رئیس فدراسیون فوتبال گفت: واقعیت این است که تیم ملی به هر جهت اولویت اصلی ماست و همه اعضای هیات رئیس با استعفای کارلوس کی‌روش مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج در نشست خبری اظهار داشت: تقدیر و تشکر و قدردانی می‌کنم از شما و عذرخواهی می‌کنم که حدود ۲۰ دقیقه تاخیر آمدم زیرا هیات رئیسه ما طول کشید.

وی افزود: بحثی که در واقع در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح بود و شاید شما به این خاطر حاضر شدید بحث استعفای کی روش بود. خودم با کی روش صحبت داشتم. واقعیت این است که تیم ملی به هر جهت اولویت ماست و میادین رقابتی بین‌المللی که در سطح تیم ملی و باشگاه‌هاست.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اختلافی پیش آمده بود که باید کار مهمی بکنیم و در مجموع انتقاد هم بپذیریم و برنامه‌های اجرایی را دنبال کنیم. سازمان لیگ برنامه‌ای به کلیه باشگاه‌ها داده و این برنامه مورد تایید و تصویب باشگاه‌ها قرار گرفته است. این برنامه متناسب با لیگ قهرمانان و باشگاه‌ها و تیم ملی بوده است.

تاج گفت: این برنامه توسط یکی از باشگاه‌های مهم به نام پرسپولیس مورد انتقاد قرار گرفت. کی روش هم می‌گفت تمام تلاشم را کرده‌ام و ۶ سالی که بوده‌ام تیم ملی ۴-۵ سال جز تیم‌ اول آسیا باشد. با توجه به محدودیت‌هایی که ما داریم. قابل قیاس با کره و ژاپن و دیگر کشورها نیستیم اما در همه عرصه‌ها تلاش بوده که برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در تیم ملی جوانگرایی خوبی انجام شد که بسیار خوب است. از طرفی نظم و انضباط خوبی در تیم وجود دارد. هماهنگی و همدلی زیادی هم در تیم ملی هست و این مسائل موجب شد تا اعضای هیأت رئیسه به اتفاق آراء‌نظرشان این باشد که کی‌روش بماند و با استعفایش مخالفت شد تا بتوانیم با توجه به شرایط حساس کنونی و به دلیل اینکه زمان کمی برای آماده‌سازی داریم کارها را پیش ببریم. همه ما باید تلاش کنیم تا با شرایط خوبی به مسابقات مقدماتی جام جهانی برویم.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله مصوبه هیأت رئیسه بود البته هیأت رئیسه مصوبه‌های دیگر هم داشت. باید بگویم امروز اعضای کمیته اخلاق معرفی شدند و باید کار گسترده‌ای انجام دهند. همچنین یکی دیگر از مصوبات این بود که افرادی که در حوزه فوتبال فعالیت می‌کنند اگر بر اساس قوانین موجود در آئین‌نامه انضباطی صحبت‌های خلاف واقع انجام دهند کمیته اخلاق و انضباطی به این مسائل رسیدگی کنند. همچنین مقرر شد دبیرکل فدراسیون فوتبال همه مطالب مرتبط در چند وقت اخیر را گردآوری کرده تا رسیدگی شود. در این بین برخی از بحث‌ها جنبه قضایی هم دارد که فدراسیون تصمیم دارد آن را پیگیری کند. البته باید بگویم این مسائل ربطی به پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و... ندارد. اما برخی افراد مصاحبه‌هایی انجام دادند که مسئولیتی در زمینه آن ندارند که از برخی جهات درست نبود. برخی هم انتقادهایی کردند که البته انتقادپذیری وظیفه فدراسیون فوتبال است. در مجموع برخی انتقادها هم دلسوزانه بود که ما باید به آن گوش بدهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد دیدار با وزیر ورزش و اینکه او چه نظری در این ارتباط داشت، گفت:‌روز گذشته ملاقاتی نداشتیم. امروز با وزیر دیدار کردیم و او نظرش این است که ما در تیم ملی موفق عمل کنیم و نگاه همه ما در این عرصه به یک سو باشد. این اختلافات به سود هیچ کسی نیست. همه با همدلی،‌ رفاقت و برنامه‌ریزی باید نگاه‌مان رو به جلو باشد.

تاج در ادامه تاکید کرد: فدراسیون باید بابت کارهای ارزنده‌ای که در تیم ملی شده از کی‌روش تقدیر کند. با توجه به خدماتی که تیم ملی در چند سال اخیر داشته ما در ۴ سال گذشته بهترین رنکینگ را داشته‌ایم. تیم ملی شرایط شکوفایی داشته است و بدترین انتقادات انجام شده است. در همین چند روز در همین شبکه خبر که الان نشست را به صورت زنده پخش می‌کنند ۲۳ برنامه طی ۳ روز در رابطه با این موضوع داشتند و برخی از افراد هر چه دلشان خواسته اعلام کردند.

وی ادامه داد: برخی صحبت‌ها انجام شد که باید به آن پاسخ داده شد. در کل هیأت رئیسه حمایت قاطع از تیم ملی دارد و همچنین آنها بر این باورند که باید از تمامی نماینده‌های فوتبال ایران به نحو احسن حمایت کرد تا ما نماینده‌های قدرتمندی در مسابقات آسیایی داشته باشیم. ما باید هم تیم ملی قوی‌ای داشته باشیم و هم نماینده‌های قوی در مسابقات داشته باشیم. پرسپولیس، ذوب‌آهن،‌استقلال و استقلال خوزستان هم همین شرایط را دارند و باید آنها هم مثل تیم ملی قوی باشند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه توجه میلیون‌ها مخاطب به تیم ملی است، به همین خاطر صحبت‌های افراد مختلف در مورد این مسئله مطرح شده است، تصریح کرد: به هر حال صحبت‌های زیادی انجام شده است. یک نفر در این مورد ۲۲ بار طبق اعلام کی‌روش در رسانه‌های مختلف صحبت کرده است. مسائل دیگر هم بوده است و خیلی حرف‌ها مطرح شده که قابل استفاده نیست. همین فرد که اعتقاد داشته در جایی پول‌های آلوده وجود داشته و به یک نفر انتقاد می‌کرد خودش در مقطعی سرمربی آن مربی شده و همین پول آلوده را آورده است.به هر حال رسانه ملی کارش را می‌کند و ما هم کارمان را انجام می‌دهیم.

به گزارش فارس، وی در مورد اینکه تلویزیون همیشه یار دوازدهم تیم ملی بوده است، گفت: درست است تلویزیون همیشه یار دوازدهم تیم ملی بوده است و باید تلاش کند تا وحدت داشته باشیم. کمک به یکرنگی در مجموعه شود، اختلافی پیش آمده و یک نفر هم جواب داده است. در بخش رسانه‌ای باید بهتر عمل می‌شد ما هم انتقادی نداریم و پاسخ می‌دهیم، البته از صداوسیما هم تشکر می‌کنیم.

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال چه جوابی به پاسخ احتمالی کی‌روش خواهد داد، گفت: به نظر من اختلاف‌نظری که اکنون پیش آمده بهتر است تا اینکه این اختلاف‌نظر در برج ۱۲ و یک پیش می‌آمد. در برج ۱۲ و یک مجالی برای رسیدن به این حرف‌ها پیدا نمی‌کنیم. ما ایستادیم تا ببینیم حرف‌ها به کجا ختم می‌شود،‌ اما در برج ۱۲ و یک نمی‌شود حرفی زد. باشگاه‌ها هر ۴ روز یکبار بازی دارند. تیم ملی هم دو بازی سنگین و نفس‌گیر در فروردین دارد و کشور ضرر می‌کند. خیلی از حرف‌هایی که زده شد را پذیرفتیم، البته قابل پاسخگویی هم بودند. اینکه گفته بودند فدراسیون سکوت و چی و چی و چی! اما ما تعجیل در پاسخگویی نمی‌کنیم.

تاج تصریح کرد: برخی حرف‌ها را زدند اما گاهی صلاح نمی‌بینیم همان‌موقع پاسخ دهیم، باید کار پخته شود. یک یا دو هفته پیش هم اعلام کردم که اگر کسی بهتر می‌تواند برنامه‌ریزی کند، بیاید و بگوید. اشکالی ندارد، اما برخی کارشناسان می‌آیند و در مورد همه‌چیز نظر می‌دهند از آلودگی هوا تا آب‌وهوا. یک کارشناس خیلی مؤدبانه و منطقی چیزهایی را می‌گوید اما در مورد همه چیز نظر می‌دهد. قبل از بازی با کره جنوبی گفت که من شیوه بازی تیم ملی را نمی‌پسندم اما وقتی پیروز شدیم گفت بد نبود، در مورد آلودگی هوا هم نظر داد و گفت نباید در این هوای آلوده بازی می‌گذاشتند. اعتراض به برنامه بازی‌ها حق قانونی سرمربی یک باشگاه است.

تاج تاکید کرد: هر باشگاهی اعتراضی دارد و می‌خواهد به برنامه‌ریزی اعتراض کند می‌تواند نزد ما بیاید و البته با خودش باید پیشنهاد هم بیاورد. ما این آمادگی را داریم تا پیشنهادات باشگاه‌ها را گوش کنیم. به نظرات آنها با دقت نگاه کنیم.

خبرنگاری در خصوص فساد در فوتبال از تاج سؤال پرسید که او گفت: فدراسیون فوتبال همیشه در مقابله با فساددر فوتبال کمترین نقش را در فوتبال داشت و بیشترین نقش را دستگاه‌های نظارتی داشتند. نظر همه این است که اگر ادعایی در مورد فساد در فوتبال وجود دارد باید رسیدگی شود. خود شما رسانه‌ها هم اگر چیزی را رصد می‌کنیم و در مورد آن اطلاعاتی دارید حتما در اختیار کمیته اخلاق، انضباطی و سایر نهادها بگذارید چون این مسئله فقط به فوتبال ربط ندارد و دستگاه‌های نظارتی آن را کنترل می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون برگزاری اردوی تیم ملی در امارات و اینکه گفته می‌شد این اردو از قبل در برنامه‌های کی‌روش نبوده و اتفاقا مواضع زیادی نسبت به این موضوع گرفته شده است، گفت: واقعیت این است که اردوی امارات اردوی بسیار خوبی بود و زمین چمنی که ما در اختیار داشتیم بسیار عالی بود چون چنین زمین در ایران نداریم و این یک واقعیت است. وقتی ما در زمین باشگاه ایرانیان بودیم انگار در خاک خودمان تمرین می‌کردیم و از همه مهمتر اینکه آنجا از لحاظ هزینه بسیار ارزان بود. ما هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ آب و هوا و مجموعه اردوی بسیار خوبی داشتیم و اگر کسی دنبال توجیه اردو است باید این موارد را بداند.

به گزارش فارس، تاج تاکید کرد:‌ یکسری حرف‌های کی‌روش درست است آنجایی که او مدعی است اگر یکسری از تیم‌ها یا افرادی که برنامه را دریافت می‌کنند همان ابتدا که برنامه را می‌بینند اعتراض کنند. شما ببینید پرسپولیس در صدر جدول قرار داشت واستقلال از بحران بیرون آمده بود. با یک اردو این همه انتقاد برای من عجیب است. یک عده را خیلی وقت بود ندیده بودیم و دلمان برایشان تنگ شده بود. اما از روزی که این اردو برگزار شد در این برنامه و آن برنامه مصاحبه می‌کردند. به نظر من که بعضی از حرف‌ها که قابل پیگیری است. پرسپولیس شرایط بسیار خوبی دارد و در این مدت می‌دیدم که یکسری می‌گفتند این مربی را بردارید و یکسری می‌گفتند یکی دیگر را بگذارید. این حرف‌ها بازتاب قانونی دارد. آنهایی که مسئولیت اداره کشور را داشتند امروز همگی با استعفای کی‌روش مخالف بودند و این را در جلسه هم اعلام کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هواداران پرسپولیس و هواداران تیم ملی را درک می‌کنیم، همه نگران نتایج تیم ملی هستند و هواداران پرسپولیس و استقلال هم نگران نتایج تیم‌های خود هستند. سازمان لیگ تمام تلاشش برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت فعالیت تیم ملی و نمایندگان فوتبال ایران است. سازمان لیگ تلاش زیادی برای حفظ سهمیه لیگ ایران در مسابقات آسیا کرد که خوشبختانه این اتفاق افتاد، باید با مدیریت دقیق این وضع را به پایان برسانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه تأکید کرد: مصاحبه برانکو ایوانکوویچ امروز امیدوارکننده بود، بحث‌ها و نظرات دیگری داشتیم که نظر برانکو امروز نظر هیأت رئیسه را هم تغییر داد. شرایط برای همه بسیار سخت است. متأسفانه در این میان برخی کج سلیقگی می‌کنند و موضوعات مختلفی را بیان می‌کنند، مثلاً می‌گویند قرار است دیگر پرسپولیسی‌ها را دعوت نکنند که من گفتم سرمربی تیم ملی بزرگوارتر از آن است که بازیکنی را محروم کند. برخی از صحبت‌ها باعث ناامیدی می‌شود و فضا را به سمتی می‌برد که ما هاله‌ای را دورمان بکشیم و فقط با جاهایی که حقایق را منتقل کنند، صحبت کنیم. این مسائل همه رصد می‌شود.

وی افزود: واقعیت این است که اختلافاتی که به وجود می‌آید به‌خاطر برنامه لیگ قهرمانان آسیاست که مطابق با شرق آسیاست. هر دو سال یکبار در برج ۱۲، یک و دو این مشکلات برای کل کشورهای غرب آسیا به وجود می‌آید. شما دیدید اکنون فنلاند و سوئد در امارات بودند ولی نتوانستیم با آنها بازی کنیم. حتی بازی‌های دیگری هم فراهم می‌کنیم به دلایل مختلف لغو می‌شود. جا دارد یک دست مریزاد به فدراسیون و تیم ملی گفته شود. نه‌اینکه این هجمه‌ها را به ما وارد کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که کی‌روش چه زمانی به ایران بازخواهد گشت، تصریح کرد: به هر حال کی‌روش استعفا داده و ما با آن مخالفت کردیم. باید مخالفت با استعفا را برای او که در دبی حضور دارد بفرستیم البته موضوعی هم که وجود دارد این است که من سؤالی از صداوسیمای محترم کشورمان دارم و آن اینکه اگر فردا کی‌روش به ایران آمد باید چه کند؟

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه کی‌روش خوبی‌هایی هم داشته اما برخی رفتارها انجام داده به طور مثال ملی‌پوشان پرسپولیس را اخراج کرده است، اظهار داشت: این لفظ بد است و هیچ بازیکنی اخراج نشده است. حسین کلانی امروز حرف خوبی زد همچنین امروز با جعفر کاشانی رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس صحبت کردم که از او تشکر می‌کنم. همچنین از طاهری هم تشکر می‌کنم که رفتار خوبی در این باره انجام داد. البته چیزی که وجود دارد این است که کلانی امروز مصاحبه کرده و گفته که از این منظر به قضیه نگاه نکنید. با بازگشت ملی‌پوشان به هر حال نگرانی سرمربی پرسپولیس برطرف شد و ملی‌پوشان این تیم به تمرینات آمدند تا در تیم خودشان تمرین کنند و قرار است در روزهای فیفادی به تیم ملی دعوت شوند. به هر حال می‌توان هر جور سؤال کرد اما واقعیت ماجرا این بود که گفتم.

تاج در پاسخ به سؤال خبرنگاری افزود: این که می‌گویم خواهش می‌کنم که همه خبرنگاران آن را بنویسند از من پرسیدید که بهتر نبود برای اردوی تیم ملی نظرات همه باشگاه‌ها را می‌گرفتید و من هم این را می‌گویم که کشور ما با قانون اداره می‌شود. قاطعیت در برنامه و اجرای صحیح برنامه‌ها است. همه مربیان باید طبق قانون که قول داده و امضا کرده‌اند رفتار کنند، دوم اینکه اختلاف‌نظر همیشه هست همین اختلاف باعث رشد می‌شود. توسعه در انتقاد است باید از ما انتقاد کنند مگر ما چه کسی هستیم که از ما انتقاد نکنند. اما باید مسیر قانونی این موضوع طی شود. هر سرمربی باید نظرش را می‌داد و اینطور نیست که برنامه دائم تغییر کند. من به عنوان رئیس فدراسیون این حرف‌ها را می‌زنم. اگر هم انتقادی هست باید قانونی باشد و ابتدا به مدیر باشگاه نامه بزنند و از مسیر قانونی کار را پیگیری کنند. اینطور نباید باشد هر کسی تماس بگیرد و حرفی بزند به هر حال موافق و مخالف همیشه هست اما صداوسیما نباید اینگونه جلو می‌رفت. من این مسئله را به مقامات صداوسیما هم گفتم و آن را منعکس کردم. باید نقطه‌نظرات از طریق سرمربی به مدیر باشگاه اعلام می‌شد اما متأسفانه یک سری که نه مدیر هستند نه سرمربی و هیچ نقشی هم ندارند نظراتی می‌دهند.

وی در مورد اینکه برانکو سرمربی پرسپولیس مدعی شده از ادبیات فتاحی مسئول برگزاری بازی‌ لیگ برتر ناراحت است، گفت: برخی از ادبیات فتاحی مورد پسند من هم نیست.

وی ادامه داد: برخی در تیمی مسئولیت دارند و آتش‌بیار معرکه شده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نمی‌شد جلسه‌ای با حضور همه سرمربیان برگزار کرد تا کی‌روش و سرمربیان تعامل داشته باشند، گفت: این هم یک پیشنهاد است. به هر حال باید تعامل داشت. فدراسیون فوتبال مسئول تیم ملی است و مسئول باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان هم هست. فدراسیون فوتبال مسئول تمام باشگاه‌ها هم هست. این مجموعه در اختیار فدراسیون فوتبال است و باید با تعامل کار کنیم. در اساسنامه همه اینها آمده است. ما برنامه مکتوب داریم، ضمن اینکه اگر همه را دعوت کنیم ممکن است شلوغ شود و بگویند نتیجه نگرفتیم.

تاج ادامه داد: بهترین راه این است که برنامه را به صورت مکتوب به باشگاه‌ها بدهیم و باشگاه بروند و رویش خوب فکر کند و نظرش را اعلام کند. در همه دنیا این رویه اجرا می‌شود و یک جلسه هم با آنها برگزار می‌کنیم، اما بهترین راه همین ارائه برنامه مکتوب است که در دنیا مرسوم است. باشگاه‌ها یا برنامه را تأیید می‌کنند یا اظهارنظر می‌کنند یا تغییراتی در آن می‌دهند، ما هم آنها را تغییر می‌دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )