بندرگز – امتیاز تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز در آستانه فروش به خارج از استان قرار دارد تا پرهوادارترین شهر فوتبال ساحلی در ایران دیگر تیمی در لیگ برتر نداشته باشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمد صالحی: باشگاه ملوان بندرگز سال ۸۶ فعالیتش در فوتبال ساحلی را آغاز کرد، سه سال بعد در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور حضور یافت و اکنون با ۶ دوره حضور در این رقابت‌ها از جمله تیم‌های قدیمی و ریشه دار این رشته ورزشی در کشور محسوب می‌شود.

ملوانان با حضورشان در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، شور و هیجان خاصی به شهر بندرگز آوردند و فضایی ایجاد شد تا این شهر به مردم ایران شناسانده شود.

نماینده بندرگز در این ۶ سال همواره با مشکلات مالی برای حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی رو به رو بوده، اما استقبال بندرگزی‌ها از دیدارهای خانگی ملوان و تشویق تیم محبوب خود در سرما و گرما، آنها را به تنها دلخوشی مجموعه ملوان تبدیل کرد.

ملوانان در این ۶ سال بدون حامیان مالی قدرتمند و با کمک‌های مردمی و تلاش‌های بی وقفه مالک و سرمربی تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز در لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور یافتند و همواره از حریفان قابل احترام برای غول‌های فوتبال ساحلی کشور به شمار می‌رفتند.

اما مشکلات مالی نماینده بندرگز در فصلی که گذشت به اوج خود رسید و مسئولان این تیم اکنون با ۹۰ میلیون بدهی یکه و تنها مانده‌اند و برای رهایی از این وضعیت و البته گرفتار نشدن دوباره، به دنبال فروش امتیاز تیم و پایان حضورشان در لیگ برتر فوتبال ساحلی هستند.

بدهی ۹۰ میلیون تومانی ما را مجبور به فروش امتیاز کرده است

مهدی تبیانیان مالک و سرمربی تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز کسی است که بار زیادی از مشکلات این تیم در سال‌های اخیر بر دوش وی بوده و اکنون با تمام نا امیدی از شرایط تنها نماینده فوتبال ساحلی استان گلستان صحبت می‌کند.

تبیانیان در گفتگو با خبرنگار مهر به فروش امتیاز این تیم اشاره می‌کند و می‌گوید: برای حضور دوباره در لیگ برتر فوتبال ساحلی حامی مالی نداریم و بدهی ۹۰ میلیون تومانی و فشارهایی که در فصل گذشته تحمل کردیم، موجب شد تا امتیاز تیم را برای فروش بگذاریم.

نمی‌خواهیم تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز را به مجموعه‌ای در داخل استان واگذار کنیم که شرایط سال‌های گذشته را تجربه کند و به سرنوشت حال حاضر ما دچار شودوی ادامه می‌دهد: نمی‌خواهیم تیم را به مجموعه‌ای در داخل استان واگذار کنیم که شرایط سال‌های گذشته ملوان را تجربه کند و به سرنوشت حال حاضر ما دچار شود.

مالک تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز با گلایه از مسئولان استانی و شهرستانی، بیان می‌کند: در این مدت مسئولان استانی و شهرستانی کمکی نکردند و پیگیر مشکلات و بحث فروش امتیاز ملوان نشدند و با شرایط موجود دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار وجود ندارد.

تبیانیان فروش امتیاز تیم را بسیار نزدیک می‌داند و می‌گوید: دو پیشنهاد بسیار جدی از خارج استان داریم و آنها را بررسی خواهیم کرد تا با فروش امتیاز تیم بدهی ۹۰ میلیون تومانی را پرداخت کنیم.

وی ادامه می‌دهد: تیم ملوان بندرگز نزدیک به ۱۰ سال در فوتبال ساحلی فعالیت کرده و با وجود بیشترین مشکلات مالی و سفر با مینی بوس و خودروهای شخصی به شهرهای دیگر، با غیرت بازیکنان و هوادارانش هیچ گاه به دسته پاینن تر سقوط نکرد، اما امروز هیچ کس به فکر این تیم نیست.

فروش ملوان فروش زندگی ماست

یکی دیگر از کسانی که در سال‌های اخیر زحمات زیادی برای تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز کشیده و در حضور ۶ ساله این تیم در لیگ برتر نقش مهمی داشت، «فاضل جهانشاهی» است.

وی که سال‌ها به عنوان مدیرعامل و فصل گذشته به عنوان عضو هیئت مدیره تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز فعالیت می‌کرد، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: عجیب است در این مدت که بحث فروش امتیاز تیم ملوان بندرگز مطرح شده، هیچ مسئولی با ما تماس نگرفت تا وضعیت نماینده فوتبال ساحلی استان گلستان را جویا شود.

در این اوضاع نابسامان هیچ کورسوی امیدی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی وجود ندارد که انگیزه‌ای برای ادامه تیمداری داشته باشیم و با این شرایط مجبور به فروش امتیاز هستیم

عضو هیئت مدیره تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز ادامه می دهد: در این اوضاع نابسامان هیچ کورسوی امیدی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی وجود ندارد که انگیزه‌ای برای ادامه تیمداری داشته باشیم و با این شرایط مجبور به فروش امتیاز هستیم، هر چند که فروش این امتیاز، فروش تمام زندگی ماست.

جهانشاهی می‌افزاید: آذرماه نامه نگاری‌ها برای حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی آغاز می‌شود و اگر آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام نکنیم، تیم به دسته پاینن‌تر سقوط خواهد کرد و برای جلوگیری از این اتفاق مجبور هستیم امتیاز را بفروشیم تا بدهی‌های باشگاه پرداخت شود.

وی پیشنهادی برای ادامه حضور تیم ملوان بندرگز در لیگ برتر فوتبال ساحلی دارد و می‌گوید: حضور در یک فصل لیگ برتر فوتبال ساحلی حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که من ۱۰۰ میلیون آن را فراهم می‌کنم و انتظار داریم تا مسئولان استانی و شهرستانی ۱۰۰ میلیون تومان دیگر را تهیه کنند تا سهمیه تیم از استان خارج نشود.

نباید بگذاریم ملوان بندرگز از بین برود

دبیر هیئت فوتبال گلستان نیز معتقد است که فوتبال ساحلی نیاز مردم استان بوده و نباید بگذاریم تیم ملوان بندرگز از بین برود.

مرتضی شکی در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: استان گلستان به دلیل ساحل نشین بودن باید تیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی داشته باشد و حضور تیم ملوان بندرگز در لیگ برتر را مدیون تلاش‌های مسئولان و مردم بندرگز، مهدی تبیانیان، فاضل جهانشاهی و در مقطعی دانشگاه آزاد واحد بندرگز هستیم که طی این سال‌ها خالصانه برای فوتبال ساحلی زحمت کشیدند.

وی ادامه می‌دهد: ملوان بندرگز با بضاعت کم خود در سال‌های اخیر توانست جایگاه خوبی در فوتبال ساحلی کشور کسب کند و با توجه به لیگ برتری بودن این تیم، مسئولان استانی از جمله استاندار محترم، مدیرکل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا امتیاز این تیم از دست نرود.

شکی به کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان در فصل گذشته اشاره و اظهار می‌کند: اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان مساعدت‌هایی در حد بضاعت خود به تیم ملوان بندرگز داشته‌اند و امیدواریم پیگیری‌ها بیشتر شود تا شاهد از بین رفتن تیم ملوان بندرگز نباشیم.

وی تصمیمات دپارتمان فوتبال ساحلی را در افزایش هزینه تیم‌ها تاثیرگذار می داند و می‌گوید: دپارتمان فوتبال ساحلی در فصل گذشته تصمیم گرفت لیگ برتر را به صورت رفت و برگشت برگزار کند که این موضوع هزینه زیادی برای تیم‌ها به دنبال داشت و تیم‌های کم بضاعت مانند ملوان را دچار مشکل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این اوضاع نابسامان فوتبال گلستان که تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز تنها دلخوشی آن است، می‌طلبد تا مسئولان استانی به خصوص شخص استاندار و مسئولان شهرستانی به خصوص فرماندار بندرگز دست این تیم را بگیرند، تیمی که دیگر فقط یک تیم ورزشی نیست، بلکه در وجود مردم بندرگز و گلستان رخنه کرده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.