بازیکن سابق استقلال گفت: زمانی که ما در استقلال بازی می‌کردیم که زیاد هم دور نبود اگر حتی مساوی هم می‌کردیم باید در رختکن می‌خوابیدیم تا مردم کامل از ورزشگاه بروند.

محمدرضا شکورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص دیدار استقلال با استقلال خوزستان گفت: من بازی را تماشا کردم و اعتقاد دارم این تیم، تیم بزرگی نیست، البته هستند دوستانی که ایرادات فنی را ببینند و من سعی می‌کنم نقاط مثبت را ببینم.

وی افزود: منصوریان به جوان‌ها بها داده و این تیم دو سال دیگر یک تیم خوب می‌شود. درست مثل پرسپولیس که تیمی جوان و بی‌تجربه بود و الان برانکو آمده و اجازه دخالت به هیچ‌کس نداده و آنها هم خودشان را راحت پیدا کرده‌اند. از استقلال امسال انتظار نداشته باشید. من می‌دانم که طرفداران استقلال تحمل باخت را ندارند و واقعاً الان شرایط عوض شده است.

پیشکسوت استقلال تأکید کرد: زمانی که ما در استقلال بازی می‌کردیم، اگر در ورزشگاه آزادی مساوی می‌کردیم یا می‌باختیم، باید در رختکن می‌خوابیدیم تا تماشاگران از استادیوم بروند. مگر جرأت داشتیم از مقابل آنها رد شویم یا در چشمشان نگاه کنیم؟ این تیم ایرادات زیادی دارد که یکی از آنها بزرگ کردن بی‌دلیل بازیکنان است.

شکورزاده افزود: این بازیکنانی که از آنها به عنوان بازیکنان میلیاردی و ستاره یاد می‌شود، درست مثل ما هستند. ما زمانی در استقلال ستاره بودیم ولی از این پول‌ها نبود. بازیکن‌سالاری در استقلال بیداد می‌کند و باید مقابل این مسئله ایستاد. از طرفی فکر می‌کنم کادر فنی استقلال کمک زیادی به منصوریان نمی‌کنند و من از روز اول گفتم این نفرات کم‌تجربه هستند.

به گزارش فارس، پیشکسوت استقلال با اشاره به اینکه موفقیت باید پله پله به دست بیاید، گفت: دستیاران منصوریان حتی تجربه مربیگری در پایه‌ها را هم نداشتند. حسن حبیبی همیشه می‌گفت کار باید پله پله پیش برود، ولی می‌بینید که کمک‌های منصوریان به یکباره دستیار او شدند. شما سرمربی بارسلونا را هم که ببینید در کنارش از افراد کارشناس استفاده می‌کند. به نظرم بهتاش فریبا آمده کمک هم کرده، ولی نظرات او به‌نوعی تسکین است و کار از جای دیگری اشکال دارد.

وی در خصوص اینکه راهکارش چیست، گفت: راهکار این است که از کادر فنی حمایت شود. همان دو هزار نفری که روز اول به کمپ حجازی رفتند و از منصوریان حمایت کردند حالا باید از او حمایت کنند. فرض کنید این مربی عوض شود. چه کسی می‌تواند سرمربی باشد تا تیم را جمع کند؟ اگر همین فردا به من بگویند بیا سرمربی استقلال شود، من هم این تیم را قبول نمی‌کنم، چون نیم‌فصل گذشته و با زیرو بمش آشنا نیستم. تا بخواهم تیم را بشناسم فصل تمام شده است. هستند دوستانی که در تلویزیون انتقاد می‌کنند، ولی به نظرم آنها جوگیر می‌شوند و اگر خودشان سرمربی استقلال شوند می‌گویند باید به ما یکسال فرصت بدهید. این تیم باید با طمأنینه کارش را پیش ببرد و هیچ کس جز منصوریان نمی‌تواند مشکل را پیدا کند، البته او باید کادر فنی‌اش را تقویت کند.

شکورزاده در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: منصوریان، رحمتی را در این چند بازی کنار گذاشت و شاید حالا عده‌ای بگویند چرا این کار را کرد، اما اشتباه از خودش بود. او از روز اول بازیکنان تیمش را بزرگ کرد در حالیکه استقلال در سال‌های گذشته دروازه‌بانان بزرگی داشت، ولی اینقدر روی‌شان مانور نمی‌شد. از طرفی وقتی یک مربی تیمش را تغییر می‌دهد، نباید باعث شود تیم ضربه بخورد. من می‌گویم همه تصمیمات باید با فکر باشد.

وی با اشاره به اتفاقی که در زمان حضورش در استقلال رخ داده بود، گفت: یک روز در تمرین استقلال مجید نامجومطلق بدون آنکه حواسش باشد، پا روی پیراهن علی جباری که شماره ۷ استقلال را می‌پوشید، گذاشت. پیراهن روی زمین افتاده بود و کسی حواسش نبود. همان لحظه اصغر حاجیلو رسید و با سیلی به صورت نامجومطلق زد و گفت چرا حواست نیست که روی چه پیراهنی پا گذاشته‌ای. این پیراهن بر تن بزرگان استقلال بوده و سال‌ها برایش زحمت کشیده شده است. نامجومطلق هم مؤدبانه پذیرفت و عذرخواهی کرد. این نشان می‌دهد در قدیم برای پیراهن و نام استقلال ارزش قائل بودند، نه‌اینکه حالا باختن عادی شود و وقتی با یک برد همه اشکالات فراموش می‌شود، حالا هم تماشاگران نباید به باخت توجه کنند و باید از منصوریان حمایت کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۲ )