رئیس فدراسیون فوتبال گفت: یک نفر قصور کرده تا ما نتوانیم به دلایلی با سنگاپور بازی کنیم و پس از آن قرار شده تا سوریه با همین کشور در زمین دیدار با تیم ملی بازی کند، از نظر من هم یک شکست است و حرف کی‌روش درست بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ساحلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ۴ تیم خوب دنیا همگروه هستیم.

تاج افزود: اولین بازی ما در جام بین قاره‌ای با آمریکاست و امیدوارم بتوانیم از گروهمان صعود کنیم چون روسیه از بهترین تیم‌های دنیاست، ضمن اینکه در فوتبال ساحلی و فوتسال دنبال سرمایه‌گذاری جدی هستیم که در همین راستا در یزد، انزلی، بوشهر و بندرعباس سرمایه‌گذاری‌هایی شده و در حال ایجاد زیرساخت هستیم. فوتسال نیز شرایط خاص خودش را دارد که الان مجالی برای صحبت در خصوص آن نیست، اما ما سوم دنیا هستیم و باید سرمایه‌گذاری‌مان را بیشتر کنیم تا به موفقیت‌های بیشتر برسیم. در همین زمینه به دنبال برگزاری جام جهانی هستیم و فرم‌هایی را گرفته‌ایم که برخی وزرا آن را امضا کرده و برخی هم باید امضا کنند.

وی در مورد بیانیه کی‌روش و دلخوری‌هایی که در آن عنوان شده بود، گفت: با نامه‌ای که از AFC رسید مشخص شد که هیچ‌گاه قبل یا بعد از انقلاب این‌طور نبوده که در تمام رده‌های سنی به جام جهانی صعود کنیم، الان هم تمام ناتمام ما تیم بزرگسالان است که در این رده هم وضع خوبی داریم.

تاج تأکید کرد‌: روز گذشته جلسه‌ ۶ ساعته‌ای را با کی‌روش برگزار کردم و این بحث زرنگ خیابانی که او عنوان کرد حتی به من هم برخورد، اما وقتی منظورش را گفت فهمیدم درست می‌گوید. ما می‌توانستیم با سنگاپور در مالزی بازی کنیم، اما به خاطر بی‌نظمی و قصوری که شد این اتفاق نیفتاد و کی‌روش به شدت از این قصور ناراحت بود.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: حالا این موضوع باعث می‌شود یک جوری به عنوان مدیر قضیه را مدیریت کرده، هرچند که کی‌روش من را متقاعد کرد که عده‌ای در این زمینه قصور کرده‌اند و حرف‌هایش درست بود و ما هم پذیرفتیم.

وی درمورد برنامه تیم‌ ملی گفت: اردوی‌مان در تهران آغاز می‌شود و ۳ روز در ورزشگاه آزادی و ۳ روز دیگر در پژوهشگاه نفت تمرین می‌کنیم و سپس به مالزی می‌رویم و قبل از بازی با سوریه یک بازی دیگر را برگزار خواهیم کرد، اما اینکه یک نفر قصور کرده تا ما نتوانیم به دلایلی با سنگاپور بازی کنیم و پس از آن قرار شده تا سوریه با همین کشور در زمین دیدار با تیم ملی بازی کند، از نظر من هم یک شکست است و حرف کی‌روش درست بود.

تاج گفت: قرار است شنبه با کی‌روش راهی اصفهان شده و از ورزشگاه نقش جهان بازدید کنیم و شاید اردوهایی را برای تیم ملی در آینده در اصفهان برگزار کنیم.

تاج گفت: ما ۳ میلیارد از وزارت گرفتیم، اما ۴-۳ میلیارد هم پول چارتر دادیم و بحث پاداش‌ها را داریم که بسیار سنگین است. این همه تیم ملی داریم، اما فعالیت‌ها ادامه دارد، الان هم به این نتیجه رسیدیم که دو سایت شیطنت می‌کنند و اگر دست از کارهای خود برندارند، آنها را به هیچ مراسمی راه نخواهیم داد و اگر ضرورت پیدا کرد و آنها اصلاح نشوند و شیطنت‌هایشان ادامه پیدا کند، اسمشان را هم می‌آوریم.

وی در مورد اردوی تیم ملی در اصفهان گفت: زمین‌های نقش جهان، ذوب‌آهن و باغ فردوس را می‌بینیم و اگر کی‌روش آنها را پسندید برای اردوی دی‌ماه حتماً تیم را به اصفهان اعزام خواهیم کرد. الان هم همه ارکان تیم ملی از جمله پیروانی را ممنوع‌المصاحبه کردیم، چون مصاحبه‌ها بازتاب خوبی ندارند و از کی‌روش هم خواستیم هرازگاهی صحبت کند تا پراکندگی‌ها از بین برود و شاید هم یک سخنگو انتخاب کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: در مورد زمین چمن در حال حاضر مشکل داریم، هرچند که زمین کمپ تا ۳-۲ ماه دیگر آماده می‌شود و در سرما و گرما جواب ما را خواهد داد. جا دارد از شهرداری و تمام کسانی که کمک‌مان کردند تشکر کنم، چون ما الان نیاز به چمن داریم و بازی‌هایمان تا خردادماه تمام می‌شود، هرچند که در این بین اتفاقاتی افتاد که باعث شد این طرح بخوابد، اما الان ۳ ماه است دوباره راه‌اندازی شده و پیشرفت مناسبی هم داشته است.

وی در مورد اینکه چرا بازی تدارکاتی مناسب برای تیم ملی وجود ندارد، گفت: در ۶ ساعت صحبت با کی‌روش تمام حرف‌ها را گفتیم، روابطمان خیلی خوب است. او به‌تازگی در مطلبی نوشته که اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، دو نفر متهم هستند، یعنی سرمربی و رئیس فدراسیون. یک عده زرنگ خیابانی هم شانه خالی می‌کنند، امروز هم اگر تیم ملی نتیجه نمی‌گرفت به هردلیل باید امروز پاسخگوی آن بودم، اما وضع‌مان در تیم ملی بزرگسالان خوب است.

تاج تأکید کرد: پس از اینکه کی‌روش اطلاعیه داد احساس کردم صحبت‌هایش درست است و ما نباید اجازه می‌دادیم سوریه در زمینی که قرار است ما در آن بازی کنیم، با سنگاپور بازی کند و ما به طور قطع در این زمینه شکست خوردیم. الان هم قبل از بازی با مالزی با یک تیم که اسمش را نمی‌توانم بیاورم، بازی می‌کنیم تا جبران مافات شود، اما آن حرف‌ها، حرف‌هایی بوده که تیم ملی زمین، امکانات و پول می‌خواهد.

وی گفت: الان کره جنوبی ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد و این درحالی است که اگر ما بتوانیم ۵۰ میلیارد درآمد داشته باشیم، در همه رده‌ها قهرمان آسیا می‌شویم. یک مدت می‌گفتیم الکی نتیجه می‌گیریم، اما الان این‌طور نیست، ضمن اینکه الان با یک عده رسانه که چند سایت هستند و شیطنت می‌کنند و به هم پاس می‌دهند مشکل داریم و دیروز هم رمزگشایی کرده بودند که چرا تیم ملی پول ندارد، مگر ما ادعایی روی پول داریم، هرچند که وضع بودجه خیلی نگران‌کننده نیست و پس از آنکه جهانگیری به تمرین تیم ملی آمد و قول کمک ۱۵ میلیاردی را داد، خوشبختانه قرار است این موضوع از شنبه کلید بخورد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اتفاقات اهواز گفت: با وزارت کشور صحبت کردیم و معتقد هستیم اگر جلوی این رفتار گرفته نشود، شاید کشته هم بدهیم، اما در خصوص کشته‌ها ما مقصر نیستیم، چون نیروی انتظامی در اختیار ما نیست. به طالقانی گفتم این موضوع را پیگیری کند، چون شاید دیگر اجازه ندهم بازی‌ها در ورزشگاه‌های اهواز برگزار شود. سازمان لیگ هم در نامه‌ای همین موضوع را توصیه کرده است.

تاج در مورد اینکه چرا بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها واگذار نمی‌شود، گفت: هیچ مشکلی برای واگذاری نداریم، فقط با ۳۰۹۰ اختلاف داشتیم و اگر قرار شد اگر منفعتی هست برای همه باشگاه‌ها باشد،بحث برد و باخت نیست که مثلاً ما شکست بخوریم و پرسپولیس ببرد. امیدوارم زبان‌ها کوتاه و شیطنت‌ها کم شود. پرسپولیس و استقلال باید ببرند چون افتخار ما در آسیا هستند،‌اما اینکه باید در چارچوب بیایند حرفی در آن نیست.

وی تأکید کرد: اگر اهواز نتواند تأمین امنیت کند، بازی‌ها را خارج می‌کنیم. الان هم یک کارگروه تشکیل شده تا هر کسی مقصر بود او را اخراج کنیم. یعنی هر مسئولی در هر رده‌ای، چون اگر اخراج کنیم موضوع حل نمی‌شود. فوتبال این نیست که سر یک نفر بشکند یا جلوی یک پسر پدری را کتک بزنند. افتخار فوتبال برای همه مردم است و انتقاد سازنده باید درست باشد و کرم در آن نباشد!

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد وضعیت بازنشسته‌ها گفت: بازنشسته، بازنشسته است. اگر قرار باشد باید همه بروند تا یک تعداد جوان توانمند برای کمک بیایند تا بتوانند حوزه فوتبال را به جای ما به نحو احسن بگردانند، البته در قانون در خصوص به کارگیری بازنشسته‌ها پیش‌بینی‌هایی شده، اما این یک قانون است که ملزم به اجرای آن هستیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )