تیم فوتسال بانوان دانشگاه آزاد بعد از اینکه متوجه شد حریفش در بازی فقط ۴ بازیکن دارد، آنها هم با همین تعداد وارد زمین شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شاید زدن ۲۶ گل در یک بازی فوتسال برای خیلی‌ها عجیب به نظر بیاید، اما در لیگ امسال نتایج عجیب و غریب زیادی رخ داده که این سوال را برای هر علاقمندی به وجود می‌آورد که چطور ممکن است در یک بازی بیش از ۲۰ گل به ثمر برسد؟ یک تیم در چه شرایطی باید قرار داشته باشد تا این همه گل دریافت کند؟ چه دلایلی باعث شده تا تیم‌ها نتوانند در لیگ شرایط خوبی داشته باشند و چرا اصلا در مسابقات شرکت می‌کنند؟

مربیان تیم‌های انتهای جدول بارها از عدم حمایت اسپانسرها و باشگاه‌ها گله کرده‌اند، اما بازهم مشخص نیست اصرار فدراسیون برای حضورشان در لیگ چیست؟

بانوان تبریز یکی از این تیم‌هاست که در انتهای جدول قرار دارد و در دیدار با دانشگاه آزاد ۲۶ گل دریافت کرد، تیمی که به گفته کادر فنی تمایلی برای حضور در لیگ نداشته اما به اصرار فدراسیون و فقط برای اینکه بگویند لیگ فوتسال ایران با ۱۴ تیم بسته شده در مسابقات شرکت کرده‌اند. موضوعی که سال‌های قبل هم وجود داشت و لیگ به نیم‌فصل نرسیده خیلی‌ها کناره می‌گرفتند و یا در بعضی از مسابقات شرکت نمی‌کردند.

با این شرایط و نتایج کناره‌گیری این تیم‌ها بعد از پایان نیم‌فصل بعید به نظر نمی‌رسد چرا که با این نتایج دیگر انگیزه‌ای برای بازیکنان باقی نمی‌ماند، پولی هم نیست که بگوییم همین برایشان یک انگیزه است. در لیگ فوتسال بانوان نه از حمایت خبری هست نه از قراردادهای میلیاردی، اما تا دلتان بخواهد از بی توجهی‌ها گله‌مند هستند.

همه اینها به کنار، اتفاقی که در هفته ششم لیگ برتر در دیدار بانوان تبریز با دانشگاه آزاد رخ داد برای مسئولان فدراسیون و همین طور صوفی‌زاده نایب‌رئیس بانوان که از ابتدای ورودش خبری از او نیست و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اصلا این پست را نپذیرفته، قابل تامل است.

تیم بانوان تبریز برای دیدار با دانشگاه آزاد بیش از ۵ بازیکن نداشت و با اصرار حاضر به مسابقه شد، مسابقه‌ای که در نیمه اول با نتیجه ۲۰ بر صفر به سود شاگردان مظفر به پایان رسید و در نیمه دوم متاسفانه به دلیل آسیب‌دیدگی یک بازیکن تیم بانوان تبریز، دانشگاه آزاد نیز تصمیم گرفت بازی جوانمردانه را رعایت کرده و ۴ بازیکن را به زمین بفرستد، اما بعد از گذشت ۶ دقیقه یک بازیکن دیگر تبریز مصدوم شد و در نهایت نیز بازی بدون اینکه در وقت معمول تمام شود، به پایان رسید.

مهمترین نکته‌ای که شاید از این بازی به اذهان برسد بازی جوانمردانه شاگردان مظفر است، اما اینکه هیچ اسپانسری حاضر به حمایت از بانوان نیست، جای تاسف دارد.

عدم حمایت از تیم‌های بانوان در رشته‌های مختلف همیشه مشکل اصلی بازیکنان و مربیان بوده است. با وجود اینکه در بسیاری از رشته‌ها مثل فوتسال در آسیا صاحب‌نام هستیم، اما با این وجود نه تنها فدراسیون فوتبال هیچ توجهی به آنها ندارد بلکه اسپانسرها هم حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

با اینکه برخی از فدراسیون‌ها مانند والیبال شرایط خوبی را برای تیم‌های مردان در صورت تیمداری در بخش بانوان فراهم کرده‌اند، با این شرایط باشگاه‌های زیادی حاضر به همکاری نیستند. مشکلی که حالا این روزها بسیار عادی است و شاید اگر تیمی بگوید اسپانسر خوبی دارد همه تعجب کنند.

همه کشورهای صاحب‌نام در جهان در ورزش که در المپیک و مسابقات جهانی نتایج خوبی دارند، در بخش بانوان مانند مردان سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما فدراسیون‌های ما هنوز نتوانسته‌اند به اهداف خود در بخش بانوان دست پیدا کنند. موفقیت در عرصه ملی نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش باشگاهی دارد و در این صورت است که یک بازیکن رشد پیدا می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.