رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به لغو بازی با سنگاپور گفت: در این مورد کوتاهی صورت گرفته و در جلسه ای که با کی روش داشتیم پذیرفتم که حق با سرمربی تیم ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: ما با چهار تیم خوب مانند آمریکا، روسیه و مصر هم گروه هستیم. تیم فوتبال ساحلی ما یکی از بهترین های دنیاست و در رده پنجم قرار دارد. باید برای اعزام این مسابقات کاری انجام می دادیم و امیدوار هستیم تیم ما از گروهش صعود کند همچنین روسیه که قویترین تیم دنیاست با ما هم گروه است.

وی افزود: ما روی فوتسال و فوتبال ساحلی که دو مزیت برای ما محسوب می شود دنبال سرمایه گذاری هستیم. در شهرهای مختلف سرمایه گذاری روی این بخش سرعت گرفته و برنامه ریزی برای این رشته شده است.

مهدی تاج در رابطه با امکاناتی که برای تیم بزرگسالان فوتبال ایران فراهم نشده گفت: پنج رده در فدراسیون فوتبال داریم که تمام آنها به جام جهانی رفتند؛ این یک موضوع بی سابقه است و با تیم بزرگسالان نیز این وعده ها کامل می شود.

تاج از نشستش با سرمربی تیم ملی خبر داد و گفت: ما شب گذشته با کی روش جلسه طولانی داشتیم. بازی با تایلند هم به علت فوت پادشاهش لغو شد. یک بی نظمی برای برگزاری بازی با سنگاپور صورت گرفته بود که کی روش از این موضوع ناراحت بود. او ما را متقاعد کرد که چند نفری در این رابطه کوتاهی کردند. من هم این موضوع را پذیرفتم.

وی تصریح کرد: ما اردوی شش روزه ای در تهران داریم که سه روز آن در ورزشگاه آزادی و سه روز آن در پژوهشکده نفت برگزار می شود سپس به مالزی می رویم. نگرانی من بازی با سنگاپور بود که کوتاهی که صورت گرفته است. ما همچنین در حال بررسی هستیم تا شاید برخی از اردوهای تیم ملی به این شهر منتقل شوند زیرا در تهران زمین نداریم.

وی افزود: ما سه میلیارد از وزارت ورزش گرفتیم اما تا الان ۴ میلیارد فقط پول پرواز چارتر دادیم. اگر برخی افراد دست از شیطنت بردارند ما در هیچ حوزه ای در فوتبال مشکل نداریم. برخی شیطنت می کنند و برخی موارد هم کوتاهی است که صورت می گیرد. ما بدنبال این هستیم یکی از ورزشگاههای اصفهان را برای برگزاری اردوهای تیم ملی انتخاب کنیم. ما به سمتی می رویم که ارزیابی مان از آن مثبت است. ما افشین پیروانی را از انجام مصاحبه منع کردیم.

تاج گفت: ما بدنبال چمن های خوبی هستیم. در تهران چمن مناسب نیست. البته چمن آزادی را چندین میلیارد هزینه کردیم تا آماده شود اما تا آن زمان که این زمین آماده شود ما دست روی دست نگذاشتیم. ما در حال حاضر نیاز به چمن مناسب داریم زیرا مسابقات ما تا خرداد تمام می شود. خوشبینانه بخواهیم حساب کنیم تا مرداد سال آینده زمین ها آماده می شود. این طرح در مقطعی خوابید اما دوباره سه ماه است که بازسازی زمین کمپ را شروع کرده ایم که روند بازسازی هم پیشرفت خوبی داشته است. پیمانکار اعلام کرد که اردیبهشت ماه زمین را تحویل می دهد اما ما روی شهریورماه حساب می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری مسابقات دوستانه گفت: در جلسه ۶ ساعته ای که با کی روش داشتیم صحبت ها انجام دادیم. روابط ما خوب است. کی روش گفته اگر تیم نتیجه نگیرد رئیس فدراسیون و سرمربی مقصر هستند. ما نباید اجازه می دادیم که سوریه در زمینی که ما قرار است در آن بازی کنیم با سنگاپور بازی کند. ما در این زمینه شکست خوردیم. کی روش زحمت خودش را کشیده است. ما قبل از سوریه در آن زمین بازی می کنیم تا به نوعی جبران مافات شود.

وی تصریح کرد: کره ۱۶۹ میلیون دلار بودجه دارد. ما اگر بتوانیم ۵۰ میلیارد تومان بودجه تامین کنیم تمام تیم هایمان قهرمان می شود. همیشه این طور نمی ماند. در حال حاضر تیم خیلی خوبی داریم اما فضا باید میسر باشد.

تاج افزود: ما رسانه ای هم مشکل داریم. چند سایت هستند که شیطنت می کنند. ما باید شرایط را بررسی کنیم و ببینیم که چه بودجه ای به ما داده اند و ما چقدر خرج کردیم. ما همه امکانات را سعی کرده ایم فراهم کنیم و پاداش بازیکنان را نیز پرداخت کرده ایم. امیدوارم آقای جهانگیری که به تمرین تیم ملی هم آمده و قول بودجه ۱۵ میلیارد داده است به وعده شان عمل کنند. صحبتی که داشتم این بود که از شنبه این طرح رقم بخورد و ما به این پول برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات اهواز گفت: فدراسیون معتقد است اگر این شرایط ادامه داشته باشد ممکن است ما کشته هم داشته باشیم. در این شرایط فدراسیون پاسخگو نخواهد بود. ما درخواست کردیم مسببان را شناسایی و بلافاصله اخراج کنند. ما پیشنهاد دادیم اگر نمی توانند حتی بازیها را به جای اهواز در یک شهر دیگر برگزار کنند.

وی با اشاره به اتفاقات اهواز تصریح کرد: قرار شد کارگروهی تشکیل دهیم و مقصر را پیدا و اخراج می کنیم. اگر قرار باشد در فوتبال پدر را جلوی چشم پسرش بزنند این درست نیست.

وی در رابطه با حضور بازنشسته ها نیز گفت: فرقی نمی کند این بازنشسته ها چه کسانی باشند. هرکه هستند باید بروند و جوانانی بیایند که بتوانند کار را جلو ببرند. آدمهایی بیایند که بتوانند به جای من و شما فوتبال را اداره کنند. این که می گویند عده ای می مانند در قانون برای آن چیزی پیش بینی شده است. این یک قانونی است که من و سازمان لیگ ملزم به اجرای آن هستیم و در اختیار من نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.