سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: فردا بازی مهمی با تیمی داریم که مقابل پرسپولیس خوب کار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل پدیده گفت: هفته وحدت را تبریک می‌گویم و همچنین به خانواده علی نظرمحمدی و رضا مهاجری تسلیت می‌گویم. آنها فوتبال را در غم خود شریک بدانند. ما فردا بازی مهمی داریم. آن هم با تیم پدیده‌ای که مقابل پرسپولیس روند خوبی داشت و بسیار خوب بازی کرد.

منصوریان ادامه داد: بازی حساس و مهمی با تیم پدیده داریم که روند خوبی داشته است. هفته گذشته تیم آقای مهاجری را آنالیز کرده‌ایم. سعی و تلاش‌مان این است که انرژی مثبت را به تیم برگردانیم و به سکوها انرژی مثبت را برگردانیم.

* بعد از بازی با پدیده برای لیست نیم فصل با افتخاری جلسه دارم

وی درباره اینکه آیا استقلال لیست خروجی و ورودی دارد، افزود: برای لیست ما بعد از بازی با پدیده به اتفاق افتخاری مدیرعامل و بهتاش فریبا مدیر فنی صحبت خواهیم کرد تا لیست ورود و خروج ما مشخص شود و به نتایج مطلوبی برسیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص بازی استقلال مقابل پدیده و همچنین باختی که این تیم به تراکتورسازی داد و اینکه این تیم هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند، گفت:‌ما نیمه دوم بازی با تراکتورسازی خوب نبودیم همانطور که در نیمه اول بازی با پیکان عملکرد خوبی نداشتیم. ما دو نیمه بد داشتیم و باید اعتماد به نفس را به تیم برگردانیم. هفته پیش با رقیب خودمان در جدول بازی داشتیم. ایرادی که در این بین است این است که باید سریع آن را رفع کنیم و آن این است که در ۷ بازی توانایی گل زدن داشتیم و جلو افتادیم اما در اواخر بازی بی‌نظم بودیم و نتیجه نگرفتیم. در هفته گذشته ما روی تیم کار کردیم و انرژی ما به سمت تیم رفت. نیمه بالای تیم ما اگر در ۹۵ دقیقه گل نخوریم توانایی گل زدن دارد.

*لازم نیست ۲ بر یک برنده شویم

منصوریان افزود: ما باید در ساختار دفاعی خودمان کار کنیم و از فردا این موضوع را شکل بیندازیم که حتی می‌توانیم یک بر صفر هم برنده شویم. اما به شرطی که گل نخوریم و لازم نیست ۲ یک برنده شویم. ما در این خصوص به لحاظ روحی روی تیم کار کردیم و از عملکرد تمرینی بازیکنانم بسیار راضی هستم چرا که جوانان خوبی داریم. ما نقشه کلی کار را در آسیا، جام حذفی و لیگ برتر را برای بازیکنان تصویرسازی کردیم و آنها آمادگی ذهنی خوبی دارند. یک سر فوتبال برد، یک سر دیگر باخت و یک سر دیگر مساوی است. اما برای استقلال باید خط دفاعی خوبی داشته باشیم تا حتی یک بر صفر هم برنده بیرون بیاییم و نیاز به گل دوم نیست. ما باید ساختار دفاعی‌مان را تغییر دهیم و نه اینکه فقط روی خط دفاع کار کنیم بلکه برای دفاع کردن باید از جلوی زمین این کار را آغاز کنیم. در این هفته روی این مسائل کار کردیم و باید از بزرگترهای تیم تشکر کنم. ما به موضوعات جانبی کار نداریم.

* فضای مجازی ناهنجار است و وضعیت آن واویلاست

وی خاطرنشان کرد: در این بین سعی و تلاش من جدا از مسائل تاکتیکی این است که نمی‌دانم باید چه کار کنم تا بازیکنان از فضای مجازی دور شوند. چرا که فضای مجازی فضای ناهنجاری است که فضای فرهنگی حاکم بر آن زیبنده مردم ما نیست. متاسفانه فضای مجازی و وضعیت آن در فوتبال ما واویلاست. من برای بازیکنانم سال‌های ۱۹۹۸- ۹۹ -۹۶ -۲۰۰۰-۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ را مثال می‌زنم. که آن زمان فضای مجازی نبود اما در آن فضای آموزشی ما ۱۹ لژیونر تاپ و چند مرد آسیا داشتیم که از دل آن فضا بیرون آمدند اما متاسفانه فضای مجازی فضای خطرناکی است. چون انرژی منفی را به بازیکنان تزریق می‌کند آن هم یک گروه در قالب دوست و یک گروه در قالب دشمن که خود را دوست نشان می‌دهند. ما گروه خبری و آنالیز داریم که یکسری اخبار را برای من می‌آورند که اینها تائید حرف‌های من است. ما باید تلاش کنیم تا بازیکنان را از فضای مجازی کاذب دور کنیم و آنها را به فضای واقعی و زمین سرد ورزشگاه بیاوریم.

* یکی دو مورد فضای ناهنجاری در هیات مدیره داریم که تا نیم فصل به آن رسیدگی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه به او تا بازی با نفت اولتیماتوم داده اند،‌گفت: نه، ضمن اینکه فضای هیأت مدیره ما به گونه‌ای است که در نیم‌فصل به آن به طور کلی رسیدگی خواهیم کرد. صحبت‌هایی با رئیس هیأت مدیره داشتم که فضای حمایتی بود و پریروز هم با وزیر محترم جلسه‌ای داشتم از دیدگاهش لذت بردم. دیدگاه او مثبت و خارج از چالش است. با رئیس هیأت مدیره در تماس مستقیم هستم و مدیرعامل باشگاه را هر روز می‌بینم.

منصوریان ادامه داد: یکی دو مورد فضای ناهنجاری در هیأت مدیره داریم که نیم‌فصل به آن رسیدگی می‌کنیم. الگوهای جهانی در هیأت مدیره باشگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم. اینکه چه تعداد از آنها برای مردم دنیا شناخته شده هستند و کدامشان در یک ماه ۳۰ مصاحبه می‌کنند. از کشور مالدیو که ضعیف‌ترین هیأت مدیره است تا بارسلونا و رئال مادرید که قوی‌ترین هیأت مدیره را دارند. می‌خواهیم بدانیم آنها چقدر صحبت می‌کنند. ما فوتبال بازی می‌کنیم. من حاصل دسترنج ۲۰ ساله خودم و تبلیغات شماست. اینجا بازاری برای تبلیغات نداریم. اینجا فقط صرفا فوتبال بازی می‌کنیم فارغ از مسائل سیاسی. فارغ از هر گونه مسائل جناحی و عاقبت اندیشی برای دو سه سال آینده. آستانه تحمل زیادی را به خرج داده‌ام.در یکی دو مورد خیلی فشارهای زیادی وارد شد و مسیر مربیگری ما در یکی دو هفته لطمه زیادی خورد که حاصل اتفاقات اخیر بود.

وی تصریح کرد: ما مسیری را انتخاب می‌کنیم و در این راه آمادگی تنه خوردن را داریم و بعد از توکل به خدا امید داریم این شرایط سخت را پشت سر می‌گذاریم. گاهی اوقات شما با برادرانت به داخل خانه می‌روی و مراقب در هستی تا کسی وارد خانه نشود اما وقتی یکی از برادران به پهلوی شما چاقو می‌زند نمی‌دانی آن طرف در را انتخاب کنی یا این طرف در را.

* دو اسم از آنهایی که به استقلال لطمه می‌زنند را نیم فصل می‌گویم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به صحبت‌های وزیر ورزش گفت: وزیر ورزش دیدگاه مثبتی دارند همانطور که دکتر گودرزی همین ادبیات و نگاه مثبت را داشت. من اول یک راه سنگین هستم. زمان حضورم را در استقلال با زمان حضورم با دوستان دیگر مقایسه کنید. ببینید چقدر با چالش مواجه بوده‌ام. چه چالش‌هایی برای من درست کرده‌اند و چه تعداد چالش برای دوستانی که یکی دو سال یا بیشتر تیم در اختیارشان بوده است. بهترین کار این است که فضای هیأت مدیره را با رئیس هیأت مدیره و هواداران در میان بگذارم و مشکلات را بگویم. اول فصل به هواداران قول دادم هر کسی بخواهد به استقلال لطمه بزند اسمش را بیان می‌کنم. فکر می‌کنم نیم فصل جالبی خواهیم داشت و یکی دو اسم مستقیم را اعلام می‌کنیم و این را به هواداران قول داده بودم. البته می‌توانستیم دریکی دو بار بازی برنده شویم و منکر این مسئله نیستم اما اکنون در سه چهار جبهه در حال مبارزه هستیم.

منصوریان در مورد صحبت‌های اعضای هیأت مدیره مبنی بر حضور مربی خارجی گفت: ما سه بازی مهم با پدیده،‌نفت و سپاهان داریم. تیم نفت صخره‌ای است که خودم آن را ساختم. ان‌شاالله از این صخره در جام حذفی عبور کنیم. به غیر از این در مورد هیچ فضای دیگری صحبت نمی‌کنیم.

* کلمه زیرک را دوست ندارم!

وی در مورد شایعه جذب ایمان مبعلی گفت: من لیست خودم را تا به امروز به باشگاه نداده‌ام. زیرا می‌دانم که اگر لیست به باشگاه بدهم صبح این لیست در رسانه‌هاست. بازی‌های مهمی تا پایان نیم‌فصل داریم. تا الان چیزی اعلام نکرده‌ام و اگر بخواهم لیست بدهم آن را با رئیس باشگاه در میان می‌گذارم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید شما فرد زیرکی هستید، گفت: زیرک هم معنی مثبت دارد و هم منفی، زیرک کلمه بدی است. مثل این می‌ماند من به شما بگویم باهوش یا موذی. من کلمه زیرک را دوست ندارم.

منصوریان در مورد امید داشتن به تیم استقلال گفت: اگر امید نداشتم احتیاج نبود از خانه بیرون بیایم. تلاش می‌کنیم از این شرایط ناهموار رد شویم. همانطور که سال گذشته از این شرایط عبور کردم. البته چلانده شده و عبور کردم. قطعا این تپه‌های بزرگ و کوچک را پشت سر می‌گذاریم. اما یک متر از ایده‌ها و عقایدمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

* به کادرفنی ما کسی اضافه نمی‌شود

وی در مورد مخالفتش با مربی خارجی گفت: به کادر فنی ما کسی اضافه نمی‌شود. از رسانه‌ها می‌خواهم به مربی ایرانی توهین نکنند.از فضای مربی ایرانی دفاع کنیم. سال ۷۳ و ۷۴ سرمربی من بهتاش فریبا و نصرالله عبداللهی بودند. فریبا پس از آن در چند تیم دیگر هم سرمربی بودند. حمید بابازاده دستیار مرفاوی بوده است. مربی گلری که ۲۰ سال قدمت دارد. خرمگاه هم دستیارم در نفت بوده است. استیو جونز یکی از سه مربی برتر بدنسازی است که به ایران آمده. علی چینی هم یکی از مربیان آینده‌دار است. گروه آنالیز ما از دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و شهید بهشتی بوده. پشت سر من این مربیان هستند. ۲ سرمربی و یک دستیار فنی. جوانمردی نیست که به این کادر فنی یک مربی خارجی اضافه شود. مربیان طراحی تیم ملی امید را انجام می‌دادند. بنابراین طبیعی است که به این کادر مربی اضافه نشود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد مصدومان و محرومان تیمش گفت: محروم نداریم و یک خبر خوب هم دکتر نوروزی به ما داد. اینکه روزبه چشمی از هفته اول دی‌ ماه وارد تمریناتمان می‌شود. در هفته دوم وریا غفوری به جمع ما اضافه می‌شود. محسن کریمی هم ظرف ۴ روز آینده به ما ملحق می‌شود. میثم مجیدی هم مصدومیتش رو به پایان است. امیدوارم با پایان مصدومیت این بازیکنان دیگر مصدومی نداشته باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )