تیم فوتبال رئال مادرید در حالی که با دو گل برابر دورتموند پیش افتاده بود مقابل این تیم آلمانی تن به تساوی خانگی داد تا شانس صدرنشینی را در آخرین هفته مرحله گروهی از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته پایانی مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چهارشنبه شب با برگزاری هشت مسابقه ادامه یافت و طی آن در دیدارهای مهم برگزار شده تیم رئال مادرید برابر دورتموند متوقف شد و تیم های تاتنهام، پورتو و یوونتوس مقابل حریفان خود پیروز شدند.

تیم های رئال مادرید و دورتموند دیدار حساس خود را در گروه F برگزار کردند که این بازی با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت. کریم بنزما در دقایق ۲۸ و ۵۳ با گل های خود تیم رئال مادرید را پیش انداخت اما پیر امریک اوبامیانگ (۶۱) و مارکو رویس (۸۸) کار را به تساوی کشاندند.

در این گروه تیم لژیا ورشو با یک گل از سد اسپورتینگ لیسبون گذشت. این نخستین برد لژیا بود و جالب اینکه نماینده لهستان با همین برد هم راهی لیگ اروپا شد.

بدین ترتیب تیم دورتموند با ۱۴ امتیاز در رده اول گروه F قرار گرفت و رئال مادرید نیز با ۱۲ امتیاز بعنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. تیم لژیا ورشو نیز با ۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفت سهمیه لیگ اروپا را کسب کرد.

در گروه H تیم یوونتوس برای تثبیت صدرنشینی خود مقابل دیناموزاگرب قرار گرفت و این تیم را ۲ بر صفر شکست داد. گونزالو ایگواین (۵۲) و دانیله روگانی (۷۳) برای یووه گلزنی کردند.

دیگر بازی این گروه را لیون و سویا برگزار کردند که این مسابقه بدون گل خاتمه یافت. بدین ترتیب تیم یوونتوس با ۱۴ امتیاز بعنوان صدرنشین گام به مرحله بعد گذاشت و تیم سویا نیز با ۱۱ امتیاز دومین تیم صعود کننده از این گروه لقب گرفت. لیون فرانسه هم با ۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و به لیگ اروپا صعود کرد.

در گروه E تیم موناکو از قبل صعودش بعنوان صدرنشین مسجل شده بود. این تیم یازده امتیازی بدون انگیزه لازم برابر لورکوزن قرار گرفت و در خانه این تیم ۳ بر صفر شکست خورد. این نتیجه لورکوزن را به امتیاز ۱۰ رساند تا دومین تیم صعود کننده به مرحله بعد از گروه E باشد.

تیم تاتنهام که نتایج خوبی در این فصل نگرفته است در جدال خانگی مقابل زسکا مسکو ۳ بر یک برنده شد. در حالی که آلن ژاگوئف (۳۳) زسکا را پیش انداخته بود سه گل از دله آلی (۳۸)، هری کین (۴۶) و ایگور آکنفیف (۷۸ - گل به خودی) نتیجه را به سود شاگردان پوچتینو برگرداند. تاتنهام با این پیروزی خانگی ۷ امتیازی شد و سهمیه لیگ اروپا را به دست آورد.

در گروه G نیز از قبل تیم لستر سیتی با ۱۳ امتیاز بعنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شده بود. شاگردان رانیری در آخرین بازی مرحله گروهی مهمان پورتو بودند و شکست سنگین ۵ بر صفر را متحمل شدند. با این نتیجه پورتو یازده امتیازی شد و بعنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان شد.

تیم کپنهاگن در زمین کلوب بروژ ۲ بر صفر برنده شد اما نتوانست در لیگ قهرمانان باقی بماند و با کسب ۹ امتیاز در رده سوم این گروه ایستاد و به لیگ اروپا صعود کرد.

نتایج دیدارهای چهارشنبه شب به این شرح است:

* بایرلورکوزن ۳ - موناکو صفر

* تاتنهام ۳ - زسکا مسکو یک

* لژیا ورشو یک - اسپورتینگ صفر

* رئال مادرید ۲ - دورتموند ۲

* کلوب بروژ صفر - کپنهاگن ۲

* پورتو ۵ - لستر سیتی صفر

* یوونتوس ۲ - دیناموزاگرب صفر

* لیون صفر - سویا صفر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.