رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ممکن است تغییراتی در قرارداد کی‌روش ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج در گفت‌وگو با شبکه ۳ در مورد علت تغییر زمان دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: نظر سازمان لیگ با برگزاری بازی در همان ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بود اما شورای تامین به لحاظ سهولت در رفت و آمد تماشاگران و برگزاری بازی در روشنایی ساعت ۱۵ را انتخاب کرد. طبق آئین‌نامه مسابقاتی که شورای تامین به آن ورود می‌کنند ساعتش را این شورا تعیین می‌کند. ۲ باشگاه تراکتورسازی و پرسپولیس ساعتی را برای برگزاری مسابقه پیشنهاد نداده بودند و این پیشنهاد باشگاهی نبود و فقط نظر شورای تامین بود.

وی در مورد اینکه علیرضا منصوریان گفته در تبریز باید ساعت ۵ بعد از ظهر بازی کنیم اما در تهران پرسپولیس ساعت ۳ بازی می‌کند، گفت: این نظر شورای تامین بود که بر اساس ملاحظات و مناسبات آتش‌نشانی و دستگاه‌های مربوطه ساعت بازی را اعلام کردند. دربی هم از این قاعده مستثنی نیست. سازمان صدا و سیما و سازمان لیگ خواهان تغییر ساعت بازی نبودند.

تاج در مورد اینکه بهتر نبود دربی روز جمعه برگزار شود؛ گفت: حتما اینطور است اما با توجه به برنامه‌ها چاره‌ای جز برگزاری بازی در روز یکشنبه نبود و سازمان لیگ هم در این باره توضیحاتی ارائه کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه امروز با طاهری و آجورلو مدیران دو باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: من امروز صبح جلسه‌ای هم با افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال داشتم و برای مشکلاتی که در مورد این باشگاه پیش آمده است. امروز هم نامه‌هایی از صدور مجوز حرفه‌ای برای برخی از باشگاه‌ها آمده است که ممکن است با محرومیت‌هایی مواجه شوند و این مشکلات در حال حل شدن است.

تاج در مورد بدهی خارجی باشگاه‌های ایرانی گفت: از نظر کارشناسان بهترین بازار، بازار ایران است. اینکه بازیکنان می‌آیند و بعداز مدتی می‌روند و پول‌شان را می‌گیرند. باشگاه‌ها باید بهترین نفرات را با بهترین قیمت انتخاب کنند. نه اینکه فکر کنند اگر قیمتی را مصوب کنند چه کسی این پول را گرفته است. این مسائل باعث شکایت می‌شود و ممکن است اشکالات جدی را به وجود بیاورد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه‌اش با طاهری و آجورلو گفت: جلسه در مورد دو موضوع بود. اول درآمد باشگاه‌ها که باشگاه‌های ما در این رابطه واقعا مظلوم بودند. ۳ مصوبه مجلس برای درآمدزایی تصویب کرده که از سال آینده بخش عمده‌ای از هزینه‌ باشگاه‌ها را پوشش خواهد داد. در این مورد همه باشگاه‌ها و مدیران باشگاه‌ها نظر دهند. همچنین در مورد بازی روز یکشنبه هم با این دو مدیر صحبت کردم. اینکه دو باشگاه دیگر بیانیه ندهند و خوشبختانه آجورلو بیانیه خوبی امروز منتشر کرد. با طاهری هم صحبت‌های خوبی داشتیم. ۱۰ درصد از سهمیه ورزشگاه به هواداران تیم میهمان می‌رسد.

تاج در مورد وضعیت حضور کی‌روش در تیم ملی گفت: کی‌روش دیروز مصاحبه خوبی انجام داد و گفت: همه هدف ما این است که فوتبال در صلح و دوستی برگزار شود و فدراسیون هم دنبال این مسئله است.

وی در مورد اخراج مربیان ایرانی گفت: ۲ راه پیش رو داریم. اول اینکه طبق فیفادی ۴ روز قبل از بازی با قطر تیم ملی جمع شود و با قطر بازی کنیم که این راه خطرناک است و برای کشورهایی مثل اسپانیا، انگلیس که لیگ‌های معتبری دارند خوب است اما ما با رقبایی بازی داریم که قطر و ازبکستان هستند که لیگ‌های خود را تعطیل می‌کنند. اگر بخواهیم بر اساس فیفادی تیم ملی را آماده کنیم نیازی به دستیار نیست. زیرا ۴ روز قبل از مسابقات تیم ملی جمع می‌شود اما راه دیگر این است که طبق برنامه از پیش تعیین شده کار کنیم که راه صعود را هموار می‌سازیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ظاهرا همچنان با کی‌روش مماشات می‌شود، گفت: کی‌روش برنامه ۵-۶ ساله‌ای را اجرا می‌کند. او دیروز هم مصاحبه خوبی انجام داد و انتظارش این است که وقتی که در سازمان لیگ برنامه‌ای تصویب می‌شود اجرایی شود و اعتراضات از سمت دیگری نیاید و آنها را به حداقل برسانیم. سرمربیان هم اگر اعتراضی دارند طبق آئین‌نامه باشگاه‌ها و سازمان لیگ می‌توانند اعتراض خود را به رئیس باشگاه بدهند و باشگاه اعتراض خود را در زمینه‌های برنامه‌ریزی،‌داوری و ... به سازمان لیگ ارائه کند. سازمان لیگ هم موظف است ظرف یک هفته جواب باشگاه را بدهد.

تاج در مورد بیانیه‌های کی‌روش و قرارداد او و اینکه دستیاران ایرانی باید در کنار کی‌روش کار یاد بگیرند اما از تیم ملی اخراج شدند،گفت: ممکن است برخی مواد قراداد کی‌روش را تغییر دهیم البته اکنون بیش از این نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم و توضیح بیشتری نمی‌دهم اما پایبند بودن به این قرارداد مهم است. در مورد دستیاران ایرانی هم کی‌روش دیروز صحبت‌های خوبی کرد و گفت ما به دنبال صلح و دوستی در فوتبال هستیم. برای صعود تیم ملی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. کی‌روش دیروز هم گفت من در مورد تیم ملی صحبت می‌کنم نه افراد.

وی افزود: کی‌روش می‌گوید اگر قرار است طبق فیفادی ۴ روز قبل از مسابقات جمع شویم و به قطر برویم لژیونرهای ایرانی هم باید مستقیما به قطر بروند و به ایران نیایند و در این شرایط مجالی برای تعلیم و یاد دادن نیست. ما یک روز قبل از بازی با قطر آنجا تمرین می‌کنیم. این راه، راه خطرناکی است. ما باید به جام جهانی برویم زیرا در غیر این صورت انگار ۴ سال خاک مرده بر روی فوتبال‌مان ریخته‌اند. مسیر دوم هم این است که برنامه‌ای که از قبل به تصویب باشگاه‌ها رسیده است و پلن B را با کمک باشگاه‌ها اجرایی کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.