایت‌های یوفا به ما خیلی کمک کرده است.

رضوان بورلانئو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم در حوزه بانوان، تیم‌های ملی با ایران همکاری کنیم. همچنین در مورد اقتصادی‌سازی حق پخش تلویزیونی هم دوست داریم همکاری کنیم. البته در ایران باید یاد بگیریم که چطور در فوتسال کار کنیم که بتوانیم مثل ایران نتیجه بگیریم. من معتقدم تفاهمنامه فقط یک سند نخواهد بود؛ قدم اول برای ادامه همکاری بین دو کشور و دو فدراسیون خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر بخواهم نظر اولیه خودم را به رسانه‌های ایران بگویم باید اینطور بگویم خیلی متعجب شدم که اینقدر اشخاص حرفه‌ای و متخصص در فدراسیون فوتبال ایران فعال هستند و این نشان می‌دهد که شما در مقابل فیفا و ای اف سی کاملا حرفه‌ای کار می‌کنید. جا دارد از ریاست فدراسیون تشکر کنم که فرصت امضای این تفاهمنامه را به ما داده است. من باز هم تأکید می‌کنم امضای این تفاهمنامه برای هر دو فدراسیون خوب است.

بورلانئو در پایان صحبت‌های خود با آرزوی موفقیت برای تیم‌ملی ایران گفت: برای تیم‌ملی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم. ما قطعا در قالب این تفاهمنامه بازیهای دوستانه‌ای خواهیم داشت. امیدوارم هر دو کشور در جام‌جهانی روسیه حضور داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.