معاون امور حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره جلسه اخیر در دادگاه CAS که مربوط به مناقشه بین سرمربی پرتغالی اسبق این باشگاه و پرسپولیسی‌ها بود توضیحاتی ارائه کرد.

علی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص جلسه وکلای حقوقی باشگاه پرسپولیس در دادگاه CAS جهت رسیدگی به شکایت مانوئل ژوزه سرمربی اسبق و پرتغالی پرسپولیس از این باشگاه و رایی که در این خصوص صادر شده بود، گفت: دادگاه سنگینی را پشت سر گذاشتیم که حدود ۵ ساعت جلسه آن به طول انجامید.

وی در مورد ارزیابی‌اش از روند جلسه هم اظهار داشت: من و همکارانم که در دادگاه حاضر شدیم از روند جلسه رضایت داریم و احساس می‌کنیم که لوایح و دفاعیات ما مورد توجه دادگاه واقع شده اگرچه واقعا از حالا نمی‌توان نتیجه دادگاه را پیش‌بینی کرد اما ما به آینده و روند این پرونده امیدواریم. البته باید بگویم که طرف مقابل به صورت مکرر از لوایحی که در فیفا توسط وکلای سابق داده شده و منتهی به صدور رای محکومیت باشگاه پرسپولیس گردیده بود، بهره می‌برد.

معاون امور حقوقی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که نتیجه دادگاه چه زمانی مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان به این سؤال پاسخ داد چرا که حجم این پرونده سنگین است و شاید ۲ یا ۳ ماه و یا حتی بیشتر به طول انجامد اما برخلاف شایعاتی که در برخی رسانه‌ها راه افتاده به هیچ عنوان در حال حاضر بحث کسر امتیاز موضوعیت ندارد. من به همراه آقایان ذاکر وکیل حقوقی و مدیر بین‌‌الملل باشگاه پرسپولیس نهایت توان و تلاش خود را جهت نقض این پرونده به کار بردیم و جلسات و مذاکراتی هم با طرف دیگر پرونده داشتیم.

جمشیدی در ادامه تصریح کرد: اگر دفاعیات وکلای سابق کارساز بود مطمئنا نتیجه رای فیفا به نفع باشگاه می‌شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. برای دفاع از حقوق باشگاه یک تفکر و یک لایحه جدید لازم بود تا بتوانیم از اندک روزنه‌های حقوقی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خود مانوئل ژوزه سرمربی اسبق پرتغالی پرسپولیس در این جلسه شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: بله! حتی فیلیپه دستیار او و ریس وکیل او هم در این جلسه شرکت داشت. باید بگویم که وکلای ژوزه عموما از رای فیفا دفاع می‌کردند و اینکه از سوی باشگاه پرسپولیس در مرحله قبل این دفاعیات به این صورت انجام نشد و این مسئله وکلای مربی پرتغالی را مضطرب کرده بود. آنها عصبانی بودند و معتقد بودند باشگاه در سال‌های قبل این قرارداد را قبول کرده بود.

معاون امور حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: یک نکته هم باید اشاره کنم و آن این است که ما در این پرونده به دلیل حساسیت‌های خاص آن از اساتید خبره بین‌المللی نظرات و مشورت‌هایی گرفتیم و عموما این عزیزان معتقد بودند متاسفانه باشگاه درباره این پرونده و در فیفا در سنوات قبل دفاع مطلوبی نداشته است. این اساتید مباحث مطروحه تیم حقوقی باشگاه را تائید کردند و ما هم بر مبنای یک استراتژی و روش معین که البته مستند و مستدل بود، دفاع کردیم. روش‌های ناکارآمد قبلی که نتیجه آن حکم علیه باشگاه شده بود در اولویت دفاع ما نبود.

ما جهت خشنودی دل هواداران پرطرفدارترین تیم آسیا و در جهت احقاق حقوق باشگاه تمام سعی و تلاش خویش را به کار گرفتیم و امیدواریم علیرغم تمام سختی های پرونده به جهت رای سابق فیفا علیه باشگاه ، نتیجه نهایی به نفع تیم بزرگ و محبوب پرسپولیس باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.