هافبک تیم ملی فوتبال گفت: واقعیت این است که اگر من هم جای کی‌روش بودم شاید زودتر از این‌ها از کوره در رفته و تیم را می‌گذاشتم و می‌رفتم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در خصوص آخرین وضعیتش و اینکه برای ادامه فعالیت بازیگری‌اش کدام تیم را انتخاب می‌کند، گفت: تا ژانویه با روستوف قرارداد داشتم و همانطور که طبیعی بود برای نیم‌فصل رقابت‌ها به ایران آمدم تا تمرینات اختصاصی‌ام را پیگیری کنم. با این حال مسئولان روستوف برای تمدید قراردادم چندین بار تماس گرفتند که فعلا با توجه به چند پیشنهاد دیگری که از لیگ‌های مختلف دارم صبر کردم تا بهترین تصمیم را بگیرم تا در صورتی که انتقالم به این لیگ‌ها محقق نشد به تمدید قرارداد با روستوف فکر کنم.

وی در مورد اینکه آیا این پیشنهادات فقط در رسانه‌ها مطرح می‌شود و یا واقعا وجود دارد، گفت: به واقع این پیشنهادات وجود دارد و چند تیم ابراز علاقه کردند اما امروز و فردا جلسه‌ای بین مدیر برنامه‌هایم با مسئولان ۲ باشگاه انجام می‌شود و باید ببینیم تیم‌های فوق شرایط مناسب را ایجاد می‌کنند یا خیر. این پیشنهادات اصلا بحث رسانه‌ای نبوده و واقعیت دارد.

عزت‌اللهی درباره اینکه خودش به کدام لیگ تمایل دارد،‌گفت: آلمان و انگلیس بهترین لیگ‌های دنیا را دارند و کشورهایشان از پایه خوب کار می‌کنند. امکانات خوبی در این کشورها وجود دارد و من هم دوست دارم جایی بروم که روز به روز پیشرفت کنم چون مهمترین اصل رشد و پیشرفت است و امیدوارم در این مسیر بهترین انتخاب را داشته باشم.

هافبک تیم ملی در مورد اینکه به خاطر پیشنهاد هامبورگ آیا در این خصوص با مهدوی‌کیا مشورت کرده است، گفت: با آقای مهدوی‌کیا صحبتی نکردم و نمی‌دانم در آن سو ایشان با هامبورگ صحبتی کرده است یا خیر اما اگر این موضوع جدی شود حتما با آقا مهدی مشورت می‌کنم چون او از بهترین‌های این باشگاه بوده و از محیط آلمان و هامبورگ شناخت خوبی دارد.

وی در مورد اینکه آیا با کی‌روش هم مشورت خواهد کرد، گفت: اولین نفر با کی‌روش برای آینده‌ام مشورت می‌کنم و قبلا هم این کار را کرده‌ام و باز هم برای انتخاب تیم‌های آینده با سرمربی تیم ملی مشورت خواهم کرد.

هافبک تیم روستوف در مورد اینکه چه فضایی در لیگ برتر روسیه وجود دارد، گفت: چند سالی می‌شود که در ورزش روسیه بحث جوانگرایی مطرح شده که قبلا این طور نبود اما الان به جوان‌ها بها می‌دهند و حضور بازیکنانی مثل من و سردار نشان می‌دهد که دوره، دوره جوان‌هاست و برای موفقیت باید به جوان‌ترها میدان بدهند. در واقع برای پیشرفت و پیروزی در رده‌های باشگاهی و ملی باید به جوان‌ها بها داد. در فوتبال روسیه به این نتیجه رسیده‌اند اگر می‌خواهند در جام جهانی موفق شوند و از حیثیت خود در این رقابت‌ها که البته میزبان آن هستند، دفاع کنند، باید نسل دیگری را تربیت کرده و به جوان‌ها میدان بدهند.

عزت‌اللهی درباره اینکه چه تفاوتی بین اهمیت به تیم‌های پایه در ایران و روسیه وجود دارد، گفت: برایم خیلی سخت بود وقتی که ۱۶سالم بود و در ملوان بازی می‌کردم، آن هم بین بازیکنان باسابقه، دشوار بود که بخواهم بین آنها قد علم کنم چون کمتر مربی این کار را انجام می‌داد اما احمدزاده در ملوان به من اطمینان کرد و از من بازی گرفت و شجاعت خود را نشان داد. از سوی دیگر فکر می‌کنم با سیاستی که فدراسیون ایران در خصوص جوانگرایی به کار گرفته روند خوبی در حال شکل‌گیری است و هر سال ۳-۴ جوان خیلی خوب به فوتبال ایران معرفی می‌شوند. این روند خوب است اما باید بهتر و بیشتر شود.

وی افزود: در حال حاضر شاهد تغییر نسل تیم ملی هستیم و کسی هم از این موضوع ضرر نکرده است و همه هم راضی هستند. بهترین نتایج را می‌گیریم و در سال ۲۰۱۶ فقط یک گل خوردیم و صدرنشین گروه‌مان هستیم و این برمی‌گردد به اعتماد و شجاعت مربیان که آنها هم از جوانگرایی ضرر نخواهند کرد هر چند که شاید جوانترها برای اینکه جا بیفتند کمی به زمان نیاز داشته باشند اما در لیگ روسیه این روند به کندی صورت می‌گیرد و درهر تیم حداقل ۲ بازیکن بالای ۳۳ سال حضور دارند که این موضوع در نهایت به تیم ملی کشورشان ضربه می‌زند و شاید در جام جهانی با مشکل مواجه شوند.

هافبک تیم ملی درباره اینکه این روزها کی‌روش از تیم ملی استعفا داده و از شرایط ناراضی است، گفت: واقعیت این است که اگر من هم جای کی‌روش بودم شاید زودتر از این‌ها از کوره در رفته و تیم را می‌گذاشتم و می‌رفتم اما او ارتباط خوبی با مردم دارد و خون دل خورده که تیم ملی را به این جایگاه رسانده و وقتی این مسائل را نگاه می‌کند شاید حسرت بخورد و دلش نیاید تیم ملی را تنها بگذارد.

وی ادامه داد: اما یکسری افراد که به فکر منافع شخصی خود هستند در خصوص مباحثی که به آنها ارتباطی ندارد صحبت کرده و از آنها می‌خواهم اگر کاره‌ای هستند در سمت‌ها و پست‌های خود کاری کنند چون تیم ملی متعلق به یک ملت است. این صحبت‌های آنها خیانت است و تیم ملی را از تمرکزی که دارد، دور می‌کند. خوشبختانه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هوشمندان عمل می‌کنند و حالا که حمایت خوبی از تیم ملی دارند از آنها می‌خواهم با این افراد برخورد کرده تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

عزت‌اللهی درباره اینکه تا چه اندازه زبان روسی را یاد گرفته، گفت: خیلی زیاد یاد نگرفتم اما در حد آداب و معاشرت روزانه یک چیزهایی بلدم.

وی در پایان با اشاره به روز هوای پاک درباره اینکه آیا در روسیه خودش رانندگی می‌کند،‌گفت: خیر من و سردار آنجا راننده داریم هر چند که می‌توانیم خودمان هم پشت خودرو بنشینیم اما به قدری در این کشور رانندگی مردم بد است که ترجیج می‌دهیم راننده داشته باشیم. به طور مثال به یکباره در وسط جاده یک ماشین بدون اینکه راهنما بزند دور گرفته و موجب می‌شود خطراتی برای سایرین پیش بیاید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )