پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه فوتبال دولتی شرایطی بهتر از این نخواهد داشت گفت: متاسفانه در سالهای گذشته برخی با رابطه وارد فوتبال شده‌اند و مدیریت کرده‌اند.

محمد پنجعلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دلایل ناکامی فوتبال ایران و نرسیدن به عنوان قهرمانی باشگاه های آسیا در ۲۵ سال گذشته گفت: دلایل زیادی در این موضوع دخیل است که اعث می شود فوتبال ما درست که نمی شود هیچ، روز به روز هم ضعیف تر می‌شود. در حال حاضر از آخرین قهرمانی تیم های ایرانی حدود ۲۵ سال می گذرد و در آن زمان خود من بازی می کردم.

وی افزود: دلیل اصلی این موضوع این است که فوتبال ما دست دولت است و حرفه ای نیست. امکانات ما در حد آماتور هم نیست. مردم، هواداران و پیشکسوتان هیچ نقشی در این فوتبال ندارند و یک عده افراد که با روابط آمدند در مقطعی مدیر می شوند.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: تیم ملی ما به عراق که در جنگ است باخت و این موضوع کاملا بیانگر این است که ما کجای کار هستیم. در مقطعی هم اگر نتیجه می گیریم به علت خلاقیت خود بازیکنان است. برای مثال در بازی مقابل کره که منجر به راهیابی به جام جهانی شد روی خلاقیت قوچان نژاد ما توانستیم آن توپ را وارد دروازه کنیم وگرنه فوتبال ما هیچ جایش اصولی نیست.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: نه حق پخش تلویزیونی به این فوتبال می رسد و نه موضوعات دیگر. تمام سیستم رابطه ای است و عدم ثبات مدیریت در این موضوع تاثیر زیادی دارد.

پنجعلی ادامه داد: ما دو باشگاه پرطرفدار آسیا را داریم اما یک بلیت فورشی را نمی توانیم اداره کنیم. در مقطعی هم با لابی یا مسائل دیگر فدراسیون فوتبال به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب می‌شود. خیلی ها به این موضوع می خندند که چطور می‌شود که این انتخاب صورت گرفته است چرا که در فوتبال ما هیچ چیز اصولی نیست و یک ورزشگاه ما نداریم.

وی در خصوص دیدار پرسپولیس برابر الهلال عربستان که با تساوی یک به یک خاتمه یافت تصریح کرد: به هر حا ل بازیهای اول برای هر تیمی سخت است چرا که شناخت کافی از تیم دیگر ندارم همین الهلال فکر می کنم سنگین ترین رقیب پرسپولیس بود اما بازیکنان عملکرد خوبی در این مسابقه داشتند و منطقی ظاهرا شدند. قطعا از گروه ما صعود خواهیم کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )