سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بعد از دیداری که ملی‌پوشان با برانکو تمرین کرده و بازی را مساوی کردند، تیم ملی مقصر شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش عصر امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همه چیز خیلی شفاف است. در چند روز گذشته چند صحبت رسانه‌ای داشتم، همچنین با رسانه خودم. من تمام اتفاقات درون و بیرون زمین را مورد آنالیز قرار داده‌ام.

فرصت برگزاری تنها بازی دوستانه تا پایان سال را از دست دادیم وی افزود: صحبت‌های بنده مبنی بر این بود که یک واقعیت ساده را بگویم. فرصتی داشتیم تا یک بازی تدارکاتی داشته باشیم و می‌توانستیم هماهنگی‌های لازم را انجام بدهیم تا بازی برگزار شود، اما نتوانستیم. تنها فرصت برگزاری بازی تا انتهای سال را نتوانستیم هماهنگ کنیم و در این زمینه شکست خوردیم.

بازیکنان جوان تجربه یک بازی دوستانه بین‌المللی را از دست دادند سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: اردو، بازی تدارکاتی دوستانه صفر بود و این واقعیتی است که نمی‌توانیم آن را پنهان کنیم. شما فرصت انجام یک بازی تدارکاتی را از دست دادید. این فرصت می‌توانست برای آماده‌سازی بازیکنان جوان مثل ترابی، کریمی و چند نفر دیگر باشد و اینها می‌توانستند تجربه یک بازی خوب بین‌المللی را داشته باشند، اما این فرصت از دست رفت.

خودم هم جز همین «ما»یی هستم که شکست خورده است سرمربی پرتغالی تیم ملی ادامه داد: مطلبی که عرض کردم، اگر دقت کنید، گفتم ما شکست خوردیم در راستای هماهنگی بازی تدارکاتی و اشاره‌ای به هیچ‌کس نداشتم. خودم هم جزیی از همین ما هستم. ما در این زمینه شکست خوردیم، در زمینه داشتن یک بازی تدارکاتی و اردوی مناسب.

باز هم تقصیر را گردن گربه یا چیزهای دیگری می‌اندازیم! کی‌روش در ادامه یادآور شد: الان طبق روال پنج سال گذشته و همان‌طور که همیشه توجیهات و بهانه‌های مختلفی را ارائه دادیم، باز هم تقصیر را گردن گربه یا چیزهای دیگری می‌اندازیم و آخر سر هم می‌گوییم تقصیر کسی نیست، ولی واقعیت این است که ما شکست خوردیم برای هماهنگی کردن یک اردو. ما شکست خوردیم. این شکست تقصیر همه ماست.

فدراسیون را ترک نمی‌کنم تا عابدینی بیاید و پول‌های ما را پرداخت کند! وی افزود: بعد از این اتفاقات، افرادی صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که اطلاعات لازم را ندارند و این صحبت‌ها، هیچ ارتباطی به آنها ندارد. اشاره من به عابدینی و شیعی به خصوص عابدینی است. ایشان گفته‌اند که حقوق و مزایای‌مان را دریافت کرده‌ایم، اما این‌طور نیست. ما پنج شش ماه است که پولی نگرفته‌ایم. من فدراسیون را ترک نمی‌کنم تا ایشان بیایند و پول‌های ما را پرداخت کنند!

ما در منزل نمی‌نشینیم که جوجه کباب و نوشابه بزنیم و چاق شویم! سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: همه ما، بنده و کادرم، از لحاظ مالی لاغر هستیم. این هم به خاطر آن است که حقوق‌ها را سر موقع دریافت نکرده‌ایم. ما حقوق نگرفتیم، اما بدون حقوق کار کردیم. ما در منزل نمی‌نشینیم که جوجه کباب و نوشابه بزنیم و چاق شویم!

ما می‌خواهیم بدانیم حقوق‌مان کجاست وی افزود: حالا جدی و بدون شوخی می‌گویم علی‌رغم اینکه سعی کردم با شوخی حرف بزنم، اما حرفم جدی است. عابدینی گفته حقوق‌مان را گرفته‌ایم. ما می‌خواهیم بدانیم حقوق‌مان کجاست. مطلب دوم عابدینی مطرح کرده، جدی‌تر است. بنده اینجا در فدراسیون خواهم ماند در انتظار آقای عابدینی. عابدینی گفته بعد از بازی با سوریه مسائلی است که مطرح خواهد کرد. بعد از بازی سوریه مسائلی است که ما باید حل کنیم و تکلیف را همان موقع حل می‌کنیم. اینها را عابدینی گفته است. البته صحبت جدیدی برای من نیست.

تهدیدهای عابدینی را قبلاً از اسدی شنیده بودم این مربی پرتغالی یادآور شد: بنده همین نوع تهدیدها را از زبان دکتر اسدی قبلاً شنیده‌ام و هیچ مسئله‌ای نیست که ما بخواهیم بعد از بازی با سوریه حل کنیم. زمان حل مسائل، امروز و همین الان، اینجاست. من اینجا منتظر آقای عابدینی هستم و رودررو منتظرم که بیایند و بگویند چه مسائلی را قرار است در آینده حل کنند. همین تهدیدها را در گذشته از اسدی شنیدم و از این به بعد با این تهدیدها مدارا نخواهم کرد.

عابدینی پول‌مان را بدهد بعد از آن آماده‌ام که مسائل را حل کنیم! کی‌روش در ادامه گفت: هنوز زمان داریم. الان ۶:۲۰ عصر است و امیدوارم عابدینی شهامت داشته باشد و مثل مرد بگوید چه مسائلی وجود دارد که بعد از بازی با سوریه حل خواهد شد. امیدوارم او در جایگاه سرپرست کمیته اقتصادی و مارکتینگ فدراسیون فوتبال مسئولیت را بپذیرد و پول هم بیاورد تا به ما بدهد. بعد از پرداخت پول، آماده‌ام که مسائل را حل کنیم.

بعد از بازی با سوریه زمان ندارم و می‌خواهم امروز مسائل را حل کنم سرمربی تیم ملی اضافه کرد: این‌گونه تهدیدها، تهدیدهایی است که چند ماه قبل از اسدی شنیدم، اما الان تیم جدیدی در فدراسیون مستقر شده است. متأسفانه بعد از بازی با سوریه زمان ندارم و می‌خواهم امروز مسائل را حل کنم. به همین خاطر هم به فدراسیون آمده‌ام.

منظورم از «زرنگ خیابانی» استادانی است که توجیهات و بهانه می‌آورند وی افزود: اگر شما بخواهید متوجه شوید که چرا الان اردو و بازی دوستانه نداریم، توجیهات و بهانه‌های زیادی خواهید شنید و در آخر مقصر هیچ‌کس نیست و تقصیر را کسی قبول نمی‌کند. همیشه دود مشکلات در چشم تیم ملی می‌رود و تیم ملی ضرر می‌کند بابت این اتفاقات. پیامی که گفتم «زرنگ خیابانی» در مورد استادانی است که توجیهات و بهانه می‌آورند. ما با این توجیهات و بهانه‌ها به جام جهانی صعود نمی‌کنیم. شما با برنامه مدون، آماده‌سازی و تدارک می‌توانید این کار را انجام دهید.

برانکو وقتی نتیجه نمی‌گیرد از ما ایراد می‌گیرد! «در قطر سرمربی تیم ملی را تغییر می‌دهند، اما در ایران همه چیز فرق دارد»، کی‌روش با بیان این جمله ادامه داد: یک مربی مثل برانکو وقتی نتیجه می‌گیرد، در مورد تیم ملی حرفی نمی‌زند، اما تا وقتی نتیجه نمی‌گیرد، از ما ایراد می‌گیرد. ما باید یاد بگیریم که گذشت داشته باشیم. من اولین نفری هستم که دست مربیان را می‌فشارم.

هر بار که یک بازی داریم صحبت‌هایی علیه تیم ملی مطرح می‌شود وی افزود: بنده به نمایندگی از هواداران تیم ملی فوتبال ایران می‌خواهم تشکر کنم از برانکو، قلعه‌نویی، فرکی و تک تک مربیانی که در فوتبال ایران کار می‌کنند. باید از همه مربیانی که در لیگ کار می‌کنند، تشکر کنیم اما در مورد اردوها کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. ما برای هر بازی یک اردوی خوب داریم که اگر در برگزاری آنها اختلال به وجود بیاید، قابل قبول نیست. هر بار که یک بازی داریم، دقیقاً صحبت‌هایی که علیه تیم ملی است منتشر می‌شود، ولی بعدها وانمود می‌کنند که افراد روشن گونه هستند و با دل روشن این حرف‌ها را می‌زنند و هرگز مقصر نیستند.

وقتی پرسپولیس مساوی می‌کند تیم ملی مقصر می‌شود! سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: ما از این دوگانگی خسته شده‌ایم. بازی آخر پرسپولیس، اولین بازی پرسپولیس بعد از دیدار ایران مقابل کره جنوبی هیچ مشکلی نداشتند. بعد از بازی که ملی‌پوشان با برانکو تمرین کرده و بازی را مساوی کردند، تیم ملی مقصر شد!

عابدینی همین امروز بیاید و مرا اخراج کند کی‌روش همچنین اظهار داشت: از آقای عابدینی که مرا تهدید کرده تصمیم اخراج مرا بعد از بازی با سوریه عملی می‌کنند، خواهش می‌کنم بیایند و امروز مرا اخراج کنند. منتظر ایشان در فدراسیون هستم.

به تاج گفتم برای جدایی از تیم ملی چه دلایلی دارم وی اضافه کرد: با کمال آرامش توضیح می‌دهم و شما هم به حرف‌های من با آرامش گوش بدهید. چند روز قبل به دلایل شخصی و حرفه‌ای بنده به ریاست جدید فدراسیون توضیح دادم که چه دلایلی دارم برای جدایی از تیم ملی. تمامی ادله‌ها را برای ایشان توضیح دادم که شخصی و حرفه‌ای بود. آقای رئیس با کمال آرامش گفت همه چیز حل خواهد شد. اگر مشکلات حل نشده، از بنده نپرسید. بنده یک توافقی دارم و الان فدراسیون کاری دارد که باید انجام دهد.

فدراسیون بر خاکستر نشسته و با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بود سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: کادر ما دلسوزانه، با کمال تعهد، شبانه روز و بدون دریافت حقوق برای تیم ملی کار می‌کند. تاج تلاش‌های متمادی و زیادی انجام می‌دهد که حاصل رشد و پیشرفت فدراسیون می‌شوند. فدراسیون بر خاکستر نشسته و با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بود. ما در کنار تاج، تلاش می‌کنیم تا زندگی خود را تحت‌تأثیر قرار دهیم، کار کنیم و باعث پیشرفت فوتبال ایران شویم. غیرقابل مدارا هستند برخی افراد که اطلاعی از شرایط ما ندارند می‌آیند و اظهارنظر می‌کنند.

وی پدر اسدی در فدراسیون بود مرا تهدید به اخراج کرد! وی ادامه داد: عابدینی گفته است همه چیز را می‌داند و اینکه پول هست، اردو هست، بازی تدارکاتی هم هست و بنده هم قرار است اخراج شوم! حالا من منتظر هستم تا ببینیم پول کجاست و بعد مرا اخراج کنند. دقیقاً مثل اسدی که در چند ماه قبل مرا تهدید کرد. وقتی پدر ایشان (علی کفاشیان!) در فدراسیون بودند، تهدید کردند که بنده را اخراج کنند! دلایلی را آوردند که بنده نتوانستم تأثیری بر فوتبال ایران بگذارم و کاری انجام دهم. دقیقاً با همین صحبت‌ها و همین پیام‌ها گفتند مربیان سطح بالا و خوبی داریم و تمام بازیکنان جوان و دستاورد کادرهای ایرانی هستند و دقیقاً مثل صحبت‌های اسدی.

نوع صحبت کردن عابدینی شبیه به ترابیان است کی‌روش در خاتمه تصریح کرد: آقای عابدینی هم می‌گوید کاری نکرده‌ام و واجدالشرایط برای کار در فدراسیون و تیم ملی ایران نیستم. چون بعد از بازی با سوریه وقت دیدار با عابدینی را ندارم، می‌خواهم امروز حرف‌های او را بشنوم. ایشان گفته‌اند مسائلی هست که باید بگویم. این نوع صحبت کردن،‌ شبیه به حرف‌های ترابیان است. من منتظر عابدینی هستم که تا مسائلی که بعد از بازی با سوریه باید حل شود را بگویند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )