اسطوره ولزی تاریخ منچستریونایتد از شمار زیاد مربیان خارجی در فوتبال باشگاهی انگلیس انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رایان گیگز که سال‌ها بازی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرده و نامی ماندگار در تاریخ منچستریونایتد است، به حضور گسترده مربیان خارجی و شمار بسیار اندک مربیان بومی به چشم یک معضل می‌نگرد.

به باور او، ورود مربیان خارجی به لیگ جزیره، باعث هیچ‌ پیشرفتی برای مربیان بومی نمی‌شود و تنها کمک می‌کند فرصت‌های شغلی خوبی از آن مربیان غیر وطنی شود.

گیکز ۴۳ ساله که برای ۴ بازی به عنوان مربی موقت در یونایتد بعد از عزل دیوید مویس در سال ۲۰۱۴ کار کرده، گفت:فکر نمی‌کنم به قدر کافی فوتبال انگلیس به قدر کافی مربی در خود داشته باشد.درست است کسی مثل من عجله‌ای برای ورود به عرصه سرمربیگری ندارد اما همین تیم سوانسی و پل کلمنت را در نظر گیرید که چه مصداق بارزی برای پیشرفت مربی غیر بومی در فوتبال سطح بالا است.

وی که برای هدایت همین تیم سوانسی، در اکتبر گذشته مذاکراتی بی‌نتیجه انجام داد، افزود:واقعا خوب است اگر در این فضا، مربی انگلیسی صاحب فرصت شود.من دادن چنین فرصتی را مساله‌ای مهم می‌بینم.البته گروه زیادی از مربیان درجه یک خارجی در لیگ برتر حضور دارند.اما باید در نظر گرفت که گروه زیادی از مربیان بومی هم اینجا هستند که بر مسند کار نیستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.